Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2017 «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς» 3 έως 7 Σεπτεμβρίου 2017, 2o Γενικό Λύκειο, Λευκάδα

Δημοσίευση: 01/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Στη φιλόξενη Λευκάδα συνεχίζεται τον Σεπτέμβρη το ταξίδι μας στη διδασκαλία της Φυσικής. Το 2ο Γενικό Λύκειο Λευκάδας και ο Διευθυντής του κ. Κώστας Αραβανής είναι οι οικοδεσπότες του καλοκαιρινού σχολείου με θέμα «Τα Σχολεία Μελετούν τους Σεισμούς» που διοργανώνουν από κοινού η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Το καλοκαιρινό σχολείο φιλοδοξεί να παρουσιάσει στους μαθητές καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών αλλά και μία σειρά από εκπαιδευτικές εφαρμογές που μπορούν να διαφοροποιήσουν δραματικά το σκηνικό στην εφαρμογή της πρακτικής διάστασης των εργαστηριακών δραστηριοτήτων στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με επιστήμονες για το φαινόμενο του σεισμού, για τους τρόπους αντιμετώπισης των συνεπειών του, τους τρόπους προφύλαξης και τα μέτρα προστασίας, τους τρόπους κατασκευής και θωράκισης των κτηρίων. Θα κατασκευάσουν τους δικούς τους σεισμογράφους με απλά μέσα και υλικά αλλά και θα αναλύσουν με πρωτότυπους τρόπους τις κυματομορφές από επιστημονικούς σεισμογράφους του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Θα μάθουν πως μπορούν να συνδυάσουν τις σεισμικές κυματομορφές με ήχους ώστε να παρουσιάσουν τι δική τους μουσική σύνθεση με βάση τα δεδομένα από πρόσφατους σεισμούς στο χώρο της Μεσογείου.   
Το καλοκαιρινό σχολείο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Τα Σχολεία Μελετούν τους Σεισμούς - Schools Study Earthquakes» το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ από 1/9/2016 έως 31/8/2017. Στο έργο συμμετέχει κοινοπραξία εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από χώρες της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με σημαντική σεισμική δραστηριότητα, πιο συγκεκριμένα οι χώρες αυτές είναι: Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος, Τουρκία και Βουλγαρία.
Το έργο επικεντρώνεται στη μελέτη ενός φυσικού φαινομένου με μεγάλες κοινωνικές επιπτώσεις και προτείνει την εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών που βασίζονται στη διερευνητική μέθοδο μάθησης. Ο στόχος αυτού του συνδυασμού είναι αφενός να αυξήσουν οι μαθητές το ενδιαφέρον τους για τις θετικές επιστήμες, για το πώς γενικά η έρευνα και επιστήμη διεξάγεται και πώς αυτή επηρεάζει την καθημερινή ζωή, και αφετέρου να ενημερωθούν διεξοδικά και να αποκτήσουν γνώση για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού.
Για το σκοπό αυτό προσβλέπει στη δημιουργία δικτύου σχολείων εξοπλισμένα με σεισμογράφους που παρέχουν πραγματικά δεδομένα με τα οποία γίνεται καταγραφή, ανάλυση και μελέτη της σεισμικής δραστηριότητας από τους ίδιους τους μαθητές στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Μέχρι στιγμής, σε σχολικές μονάδες αυτών των χωρών έχουν εγκατασταθεί 18 εκπαιδευτικοί σεισμογράφοι (εκ των οποίων 10 στη χώρα μας) δημιουργώντας ένα σημαντικό δίκτυο καταγραφής της σεισμικής δραστηριότητας της περιοχής.
Στο πλαίσιο των δράσεων του έργου στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες έχουν διοργανωθεί  πληθώρα από εκπαιδευτικές, βιωματικές και διαδραστικές ή μη, δραστηριότητες για μαθητές/μαθήτριες όλων των βαθμίδων καθώς και σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς. Λόγω της ευρύτερης σπουδαιότητας των στόχων και των δράσεων του, το έργο «Τα Σχολεία Μελετούν Τους Σεισμούς - Schools Study Earthquakes» έλαβε ιδιαίτερη διάκριση από την Ελληνική Πολιτεία και τελεί υπό την Αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: