ΤΑ ΝΕΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΓΟΡΑΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΦΟΥ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΙ ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των Λυκείων πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με την κατάργηση των μαθημάτων που ουσιαστικά άπτονται των πιο άμεσων ενδιαφερόντων τους και της συγκρότησής τους ως κοινωνικών και πολιτικών όντων, ενταγμένων σε μια κοινωνία και μια πολιτεία που καλούνται πλέον να μη γνωρίσουν, να μην αναζητήσουν συστηματικά τους μηχανισμούς και τρόπους λειτουργίας τους, αλλαγής και βελτίωσής τους τη στιγμή μάλιστα που καλούνται να ψηφίσουν, προφανώς ως θύματα της τηλεοπτικής προπαγάνδας κι ως άκριτα και μη σκεπτόμενα όντα. Αυτό πλέον είναι το πολιτικά επιθυμητό,να σκέφτονται κάποιοι άλλοι γι΄ αυτούς, δεν χρειάζεται να σκέφτονται οι ίδιοι, αυτό, το τελευταίο, μπορεί να είναι κι επικίνδυνο κατά την αντίληψη των κυβερνώντων. Κι όλα αυτά μέσα σε ένα φυσικό περιβάλλον χωρίς καμιά αντίληψη αισθητικής, ομορφιάς κι αρμονίας-τι να την κάνουν άλλωστε σ΄ ένα κόσμο ασχήμιας- που καλούνται να μη γνωρίζουν τις ανάγκες του και το σήμα κινδύνου που το περιβάλλον εκπέμπει για να μπορούν να περνούν ανενόχλητα και να εφαρμόζονται αντιπεριβαλλοντικοί νόμοι και να γίνονται περιβαλλοντικά εγκλήματα χωρίς να καθίστανται ποινικά κολάσιμα.
Με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των Λυκείων πλήττονται επίσης καίρια οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων ΠΕ80 ( οικονομίας) και ΠΕ78 (κοινωνικών επιστημών), που είχαν την οικιακή οικονομία οι πρώτοι ως α’ ανάθεση και οι δεύτεροι ως β΄ ανάθεση στα γυμνάσια, η οποία απομένει μόνο ως μονόωρο πια μάθημα στην Α΄ γυμνασίου και οι οποίοι αποδεκατίζονται στα λύκεια, σχεδόν ολοκληρωτικά (κατά 97%) οι ΠΕ78, με την ολική εξαφάνιση της κοινωνιολογίας της Γ΄ λυκείου από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά, αλλά κι από την επόμενη, από το φετινό Σεπτέμβριο, αφού εξαφανίζονται, καταργούνται άμεσα τα δύο μαθήματα τους στη Β΄ λυκείου (Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και Πολίτης και Δημοκρατία). Στη δε Α’ λυκείου η πολιτική παιδεία,που είναι κοινή ανάθεση με τους ΠΕ80, αν και υποτίθεται πως διευρύνει το γνωστικό αντικείμενο της συμπεριλαμβάνοντας κι αυτό της κοινωνιολογίας (!) , εντούτοις από 3ωρο γίνεται 2ωρο μάθημα. Φτιάχνουν ένα σχολείο με στείρες, τυποποιημένες γνώσεις-όπως αυτές της τράπεζας θεμάτων που θα εξετάζονται με μίνι πανελλαδικές σε όλο το λύκειο-με ακόμη περισσότερη παπαγαλία , εξειδίκευση και μαθητές που προορίζονται να είναι πειθήνια, άβουλα όντα χωρίς καμία κριτική σκέψη και παντελή έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και καλλιτεχνικών, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Φτιάχνουν ένα σχολείο αυταρχικό, ανελαστικό κι ανελεύθερο που καταπνίγει τις ιδιαίτερες κλίσεις και τις ανησυχίες των μαθητών, ένα σχολείο χωρίς ενσυναίσθηση.Ακριβώς στη λογική αυτή, εξαφανίζουν ουσιαστικά από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας-μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο- εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό και πλήττονται οι αντίστοιχοι συνάδελφοι των καλλιτεχνικών μαθημάτων, ΠΕ08 κ.α.. Δεν διδάσκονται επίσης το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο των ΠΕ81 (Πολ. Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων) και των ΠΕ08 (Εικαστικών)-όπως και όλα τα ειδικά μαθήματα- αν και είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε μια σειρά από πανεπιστημιακές σχολές με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας. Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διδαχθούν αυτά τα μαθήματα έξω από το δημόσιο σχολείο, στην αγορά, προκειμένου να εξεταστούν σ΄ αυτά πανελλαδικά. Οι μη έχοντες, ακόμη κι αν είναι ταλαντούχοι, ουσιαστικά αποκλείονται από τη δυνατότητα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε μια τέτοια σχολή που έχει αυτά τα μαθήματα ως προαπαιτούμενα.
Εξαφανίζονται στα λύκεια από το Σεπτέμβριο μαζί με το πρότζεκτ,την ερευνητική εργασία και τα μαθήματα επιλογής, όπως μεταξύ άλλων η γεωλογία και διαχείριση φυσικών πόρων. Πάει φαίνεται πακέτο με το νέο αντιπεριβαλλοντικό νόμο που πρόσφατα ψηφίστηκε στη βουλή. Είναι της αυτής λογικής με το νόμο η κατάργηση του μαθήματος που πλήττει τους τεχνολόγους, γεωπόνους (ΠΕ88.01) και τους ΠΕ04.05, τους γεωλόγους.
Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους -που σε πάρα πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό-αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης για όσους διέθεταν τέτοια. Και βεβαίως οι αντίστοιχοι επί χρόνια αναπληρωτές θα καταδικαστούν σε μόνιμη ανεργία….. Σ’ ότι αφορά στους μόνιμους είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 2013 επί Αρβανιτόπουλου...που τότε έγιναν με κατάργηση ειδικοτήτων….Ο αγώνας ενάντια στα νέα αυτά, αντιπαιδαγωγικά κι αντιεπιστημονικά ωρολόγια προγράμματα και το νεοφιλελεύθερο, νεοσυντηρητικό, αντικοινωνικό σχολείο χωρίς κοινωνικές επιστήμες και τέχνες της ακρο-κεραμέως, δεν πρόκειται να βρει τους εκπαιδευτικούς διασπασμένους παρά τις προσπάθειες κάποιων θεσμικών παραγόντων. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα που δε μασάει στα παιχνιδάκια και τα δήθεν “τυράκια” των β΄αναθέσεων και σε δήθεν καινοτομίες για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου, θα αγωνιστεί για το δικαίωμα όλων των συναδέλφων στην εργασία τους, στο να διδάξουν τα αντικείμενά τους και μάλιστα με αξιοπρεπείς όρους, ενάντια στην ωρομισθία που κάποιοι ορέγονται. Θα αγωνιστεί για ένα σχολείο με όλα τα γνωστικά αντικείμενα ολόκληρα κι όχι με μερικές αποσπασματικές θεματικές τους, που θα είναι δημόσιο, δωρεάν για όλα τα παιδιά και θα τους προσφέρει ολόπλευρη μόρφωση, στη διαδρομή τους προς τον ολοκληρωμένο, σκεπτόμενο και χειραφετημένο άνθρωπο.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αποδέχεται τα νέα Ω.Π. που στόχο έχουν την εφαρμογή του αγοραίου εξετασιοκεντρικού σχολείου -με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε - τον οποίο υπηρέτησαν με ευλάβεια όλοι οι Υπουργοί Παιδείας. Τα ίδια ετοιμάζουν και για τα ΕΠΑΛ. Ό,τι δεν είναι παραγωγικό με τους όρους της οικονομίας της αγοράς και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills κι ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει κατά την αντίληψή τους ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΛΕΞΗ.
Δεν υποχωρούμε, δε συναινούμε. Συνεχίζουμε, κλιμακώνουμε τον αγώνα μέχρι να αποσυρθούν αυτά τα αντιπαιδαγωγικά κι αντιεπιστημονικά ωρολόγια προγράμματα, η σχετική Υ.Α. και ο Ν.4692/2020-λαιμητόμος όλης της εκπαίδευσης. Κι επιδιώκουμε όλη η κοινωνία να καταλάβει πραγματικά τι συμβαίνει, τι έρχεται στην εκπαίδευση αψηφώντας τη λυσσαλέα προπαγάνδα των ακριβοπληρωμένων ΜΜΕ και να έρθει μαζί μας για να διασφαλίσουμε το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των παιδιών της….”γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα”.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ σε Αγώνα Διαρκείας
Αγώνα μέχρι τη νίκη
Κανένας μαθητής, κανένας εκπαιδευτικός, κανένα μάθημα εκτός σχολείου
Όχι στην διάλυση του δημόσιου δια ζώσης σχολείου
ΕΛΜΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου