Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

 

Αξιολόγηση, ΕΒΕ και Τράπεζα Θεμάτων “πυροδοτούν” το κλίμα στα σχολεία

Μία αναστάτωση στα σχολεία, με καταλήψεις από μαθητές να ξεκινούν σιγά-σιγά, αναβρασμό στους συλλόγους καθηγητών λόγω αξιολόγησης, αυξανόμενα κρούσματα covid-19, είναι ένα μείγμα που δεν θα βοηθήσει στην ομαλή επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 26/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μια νέα προσφυγή του υπουργείου Παιδείας κατά της απεργίας-αποχής των εκπαιδυτικών από την αξιολόγηση, που κήρυξαν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ,  δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα έχει την ίδια τύχη με τις δύο προηγούμενες, στις Πανελλαδικές και τις εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία.

Εκείνες αφορούσαν σε μείζονα θέματα δημοσίου συμφέροντος και συγκεκριμένα σε κρίσιμες εξετάσεις μαθητών για το μέλλον της εκπαιδευτικής τους πορείας.

Το θέμα της αξιολόγησης σχολείων δεν έχει τον ίδιο χαρακτήρα, ωστόσο μένει να δούμε τι θα αποφανθούν τα δικαστήρια (το ΣτΕ;) εάν επιλεγεί αυτή η οδός.

Σε διαφορετική επιλογή του ΥΠΑΙΘ πάντως, αντί για  "καθαιρέσεις" Διευθυντών σχολείων, θα ανέμενε κανείς μία ανακοίνωση με σαφές χρονοδιάγραμμα επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης.

Γιατί ψηφίστηκε εντός του καλοκαιριού το πολυνομοσχέδιο;  Μόνο για το σκέλος της αξιολόγησης και όχι και για την επιλογή νέων στελεχών; Εκείνη η κανονιστική εγκύκλιος για την επιλογή (προσωρινών) Διευθυντών σχολείων για τις κενές θέσεις, που είναι; Γιατί προαναγγέλθηκε η έκδοσή της εφόσον σχεδιαζόταν η κάλυψη των θέσεων αυτών με αναπληρωτές Διευθυντές ή τους Υποδιευθυντές;

Σε κάθε περίπτωση, μία αναστάτωση στα σχολεία, με καταλήψεις από μαθητές να ξεκινούν σιγά-σιγά, αναβρασμό στους συλλόγους καθηγητών λόγω αξιολόγησης, αυξανόμενα κρούσματα covid-19 σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι ένα μείγμα που καθόλου δεν θα βοηθήσει στην ομαλή επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία.

Εάν προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν δια ζώσης και ομαλά τα σχολεία, ας θέσουν στο περιθώριο τις πολιτικές που δημιουργούν εντάσεις μέσα σε ένα έτσι κι αλλιώς δύσκολο εκπαιδευτικό περιβάλλον (μάσκες, τεστ, έλεγχοι, περιορισμοί σε δράσεις των μαθητών, κ.α.).

Δεν είναι καιρός ούτε για επιμονή στην εφαρμογή της ΕΒΕ, ούτε για αξιολόγηση ούτε για Τράπεζα Θεμάτων.

Διαφορετικά το κλίμα θα γίνει εκρηκτικό και η προσπάθεια για όποια λειτουργία των σχολείων θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: