Ξεκινούν την Τρίτη οι πολυήμερες εκδρομές- Εκκρεμούν απαντήσεις από το υπ. Παιδείας
Αίρεται από την Τρίτη 1η Μαρτίου το μέτρο της απαγόρευσης των σχολικών εκδρομών ή επισκέψεων ,τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό, η οποίες περιλαμβάνουν και διανυκτέρευση .
Ήδη πάρα πολλά Γυμνάσια και Λύκεια έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους ή βρίσκονται στη διαδικασία έγκρισης πολυήμερων εκδρομών.
Η πραγματοποίηση πολυήμερων εκδρομών επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση επίδειξης αρνητικού rapid test ή αρνητικού PCR test που πραγματοποιείται εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν από την αναχώρηση.
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές/τριες και οι εμβολιασμένοι/νοσήσαντες εκπαιδευτικοί διενεργούν δύο (2) φορές την εβδομάδα αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), ενώ οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί διενεργούν εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο (rapid test ή PCR test) δύο (2) φορές την εβδομάδα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο και τις διατάξεις της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55254/9.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται υπό τους περιορισμούς και τα ισχύοντα ανά δραστηριότητα πρωτόκολλα.
self-test μαθητών
Στη δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου των ανήλικων, προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας.
Εκκρεμούν διευκρινίσεις από το υπ. Παιδείας
Το υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ να θέσουν ερωτήματα τα οποία λαμβάνουν από εκπαιδευτικούς μαθητές και γονείς για να απαντηθούν.
Το esos έθεσε στο υπουργείο Παιδείας τα ακόλουθα οκτώ ερωτήματα από την περασμένη Κυριακή 20 Φεβρουαρίου, αλλά μέχρι σήμερα εκκρεμούν οι απαντήσεις:
1. Στις πολυήμερες εκδρομές το σελφ τεστ των μαθητών ποιος θα το υπογράφει προκειμένου να εισέρχονται σε εστιατόρια κλπ;
2.Ποιες οι ενέργειες των συνοδών όταν επιβεβαιωθούν κρούσματα σε μαθητές ;
3. Ποιες οι ενέργειες όταν όταν επιβεβαιωθούν κρούσματα σε έναν ή περισσότερους συνοδούς;
4. Ποιες οι ενέργειες όταν όταν επιβεβαιωθούν κρούσματα σε όλους τους συνοδούς;
5. Ποιες οι ενέργειες των συνοδών εάν για την απομόνωση μαθητών με κορωνοϊό το ξενοδοχείο δεν έχει άλλα διαθέσιμα δωμάτια;
6.Ποιος θα επιβλέπει τους μαθητές με Κορωνοϊό στο ξενοδοχείο όταν οι υπόλοιποι υγιείς μαθητές θα πρέπει να ακολουθήσουν το προβλεπόμενο πρόγραμμα;
7.Σε ποιες περιπτώσεις, λόγω κρουσμάτων, κρίνεται ότι εκδρομή διακόπτεται και οι μαθητές επιστρέφουν;
8.Σε περίπτωση παράτασης της διαμονής λόγω κρουσμάτων ποιος θα πληρώσει το "μάρμαρο";
Ερωτήσεις-Απαντήσεις
Το esos ετοίμασε τις ακόλουθες ερωτήσεις απαντήσεις:
1. Στις εκδρομές μπορούν να συμμετέχουν οι ανεμβολίαστοι μαθητές και εκπαιδευτικοί;
Στις μαθητικές εκδρομές θα μπορούν να συμμετέχουν ως συνοδοί και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, σε ισχύ, απάντησε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του esos.
Ωστόσο , σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, εξακολουθούν να ισχύουν τα μέτρα για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, όπως για παράδειγμα δύο ράπιντ τεστ την εβδομάδα, καθώς και τα επιμέρους εξειδικευμένα μέτρα που ισχύουν σε άλλους χώρους για μη εμβολιασμένους.
2. Ποια είναι τα επιμέρους εξειδικευμένα μέτρα;
Στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς ΔΕΝ θα επιτρέπεται η είσοδος στο εστιατόριο / ταβέρνα που θα φάνε οι μαθητές, στο κέντρο διασκέδασης στις βραδινές εξόδους, στις εκπαιδευτικές / ψυχαγωγικές επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα και σινεμά.
Για παράδειγμα :
Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί δεν θα μπορούν να εισέρχονται στους παρακάτω χώρους , ενώ οι ανεμβολίαστοι μαθητές έως και δεκαεπτά (17) ετών , για την είσοδό τους, δύνανται να προσκομίζουν, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self- test):
- Στα Κέντρα διασκέδασης συμπεριλαμβανομένων μουσικών σκηνών και μπουάτ που είναι σε κλειστούς χώρους.
- Στους κλειστούς χώρους Εστίασης (π.χ. εστιατόρια, καφέ, ίντερνετ καφέ, κυλικεία, αναψυκτήρια, καντίνες, catering, χώροι δεξιώσεων)
- Στα εστιατόρια , τα αναψυκτήρια καφέ των εσωτερικών χώρων ξενοδοχείων και αεροδρομίων, τα οποία εξυπηρετούν τους διαμένοντες/ταξιδιώτες.
3. Όταν η εκδρομή έχει προορισμό το εξωτερικό;
Η Διεύθυνση του Σχολείου πριν μετακινηθούν οι μαθητές στο εξωτερικό, θα πρέπει να πληροφορηθούν, μέσω της ελληνικής πρεσβείας, τα υγειονομικά μέτρα τα οποία ισχύουν στην χώρα προορισμού και να γνωστοποιηθούν στους συνοδούς και μαθητές;
4. Το κλίμα της χώρας του προορισμού;
Επίσης οι Συνοδοί των εκδρομών θα πρέπει να φροντίσουν να πληροφορηθούν για τις κλιματικές συνθήκες της χώρας στην οποία θα μετακινηθούν , προκειμενοου οι ίδιοι και οι μαθητές να φέρουν μαζί τους τα κατάλληλα ρούχα.
5. Πόσες εκδρομές δικαιούνται ετησίως οι μαθητές;
Η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή εντάσσεται στον ετήσιο ή στον τριμηνιαίο προγραμματισμό που κάνει το κάθε σχολείο μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και πραγματοποιείται άπαξ κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις τις εννέα (9) για κάθε διδακτικό έτος
- οι διδακτικές επισκέψεις, μετακινήσεις στο πλαίσιο πολιτιστικών δράσεων, αθλητικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων επιστημονικού περιεχομένου κ.λπ.
- οι επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων, ε) οι μετακινήσεις μαθητών και μαθητριών και συνοδών εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και στο
Με εξαίρεση την περίπτωση της ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής, η οποία δεν προσμετράται στον αριθμό των λοιπών ως άνω μετακινήσεων οι εκπαιδευτικές επισκέψεις ή έξοδοι των μαθητών και των μαθητριών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο, περιορισμένης χρονικής διάρκειας και όχι μεγαλύτερης των δύο διδακτικών ωρών, που υλοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, της βιωματικής μάθησης και του ευρύτερου ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία, δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις έξι (6) για κάθε διδακτικό έτος
6. Τι ισχύει για τις ημερήσιες εκδρομές;
Οι εκδρομές αυτές γίνονται ανά σχολείο ή ανά τάξεις και όχι ανά τμήμα. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η πραγματοποίηση χωριστών ημερήσιων εκδρομών ανά τμήμα μιας τάξης, ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον αυτό επιβάλλουν ιδιαίτεροι παιδαγωγικοί λόγοι.
7. Υπάρχουν προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί μια ημερήσια εκδρομή;
Για την πραγματοποίηση της ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής απαιτείται η συμμετοχή του εβδομήντα τοις εκατό (70%) του συνόλου των μαθητών και μαθητριών των τάξεων, για τις οποίες οργανώνεται κάθε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή.
8.Ποιο όργανο αποφασίζει για την ημερήσια εκδρομή;
Η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή πραγματοποιείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος συντάσσει σχετικό πρακτικό όπου αναφέρονται o τόπος πραγματοποίησης της εκδρομής (εντός ή εκτός νομού), ο χρόνος αναχώρησης και επιστροφής, το μέσο μεταφοράς, οι εκπαιδευτικοί που θα συνοδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και το όνομα του/της υπευθύνου κάθε εκδρομής.
9. Υπάρχει χρονικό όριο επιστροφής από την ημερήσια εκδρομή;
Η ώρα επιστροφής δεν μπορεί να υπερβαίνει τη 10η νυχτερινή, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων που κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο, λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. προγραμματισμένα δρομολόγια πλοίων κ.λπ.).
10. Απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων;
Για τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων τους. Το σχολείο οφείλει να ενημερώνει για τη μετακίνηση τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν τους γονείς/κηδεμόνες, οι οποίοι με υπεύθυνη δήλωσή τους παρέ- χουν τη συναίνεσή τους ή δηλώνουν τη διαφωνία τους για τη συμμετοχή των παιδιών τους στη δράση. Οι μαθη- τές και μαθήτριες που δεν παίρνουν μέρος στην εν λόγω δράση δεν προσέρχονται στο σχολείο ή αποχωρούν από το σχολείο με συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων τους και τους καταχωρίζεται μία δικαιολογημένη απουσία.
11. Στην ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή μπορούν να συμμετέχουν και οι γονείς/κηδεμόνες;
Στην ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή μπορούν να συμμετέχουν και οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών, με δική τους δαπάνη, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σε κάθε περίπτωση, την ευθύνη για την οργάνωση των ημερήσιων εκδρομών και την επιτήρηση των μαθητών και μαθητριών που μετακινούνται, έχουν οι συνοδοί εκπαιδευτικοί.
12. Στις περιπτώσεις μετακινήσεων με διανυκτέρευση/ σεις πόσοι πρέπει να είναι οι συνοδοί;
Στις περιπτώσεις μετακινήσεων με διανυκτέρευση/ σεις σε ό,τι αφορά στον αριθμό των συνοδών- εκπαιδευτικών προβλέπονται τα ακόλουθα:
α) για ομάδα έως 25 μαθητές/τριες, δύο (2) συνοδοί- εκπαιδευτικοί,
β) για ομάδες 26 έως 50 μαθητές/τριες, τρεις (3) συνοδοί-εκπαιδευτικοί,
γ) για ομάδες 51 έως 75 μαθητές/τριες, τέσσερις (4) συνοδοί- εκπαιδευτικοί.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρείται η αναλογία τουλάχιστον ένας/μία (1) εκπαιδευτικός ανά είκοσι πέντε (25) μαθητές και ένας/μία (1) επιπλέον εκπαιδευτικός.
13. Οταν ένα σχολείο έχει μικρό αριθμό μαθητών μπορεί να συνδιοργανώσει εκδρομή με άλλο σχολείο;
Για σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών/τριών, δίνεται η δυνατότητα συνδιοργάνωσης της εκδρομής με σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Π.Ε. με τη σύμφωνη γνώμη του/της οικείου/ας Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στην περίπτωση αυτή, η κάθε σχολική μονάδα ορίζει τους δικούς της υπεύθυνους εκπαιδευτικούς συνοδούς και υπεύθυνο/νη της επίσκεψης.
Σημείωση:
Απαγορεύεται αυστηρά σε οποιοδήποτε άλλο άτομο, πλην των ρητά αναφερόμενων στην πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, με οικονομική ή χωρίς οικονομική επιβάρυνση, να συμμετέχει σε σχολική μετακίνηση.
14. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών για την ασφαλή διενέργεια των μαθητικών μετακινήσεων;
Οι μετακινήσεις των μαθητών και μαθητριών είναι δυνατό να πραγματοποιούνται με τα εναέρια, θαλάσσια, οδικά και σιδηροδρομικά μέσα μεταφοράς, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι όροι ασφάλειας για καθένα από αυτά.
Για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και μαθητριών, η εκκίνηση των μετακινήσεων θα γίνεται από το χώρο του σχολείου ή σε χώρο που καθορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, δεν θα πραγματοποιείται πριν από τις 6 π.μ., ενώ η άφιξη στον τόπο προορισμού ή η επιστροφή στο σχολείο ή σε χώρο που καθορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, πραγματοποιείται το αργότερο έως τις 10 μ.μ., όταν η εκδρομή πραγματοποιείται οδικώς. Σε περίπτωση χρήσης άλλου μεταφορικού μέσου, είναι δυνατό να διαφοροποιηθούν τα παραπάνω προβλεπόμενα χρονικά όρια εκκίνησης-άφιξης με απόφαση του κατά περίπτωση οργάνου που εγκρίνει τη μετακίνηση.
Σε περίπτωση μετακίνησης με τουριστικά λεωφορεία, ο/η υπεύθυνος/η της εκπαιδευτικής μετακίνησης φροντίζει να αναρτηθεί στα οχήματα ευανάγνωστη πινακίδα με την ένδειξη «Σχολική Μετακίνηση - (όνομα σχολείου)» σε εμφανή σημεία στο πρόσθιο και οπίσθιο μέρος του οχήματος, η οποία διατηρείται έως το τέλος της μετακίνησης.
Η τήρηση του προγράμματος της εκπαιδευτικής μετακίνησης, καθώς και η ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών σε όλη τη διάρκεια της μετακίνησης, από την αναχώρηση έως και την επιστροφή τους, αποτελεί ευθύνη του/της υπεύθυνου/ης της μετακίνησης και των συνοδών εκπαιδευτικών.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία,απευθύνεται εγγράφως στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος των οχημάτων (έγγραφα καταλληλότητας οχήματος, επαγγελματική άδεια οδήγησης, έγγραφα οδηγού κ.λπ.), λίγο πριν την αναχώρηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επιβλέπουν τα όρια ταχύτητας και, εφόσον κρίνουν σκόπιμο, απευθύνονται στις αστυνομικές διευθύνσεις του τόπου προορισμού, για επανάληψη των ελέγχων.
15. Τι πρέπει να προσέξετε πριν επιλέξετε το ξενοδοχείο;
Οι χώροι που επιλέγονται για τη διαμονή, εστίαση και ψυχαγωγία των μαθητών και μαθητριών πρέπει να διαθέτουν νόμιμη άδεια λειτουργίας και να πληρούν τους όρους ασφάλειας και υγιεινής.
16. Ποια είναι η απαραίτητη ενέργεια για τις εκδρομές στο εξωτερικό;
Σε περίπτωση εκπαιδευτικής επίσκεψης στο εξωτερικό, απαιτείται η έγκαιρη ενημέρωση της Πρεσβείας ή του πλησιέστερου Προξενείου της Ελλάδας στη χώρα αυτή και η κοινοποίηση της σχετικής απόφασης μετακίνησης στη Διεύθυνση Ε1 του Υπουργείου Εξωτερικών (στην ηλεκτρονική διεύθυνση e01@mfa.gr ή στο φαξ 210-3682277).
17. Που απευθύνεται ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός όταν υπάρξει έκτακτη ανάγκη ή ανυπέρβλητη δυσκολία ;
Σε έκτακτη ανάγκη ή ανυπέρβλητη δυσκολία που τυχόν προκύψει κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής μετακίνησης, ο/η υπεύθυνος/νη απευθύνεται στις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές (Αστυνομία, ΕΚΑΒ κ.λπ.) ζητά τη συνδρομή τους, ενώ για το εξωτερικό ζητά τη συνδρομή των πλησιέστερων πρεσβευτικών ή προξενικών αρχών, καθώς και του/της αρμόδιου/ας Συντονιστή/στριας Εκ- παίδευσης Εξωτερικού, των οποίων τα τηλέφωνα και τις διευθύνσεις έχει φροντίσει να πληροφορηθεί πριν την αναχώρηση.
18. Είναι υποχρεωτική η ασφαλιστική κάλυψη για εκδρομή στο εξωτερικό;
Για κάθε εκπαιδευτική μετακίνηση στο εξωτερικό των συνοδών εκπαιδευτικών, των μαθητών και μαθητριών είναι απαραίτητη η ασφαλιστική κάλυψη για τη διάρκεια του ταξιδιού και της διαμονής. Για μετακινήσεις σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται στην αρμόδια ασφαλιστική υπηρεσία για την έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας (ΕΚΑΑ).
Για τους μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να μεριμνήσουν έγκαιρα οι γονείς/κηδεμόνες τους, απευθυνόμενοι στον ασφαλιστικό τους φορέα, προκειμένου να έχουν τη σχετική πληροφόρηση και να προβούν στην έκδοση ΕΚΑΑ για τα παιδιά τους.
Σε περίπτωση που μαθητής/τρια διαθέτει ιδιωτική ασφάλιση, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να καταθέσει σχετική Υπεύθυνη Δήλωση με συνημμένο αντίγραφο συμβολαίου ή βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα.
19. Τι άλλο πρέπει να προσέξουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των μετακινλησεων ;
Σε περίπτωση που για την πραγματοποίηση των δράσεων επιλέγονται οργανωμένοι χώροι, όπως αθλητικά κέντρα, τουριστικές εγκαταστάσεις, παιδικές κατασκηνώσεις και άλλα, θα πρέπει αυτοί να είναι πιστοποιημένοι και να διαθέτουν σχετική άδεια λειτουργίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες και κατάλληλες προδιαγραφές για την υποδοχή των μαθητών/ τριών.
Αρμόδιος για τον έλεγχο της καταλληλότητας του χώρου υποδοχής είναι ο υπεύθυνος της μετακίνησης.
Ειδικά για χώρους άθλησης-δραστηριοτήτων, αυτός ζητά αντίγραφα των σχετικών αδειών και πιστοποιητικών, τόσο των εγκαταστάσεων όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών, τις οποίες λαμβάνει υπόψη του ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά τη λήψη της απόφασής του για την υλοποίηση της μετακίνησης στον συγκεκριμένο χώρο.
20. Ποια είναι η διαδικασία διοργάνωσης εκδρομής με διανυκτέρευση/σεις;
Α. Για κάθε προγραμματιζόμενη εκπαιδευτική δράση με διανυκτέρευση/σεις, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου προκηρύσσει στην ιστοσελίδα της αρμόδιας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στην οποία υποχρεωτικά αναγράφονται:
α. προορισμός/οί,
β. προβλεπόμενος αριθμός συμμετεχόντων (ανηλίκων και ενηλίκων),
γ. μεταφορικό/ά μέσο/α και τυχόν πρόσθετες προδιαγραφές,
δ. «κατηγορία» καταλύματος,
ε. λοιπές υπηρεσίες (παρακολούθηση εκδηλώσεων, επίσκεψη χώρων κ.λπ.),
στ. υποχρεωτική Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης Διοργανωτή Ταξιδίων/Ταξιδιωτικού - Τουριστικού Γραφείου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, και
ζ. καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, η οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες μετά την ανάρτηση της προκήρυξης.
Επισημαίνεται ότι οι προσφορές πρέπει να είναι απολύτως ποσοτικά και ποιοτικά συγκρίσιμες προκειμένου να διασφαλίζεται η επιλογή της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη.
Συνιστάται στα σχολεία να ζητούν και την πρόσθετη προαιρετική ασφάλιση, που καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας.
Για τις παραπάνω υπηρεσίες πρέπει να ζητείται η τελική συνολική τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, αλλά και η επιβάρυνση ανά μαθητή/μαθήτρια και ανά συνοδό γονέα/κηδεμόνα σε περίπτωση συμμετοχής του/της στη μετακίνηση.
Η προσφορά του τουριστικού γραφείου θα κάνει ρητή αναφορά στην κατηγορία του καταλύματος που προτείνει. Οι προσφορές, που πρέπει να είναι τουλάχιστον τρεις (3), κατατίθενται κλειστές στο σχολείο.
Με κάθε προσφορά κατατίθεται από το τουριστικό γραφείο απαραιτήτως και υπεύθυνη δήλωση ότι διαθέτει ειδικό σήμα λειτουργίας, το οποίο βρίσκεται σε ισχύ. Σε περίπτωση που δεν έχει αποσταλεί προσφορά μέχρι την ημερομηνία και ώρα που έχει ορισθεί, σύμφωνα με την προκήρυξη, ο διαγωνισμός επαναπροκηρύσσεται με νέα καταληκτική ημερομηνία, εφόσον υπάρχει χρόνος. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος και το σχολείο απευθύνεται σε συγκεκριμένο τουριστικό γραφείο, αφού ενημερωθεί η οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με σχετικό πρακτικό.
Για σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών/τριών, στα οποία δίνεται η δυνατότητα συνδιοργάνωσης της δράσης-μετακίνησης με όμορες σχολικές μονάδες, η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι κοινή και ακολουθεί τους παραπάνω όρους.
Β. Για την αξιολόγηση των προσφορών και την επιλογή της πλέον συμφέρουσας προσφοράς, συγκροτείται Επι- τροπή, με Πράξη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, η οποία αποτελείται από τον/την ίδιο/α, ως πρόεδρο, δύο (2) συνοδούς-εκπαιδευτικούς, που ορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και δύο (2) εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, εφόσον λειτουργεί τέ- τοιος Σύλλογος, ο οποίος εκπροσωπείται με μία (1) ψήφο. Η Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα και ευθύνη επιλογής του τουριστικού γραφείου που θα πραγματοποιήσει τη μετακίνηση. Η επιλογή του τουριστικού γραφείου καταγράφεται στο πρακτικό που συντάσσεται και στο οποίο αναφέρονται με σαφήνεια τα κριτήρια επιλογής. Το πρακτικό αναρτάται το συντομότερο στην ιστοσελίδα ή στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Ενστάσεις κατά της επιλογής μπορούν υποβληθούν εντός τριών (3) ημερών από την ανάρτηση του πρακτικού επιλογής.
Γ. Μετά την αξιολόγηση των προσφορών και την εξέταση των ενδεχόμενων ενστάσεων, γίνεται η τελική επιλογή του τουριστικού γραφείου και το σχολείο συντάσσει σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού (ιδιωτικό συμφωνητικό), σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, που υπογράφεται από τα συμβαλλόμενα μέρη. Επισημαίνεται ότι μετά την κατακύρωση της προσφοράς στο τουριστικό γραφείο δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή στους όρους της σύμβασης και στις συμφωνημένες υπηρεσίες.
Στη σύμβαση περιλαμβάνονται απαραιτήτως τα εξής:
i. Το εγκεκριμένο από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναλυτικό πρόγραμμα της μετακίνησης.
ii. Το όνομα του ξενοδοχείου, η κατηγορία του, ο αριθμός δωματίων και κλινών και οι παρεχόμενες από αυτό υπηρεσίες.
iii. Η Ασφάλεια Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης.
iv. Το συνολικό κόστος της εκδρομής και το κόστος ανά μαθητή/μαθήτρια και ανά συνοδό γονέα/κηδεμόνα σε περίπτωση συμμετοχής του/της στη μετακίνηση.
v. Τους Γενικούς Όρους συμμετοχής στην εκδρομή.
Δ. Το σχολείο υποχρεούται να αναρτά στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του τις προσφορές των τουριστικών γραφείων, τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού που υπογράφτηκε, καθώς και τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου επαγγελματικής ευθύνης.
Ε. Εφόσον υπάρχουν σοβαροί λόγοι εξαιτίας των οποίων καθίσταται αδύνατη η πραγματοποίηση της μετακίνησης στην ημερομηνία που είχε αρχικά αποφασιστεί, είναι δυνατή η πραγματοποίησή της σε άλλη ημερομηνία με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεννόηση με το τουριστικό γραφείο, με βάση τις αντικειμενικές δυνατότητες. Επίσης, είναι δυνατή η αλλαγή των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις όσον αφορά στον αριθμό των συμμετεχόντων μαθητών/μαθητριών και των συνοδών εκπαιδευτικών. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται εγγράφως η αρμόδια για την έγκριση της μετακίνησης αρχή.
Ζ. Μετά τον προγραμματισμό των πολυήμερων εκπαιδευτικών μετακινήσεων, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας του σχολείου, καταχωρίζεται η εκπαιδευτική μετακίνηση στο ηλεκτρονικό Πληροφοριακό Σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Myschool).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου