Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Όχι στο κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία - Κινητοποιήσεις από τις ΕΛΜΕ


Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 13 Σεπτέμβριος, 2017 - 09:11 | Στην Κατηγορία: 


Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας και στην Περιφέρεια Αττικής

Όχι στο κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία

Καλούμε όλους τους συναδέλφους στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ για να μην κλείσουν τα ολιγομελή
  •   στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη, 13/9, στη 1.30μμ και
  • στην Περιφέρεια Αττικής (Τσόχα) την Πέμπτη, 14/9, στη 1.30μμ, μετά από κάλεσμα της ΕΛΜΕ Πειραιά.
Ως τώρα με βάση την ενημέρωση, που υπάρχει, καλούν και οι ακόλουθες ΕΛΜΕ:
  • Καλλιθέας Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου
  • Β΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
  • Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνα
  • Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής
  • Α΄ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνα)
  • Α΄ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)

Όχι στο κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ για να μην κλείσουν τα ολιγομελή
  • στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη, 13/9, στη 1.30μμ και
  • στην Περιφέρεια Αττικής (Τσόχα) την Πέμπτη, 14/9, στη 1.30μμ
Και πάλι φέτος τα σχολεία ανοίγουν με μεγάλα προβλήματα. Η πολιτική των μηδενικών μόνιμων διορισμών, οι 954 μόνο αναπληρωτές γενικών ειδικοτήτων και τα χιλιάδες κενά, η χρόνια υποχρηματοδότηση και η ευθυγράμμιση των κυβερνήσεων με τις αντιλαϊκές επιταγές ΕΕ - ΔΝΤ- ΟΟΣΑ φέρνει την Δημόσια Εκπαίδευση σε αδιέξοδο και καταρρίπτει την πλασματική εικόνα της Κυβέρνησης ότι όλα πάνε καλά.
Οι αναδιαρθρώσεις και οι θεσμικές μεταβολές, που είναι απαραίτητες για να περάσουν οι περικοπές και η λιτότητα σε κάθε επίπεδο και εκπαιδευτική βαθμίδα, έχουν ως συνέπεια την αύξηση ωραρίου, απολύσεις (που αναχαιτίστηκαν), συρρίκνωση τομέων, ειδικοτήτων και μονάδων στα ΕΠΑΛ, έως την βίαιη επέλαση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στο δημόσιο σχολείο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, που οξύνεται με το «Νέο Λύκειο».
Η ενίσχυση της ταξικής κατηγοριοποίησης από την Α΄ Λυκείου, η φροντιστηριοποίηση και οι εξετάσεις για ΑΕΙ-ΤΕΙ, ο περιορισμός των γνωστικών αντικειμένων και της γενικής παιδείας για τους μαθητές στο σχολείο, οι στρατιές υπεράριθμων και πλεοναζόντων συναδέλφων, η κινητικότητα, η συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων, η αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου δασκάλου και σχολείου, είναι μόνο μερικά από αυτά που συνεπάγονται οι διακηρύξεις του Υπουργείου στην καθημερινότητα.  Αν προσθέσει κανείς τις αξιολογήσεις μαθητών, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών μέσα από «εθνικά αντικειμενικές διαδικασίες» (κατά ΟΟΣΑ), το αυτόνομο οικονομικά σχολείο (κατά ΟΟΣΑ και ΣΕΒ), σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις, θα πρέπει να αποχαιρετήσουμε το Λύκειο που ξέραμε.
Το Υπουργείο δεν υλοποίησε όπως ήθελε το «χρονοδιάγραμμα ενεργειών για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς», προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις με τις βεβιασμένες επιμορφώσεις για τις λεγόμενες δημιουργικές εργασίες, που προσομοιάζουν στο νέου τύπου φτηνό κι ευέλικτο σχολείο, με ιδεολογική χειραγώγηση και εργασιακή πειθαρχία και  έρχονται σαν προπέτασμα καπνού σε όσα ακολουθούν. Έτσι, έχουμε το συνεχή περιορισμό των ολιγομελών σε Γυμνάσια και Λύκεια και την ολοκλήρωση των τμημάτων των πολύπαθων ΕΠΑΛ, στις 11/9. Οι ηλεκτρονικές εγγραφές, ως συνέχεια της εγκυκλίου των «μη παρακολουθούντων», της συρρίκνωσης, συγχώνευσης, κατάργησης τμημάτων, τομέων, ειδικοτήτων και σχολικών μονάδων, έρχονται να σηματοδοτήσουν την μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για τους μαθητές, σε συνεργασία με τους ιδιώτες της «μαθητείας» και των ΙΕΚ.  Σε όλα τα σχολεία και στα ΕΠΑΛ έχουμε λειτουργία τουθεσμικού μνημονιακού μηχανισμού των περικοπών τμημάτων, μαθητικού δυναμικού και ωρών καθηγητών.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο διατείνονται ότι ενδιαφέρονται για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, προχωρώντας μάλιστα και σε ειδική διαφημιστική καμπάνια προσέλκυσης μαθητών, αλλά εφευρίσκουν συνέχεια τρόπους να περιορίσουν τον αριθμό των τμημάτων. Τελευταία ήρθε η εγκύκλιος, που ορίζει ότι «Σε περίπτωση που μαθητές/τριες υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σε τάξη, τομέα και ειδικότητα που υπερβαίνει τον ανώτατο αριθμό μαθητών, οι Διευθυντές θα προβούν σε κλήρωση, μετά τη δεύτερη κατανομή ,για το ποιοι μαθητές θα εγγραφούν στο σχολείο, παρουσία εκπρόσωπου της διοίκησης. Οι μαθητές οι όποιοι δεν θα ενταθούν σε τμήμα, απευθύνονται στην οικεία Δ.Δ.Ε....".

  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων που επιλέγουν οι μαθητές στα ΕΠΑΛ, να γίνει μείωση του ανώτατου ορίου των μαθητών, έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα γενικής ή προσανατολισμού, να δημιουργούνται νέα τμήματα και να «σπάνε» τα πολυπληθή που διαλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. 20 μαθητές/τμήμα, 15/προσανατολισμό, 10/εργαστήρια.
  • Στα Γυμνάσια να διδάσκονται την α΄ και την β΄ ξένη γλώσσα που επιλέγουν, χωρίς περιορισμό από τα τμήματα γενικής
  • Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν Δημοκρατικό 12χρονο Σχολείο που υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες όλων.
  • Αγωνιζόμαστε για σχολείο ολοκληρωμένης και καθολικής γνώσης για όλους τους μαθητές, εκπαιδευτικούς με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κόντρα στην ευέλικτη και ελαστική εργασία, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
  • Απαιτούμε να δοθεί τώρα γενναία χρηματοδότηση των σχολείων και να εξοπλιστούν με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Να λειτουργήσει άμεσα και να επεκταθεί ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών.
  • Διεκδικούμε ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από διδ. καθήκοντα σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
 


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ohi-sto-kleisimo-ton-oligomelon-tmimaton-sta-sholeia-kinitopoiiseis-apo-tis-elme#ixzz4sXY7gDqf
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια: