Όπως είναι γνωστό το δεύτερο τρίμηνο του 2022 το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιήσει σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα στα σχολεία για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των Γυμνασίων (για το 2022 πιλοτικά σε 12.000 μαθητές σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας.)
Μάλιστα η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η εφαρμογή της λεγόμενης "Ελληνικής Pisa" "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων".
Στον πρόσφατο νόμο 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Στο άρθρο 104, «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος» σημειώνεται, ανάμεσα σε άλλα: «Κάθε σχολικό έτος διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της Στ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των Γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων / γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών».
Σύμφωνα με το νόμο σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι «η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».
Η δράση που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ περιλαμβάνει:
• Τη διαμόρφωση θεωρητικού πλαισίου της διενέργειας εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα, βάσει των γνώσεων και δεξιοτήτων που προδιαγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
• Τη σύνταξη Οδηγού Εκπόνησης Θεμάτων (και των σχετικών ερωτήσεων) και την καταχώρηση των θεμάτων (και των σχετικών ερωτήσεων) σε ειδική εφαρμογή.
• Την προετοιμασία και τη διεξαγωγή δοκιμασιών αξιολόγησης στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών (έως 6.000 μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού και 6.000 μαθητές Γ’ Γυμνασίου) σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας.
• Τη διαμόρφωση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σε ποιους απευθύνεται
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Περίοδος υποβολής
από 23/12/2021 έως 28/2/2022
Περιοχή εφαρμογής
Όλη η Ελλάδα
Όροι και προϋποθέσεις
Η υποβολή της πρότασης συνιστά και αίτηση χρηματοδότησης του δυνητικού δικαιούχου. Αναπόσπαστο στοιχείο της πρότασης αποτελούν τα παρακάτω δικαιολογητικά/έγγραφα, τα οποία συνοδεύουν το Τεχνικό Δελτίο Πράξης:
- Στοιχεία που τεκμηριώνουν την αρμοδιότητα του δικαιούχου: Θεσμικό πλαίσιο
- Απόφαση Αρμόδιου Συλλογικού Οργάνου για την υποβολή της πρότασης
- Τεκμηρίωση κατανομής μη χωροθετούμενης (οριζόντιας) εφόσον απαιτείται
- Έντυπο Ανάλυσης Κόστους σε μορφή xls
- Σχέδιο Απόφασης εκτέλεσης με ίδια μέσα
- Διοικητική Ικανότητα / Οργανωτική Δομή και Διαδικασίες με σφραγίδα και υπογραφή Νομίμου Εκπροσώπου
- Διοικητική Ικανότητα / Διαδικασίες διαχείρισης και υλοποίησης έργων
- Επιχειρησιακή ικανότητα / Ομάδα Έργου & υλοποίηση συναφών Έργων
- Επιχειρησιακή ικανότητα / Εμπειρία στην υλοποίηση συναφών έργων
- Δήλωση σχετικά με το αν η Πράξη είναι νέα ή αποτελεί συνέχεια άλλης οπότε θα πρέπει να αναφέρεται η υλοποιηθείσα Πράξη, το φυσικό της αντικείμενο και η πηγή χρηματοδότησης.
Προϋπολογισμός
€ 251.816
Σχετικά αρχεία
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (PDF - 673,2 Kb)
Πληροφορίες - Στοιχεία επικοινωνίας
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση
Κοραή 4, 105 64 Αθήνα
210 3278042, 210 3278131
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου