Εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών, ακόμα και μαθήματα που δεν έχουν διδαχθεί από την αρχή του σχολικού έτους, υπάρχουν ακόμα στη Θεσσαλονίκη, παρά και τις τελευταίες προσλήψεις και τις συγχωνεύσεις Τμημάτων.
Ανυπέρβλητα προβλήματα αντιμετωπίζει η στελέχωση τμημάτων σε ΣΜΕΑΕ, ενώ σημαντικό πρόβλημα αποτελούν και τα κενά σε ειδικότητες για τα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑΛ
Μάλιστα, όπως καταγγέλει σε ανακοίνωσή της η Β ΕΛΜΕ, το τελευταίο απίστευτο γεγονός που διαπιστώσαμε είναι οι αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, ακόμη και με οργανική θέση, προκειμένου να καλυφθούν κενά σε άλλα σχολεία (πολύ μακρινά από αυτά της οργανικής τους θέσης) με το πρόσχημα της κάλυψης των μορφωτικών αναγκών και άλλων μαθητών, ως προς τη διδασκαλία των μαθημάτων της Μουσικής, των Καλλιτεχνικών, των Αγγλικών, κ.α.
«Αναστατώνουμε, δηλαδή, τη ζωή μιας σχολικής κοινότητας για την υποτιθέμενη εύρυθμη λειτουργία μιας άλλης; Πραγματικά τα φαινόμενα αυτά είναι πρωτόγνωρα!», τονίζει η ΕΛΜΕ.
Όλη η ανακοίνωση της Β' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
το ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ, μετά από ενημέρωση που είχε από τα σχολεία της περιοχής Ανατολικής Θεσσαλονίκης, διαπιστώνει ότι, ενώ έχει εκπνεύσει το Α΄ τετράμηνο για το σχολικό έτος 2021-22, τα κενά παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα, γεγονός που συσχετίζεται άμεσα με τις συνεχείς αλλαγές στα εβδομαδιαία προγράμματα.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιχείρησε το προηγούμενο διάστημα, αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών με σκοπό των κάλυψη των αναγκών, να υλοποιήσει συγχωνεύσεις τμημάτων σε δεκάδες σχολεία ακόμη και σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) αγνοώντας τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία.
Ούτε οι ανάγκες μαθητών με αναπηρία δεν έγιναν σεβαστές μπροστά στην απόφαση εξοικονόμησης δαπανών, μια απόφαση που οδήγησε αναπόφευκτα στη ματαίωση νέων προσλήψεων εκπαιδευτικών!
Παρά την πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων που με πρωτοφανή αναλγησία υλοποίησε το ΥΠΑΙΘ, εν μέσω πανδημίας και δεδομένης της μεγάλης αύξησης κρουσμάτων στα σχολεία, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν ακόμη εκατοντάδες κενά τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Είναι ενδεικτικό ότι παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες προσλήψεων, υπάρχουν ακόμη κενά και μαθήματα που δεν έχουν διδαχθεί από την αρχή του σχολικού έτους.
Ανυπέρβλητα προβλήματα αντιμετωπίζει η στελέχωση τμημάτων σε ΣΜΕΑΕ.
Σημαντικό πρόβλημα αποτελούν και τα κενά σε ειδικότητες για τα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑΛ.
Πού πήγε άραγε η κοινωνική ευαισθησία όσον αφορά στις ανάγκες για επαγγελματική αποκατάσταση, στα δικαιώματα των νέων και των μαθητών με αναπηρία;
Το τελευταίο απίστευτο γεγονός που διαπιστώσαμε είναι οι αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, ακόμη και με οργανική θέση, προκειμένου να καλυφθούν κενά σε άλλα σχολεία (πολύ μακρινά από αυτά της οργανικής τους θέσης) με το πρόσχημα της κάλυψης των μορφωτικών αναγκών και άλλων μαθητών, ως προς τη διδασκαλία των μαθημάτων της Μουσικής, των Καλλιτεχνικών, των Αγγλικών, κ.α. Αναστατώνουμε, δηλαδή, τη ζωή μιας σχολικής κοινότητας για την υποτιθέμενη εύρυθμη λειτουργία μιας άλλης; Πραγματικά τα φαινόμενα αυτά είναι πρωτόγνωρα! Η ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων παραπέμπει πλέον σε ουτοπικές καταστάσεις λόγω των πρωτοφανών άνωθεν αποφάσεων.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητούμε από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς να παραμένουν σε εγρήγορση. Καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και απαιτούμε:
Άμεσες προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία
Να δοθεί η δυνατότητα σε μόνιμους εκπαιδευτικούς να καλύψουν τις ανάγκες των τμημάτων μαθητείας μέσα από αντίστοιχες προσλήψεις για τα κενά που υπάρχουν στα ΕΠΑΛ
Να καλυφθούν τα κενά σε όλες τις ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ένταξης
Να εγκριθούν τα τμήματα που είναι αναγκαία, για να λειτουργήσουν οι ΣΜΕΑΕ
Να ανακληθούν ΟΛΕΣ οι ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ μετακινήσεις εκπαιδευτικών, ενώ έχει ξεκινήσει το 2ο τετράμηνο
Ο χώρος της εκπαίδευσης προϋποθέτει σταθερό πρόγραμμα και αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό μόνο μέσα από άμεσες προσλήψεις.
Δεν συναινούμε στη λογική της εξοικονόμησης με ταυτόχρονη μείωση του αναγκαίου προσωπικού για την Ειδική Αγωγή και τα τμήματα μαθητείας.
Δεν μπορεί να ξεκινάει το 2ο τετράμηνο με την καταγραφή μαθημάτων που δεν έχουν διδαχθεί από την αρχή του σχολικού έτους.
Ζητάμε άμεσα λύσεις και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές κοινότητες!
Η ανοχή μας τελειώνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου