Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας κ.Ζέττας Μακρή σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΦΕΚ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ
(Στο ΦΕΚ υπάρχουν αναλυτικοί πίνακες για τις ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ)
Οι οδηγίες
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α’ ) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’ ) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ.). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ.), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α’ ανάθεση. Αντίστοιχα, στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ.). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β’ ανάθεση.
Γ. Η κατά προτεραιότητα διδασκαλία μαθήματος γενικής παιδείας εντός της οικείας ανάθεσης των κλάδων και ειδικοτήτων ορίζεται εφόσον υπάρχει ειδικότερη συνάφεια του διδασκόμενου μαθήματος με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού καθώς και με τα εξειδικευμένα προσόντα του (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, επαγγελματική εμπειρία κ.ά.) με προτεραιότητα στους συναφείς τίτλους.
Δ. Η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δώδεκα (12) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκατρείς (13) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς).
Δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης του μαθήματος και στους υπευθύνους Τομέα και Εργαστηρίων Ε.Κ., εφόσον:
α) έχουν σε πρώτη ανάθεση το ανωτέρω μάθημα σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που καθορίζει την αντιστοιχία διδασκομένων μαθημάτων και κλάδων - ειδικοτήτων εκπαιδευτικών όλων των τάξεων των ΕΠΑ.Λ., όπως ισχύει κάθε φορά, β) το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, γ) καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και δ) η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μέσα στο ωράριο που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ. Η ανάθεση του ανωτέρω μαθήματος γίνεται από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ύστερα από γνώμη των συλλόγων διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ.»
Ε. Αναφορικά με τις αναθέσεις των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., oι αναθέσεις σε κλάδους εκπαιδευτικών, γίνονται με βάση τις ενότητες των ανωτέρω μαθημάτων. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψη η ειδικότερη συνάφεια της διδασκόμενης ενότητας με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού καθώς και με τα εξειδικευμένα προσόντα του (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, επαγγελματική εμπειρία κ.α.) με προτεραιότητα στους συναφείς τίτλους. Προτείνεται η συνδιδασκαλία που εξυπηρετεί τη διαθεματική προσέγγιση και προωθεί τη συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων με στόχο την ανάδειξη των ανωτέρω μαθημάτων. Δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης των μαθημάτων και στους υπευθύνους Τομέα και Εργαστηρίων Ε.Κ., εφόσον: α) έχουν σε πρώτη ανάθεση τα ανωτέρω μαθήματα σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που καθορίζει την αντιστοιχία διδασκομένων μαθημάτων και κλάδων - ειδικοτήτων εκπαιδευτικών όλων των τάξεων των ΕΠΑ.Λ., όπως ισχύει κάθε φορά, β) το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, γ) καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και δ) η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται μέσα στο ωράριο που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ. Η ανάθεση των ανωτέρω μαθημάτων γίνεται από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ύστερα από γνώμη των συλλόγων διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ.».
ΣΤ. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας ΠΕ89.01 των ΕΠΑ.Λ. μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.
Ζ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς του Π.ΕΠΑ.Λ. με την εξής σειρά προτεραιότητας. Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) Στο ΕΠΑ.Λ όπου συστεγάζεται με το Π.ΕΠΑ.Λ. ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α’ και Β’ ανάθεση).
β) Σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α’ και Β’ ανάθεση).
γ) Σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α’ και Β’ ανάθεση). δ) Σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης: 1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α’ και Β’ ανάθεση).
Η. Η Τρίτη (Γ’ ) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2021-2022.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου