Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

 


Μαθητές γυμνασίου στα Καλάβρυτα, στηρίζουν τα θύματα έμφυλης ψηφιακής βίας

Μία πλατφόρμα που θα υποστηρίζει γυναίκες και κορίτσια άνω των δώδεκα ετών που υφίστανται βία μέσω διαδικτύου, λαμβάνοντας μηνύματα προσβλητικά, απειλητικά ή πορνογραφικού περιεχομένου, δημιούργησε μία ομάδα εφήβων.

Πρόκειται για δέκα μαθητές γυμνασίου, ενός ορεινού, δυσπρόσιτου και απομονωμένου χωριού πεντακοσίων κατοίκων, την Κλειτορία Καλαβρύτων, οι οποίοι στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος/διαγωνισμού Junior Achievement Greece, ετοίμασαν μία εικονική επιχείρηση με την επωνυμία «Flying», για να στηρίζει θύματα έμφυλης ψηφιακής βίας. Μάλιστα, στο κομμάτι της αντιμετώπισης του συγκεκριμένου φαινομένου, θα συμμετέχουν νεαροί επιστήμονες, που στο παρελθόν υπήρξαν μαθητές του ίδιου σχολείου.

«Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο αντικείμενο, γιατί τα παιδιά και στο παρελθόν είχαν κάνει ένα πρότζεκτ για κάτι σχετικό, τη γυναικοκτονία, ενώ γενικότερα είναι μια γενιά που βιώνει τέτοια περιστατικά που τον τελευταίο καιρό βλέπουμε να εκτυλίσσονται γύρω μας. Έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση κοινωνικού χαρακτήρα που να σχετίζεται με τις γυναίκες», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Φωτεινή Δημακοπούλου, διευθύντρια του Γυμνασίου Κλειτορίας.

Οι ενδιαφερόμενες έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν τη σελίδα flyinggreece.eu, να ενημερωθούν για τα θέματα της έμφυλης ψηφιακής βίας και αν επιθυμούν να υποβάλουν μία σύντομη αναφορά δίνοντας τα στοιχεία τους. Άμεσα, επικοινωνεί με το θύμα κάποιο μέλος της ομάδας για την υποστήριξή του.

«Οι εθελοντές που επικοινωνούν με τα θύματα, είναι ψυχολόγοι, δικηγόροι και εκπαιδευτικοί, που ήταν παλιά μαθητές μας. Σήμερα είναι όλοι τους περίπου τριάντα ετών, τους κάναμε την πρόταση και με χαρά δέχτηκαν να βοηθήσουν», επισημαίνει η κ. Δημακοπούλου. «Προβληματιστήκαμε για το αν η υποστήριξη θα γίνεται με online συνεδρίες ή μέσω αναφοράς καταγγελίας και καταλήξαμε στο δεύτερο, γιατί τα παιδιά υποστήριξαν ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και επομένως χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης. Άρα, το να στέκεσαι μπροστά σε μία οθόνη και να λες ότι είσαι θύμα πορνογραφίας, θεώρησαν ότι είναι δύσκολο, ενώ θα ήταν ευκολότερο να εκφραστεί κάποιος μέσα από το γραπτό», συμπληρώνει.

Μέντοράς τους σ' αυτήν την προσπάθεια, είναι ο υφυπουργός Ανάπτυξης Έρευνας και Καινοτομίας Χρίστος Δήμας, ο οποίος επιχειρεί να εμπνεύσει τους μαθητές, στο πλαίσιο του νέου θεσμού Inspiring Mentoring, όπου κάποιες κορυφαίες προσωπικότητες από τον πολιτικό, επιχειρηματικό, δημοσιογραφικό και αθλητικό κόσμο έχουν αναλάβει μικρά, ακριτικά ή ειδικά σχολεία για να ενδυναμώσουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση».

«Κάποιοι από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Junior Achievement Greece στο τέλος κερδίζουν βραβεία για την επιχειρηματική τους ιδέα. Εγώ αυτό που είπα στα παιδιά από την Κλειτορία, είναι ότι το βραβείο το κέρδισαν ήδη, από την άποψη ότι ευαισθητοποιήθηκαν για ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα, που είναι η έμφυλη ψηφιακή βία και επιπλέον κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν και την απομονωμένη τοπική τους κοινωνία», δήλωσε ο κ. Δήμας.

Όπως ανέφερε, έχει ήδη πραγματοποιήσει δύο συναντήσεις με τους μαθητές, όπου στην πρώτη ενημερώθηκε για το αντικείμενο της επιχείρησης και κατέθεσε τις δικές του προτάσεις, ενώ στην επόμενη εξέτασαν μαζί τους τρόπους προβολής της, το πώς μπορούν να προωθήσουν καλύτερα τους στόχους της και πώς θα γίνει να παρέχουν πλήρη υποστήριξη σε κάποιον που έχει ανάγκη. «Μέσα από τη γνωριμία μου μαζί τους, είδα παιδιά τα οποία έχουν πραγματικά και θέληση, αντίληψη του προβλήματος, αλλά και ικανότητα να μπορέσουν να συνεργαστούν μεταξύ τους και να φέρουν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα», τόνισε ο υφυπουργός, που μίλησε με θερμά λόγια και το έργο της καθηγήτριάς τους και τον ζήλο που επιδεικνύει.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της επιχείρησης, οι μαθητές έκαναν μία μικρή έρευνα για την έμφυλη ψηφιακή βία, για το αν υπάρχει νομοθεσία σε ελληνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο και αφού κατανόησαν το περιβάλλον που -όπως διαπίστωσαν, είναι σε αρχικό στάδιο, προσδιόρισαν το περιεχόμενο του όρου για να κατανοήσουν τι ακριβώς σημαίνει και τι ψάχνουν να υποστηρίξουν. «Αφού αυτό το προσδιορίσαμε, αρχίσαμε να αναζητούμε τους τρόπους με τους οποίους αυτό το φαινόμενο μπορεί να αντιμετωπιστεί και καταλήξαμε σε δύο άξονες: Την πρόληψη και την αντιμετώπιση. Η αντιμετώπιση θα γίνεται με υποστήριξη των θυμάτων μέσω της σελίδας μας, ενώ στο κομμάτι της πρόληψης δημιουργήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλα τα σχολεία, ένα βιωματικό εργαστήρι που λέγεται "ούτε ένας μόνος, ούτε μία μόνη". Είμαστε έτοιμοι για ψηφιακές καμπάνιες με γρήγορα μηνύματα και με αφίσες που θα σταλούν στα σχολεία, προκειμένου να διαχυθεί στην κοινωνία τι σημαίνει έμφυλη βία και πώς πρέπει να προστατεύω τον εαυτό μου, το παιδί μου, το μαθητή μου ή το συμμαθητή μου», υπογραμμίζει η κ. Δημακοπούλου.

Επιπλέον, οι ίδιοι οι μαθητές γύρισαν πόρτα πόρτα όλο το χωριό και ενημέρωσαν τους συγχωριανούς τους για το τι είναι έμφυλη ψηφιακή βία, με σκοπό, αν συμβαίνουν τέτοια περιστατικά, να μη μένουν ...πίσω από τις οθόνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: