Κοινή ανακοίνωση επιστημονικών ενώσεων Φυσικών Επιστημών για το εκπαιδευτικό σύστημα
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 8 Σεπτέμβριος, 2017 - 20:38 | Στην Κατηγορία:
Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Ένωση Ελλήνων Χημικών, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων
Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, μετά από πολύωρη και εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση στα γραφεία της ΕΕΧ με στόχο τη διαβούλευση σχετικά με τις εξελίξεις και το σχέδιο που ανακοίνωσε το ΥΠΠΕΘ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων), κατέληξαν σε κοινό τόπο που περιλαμβάνει τις ακόλουθες διαπιστώσεις:
- Η αντικατάσταση ενός Εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της αξιολόγησης και της αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του προηγούμενου και όχι αυτοσκοπός.
- Οι Επιστημονικές Ενώσεις διαθέτουν την τεχνογνωσία, την επιστημονική εγκυρότητα και την βούληση να συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και ελκυστικού σχολείου που θα απαντά στις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και του διεθνούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Παρότι έχουμε ανταποκριθεί με αμεσότητα στις προσκλήσεις της πολιτείας στην ΕΜΥ και έχουμε καταθέσει τεκμηριωμένες με επιστημονικά στοιχεία απόψεις, δεν έχουν ληφθεί υπόψη, καθιστώντας την παρουσία μας προσχηματική.
- Παρά την παρότρυνση της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αύξηση της διδασκαλίας των θετικών επιστημών, οι Θετικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα γνωρίζουν πρωτόγνωρη υποβάθμιση και συρρίκνωση με ανυπολόγιστες συνέπειες στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και του επιστημονικού συλλογισμού που διασφαλίζουν την κριτική ικανότητα και επομένως και την κοινωνική ετοιμότητα.
- Έχει παρατηρηθεί υποβάθμιση και κατακερματισμός του γνωστικού αντικειμένου των Θετικών Επιστημών με αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές περικοπές της ύλης, οι οποίες δεν ευνοούν την κριτική μάθηση και οδηγούν σε στείρα αποστήθιση, παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου, διότι χάνεται η συνέχεια, η συνοχή και ορθολογικός συλλογισμός.
- Εκτιμούμε ότι η ανισότιμη αντιμετώπιση συναφών γνωστικών αντικειμένων μεταξύ των Θετικών Επιστημών που υπάρχει στο προτεινόμενο σχέδιο, οδηγεί στην πεποίθηση ότι οι Επιστήμες είναι 1ης και 2ης κατηγορίας και έχουν διαφορετική αξία.
- Βαρύνουσας σημασίας ατόπημα αποτελεί κατά την εκτίμηση μας ότι οι υποψήφιοι φοιτητές των Παιδαγωγικών σχολών εισάγονται χωρίς να έχουν διδαχθεί και εξεταστεί Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, παρότι θα κληθούν να τα διδάξουν.
Η πρόθεση των Επιστημονικών Ενώσεων είναι να αποκαταστήσουν ένα σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μέσω του οποίου θα συμβάλλουν στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.
Στο πλαίσιο αυτής της σύγκλισης ζητούμε από κοινού συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και ακρόαση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε να επικοινωνήσουμε τις κοινές μας θέσεις και απόψεις προς όφελος των μαθητών και της χώρας.
διογενης
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/koini-anakoinosi-epistimonikon-enoseon-fysikon-epistimon-gia-ekpaideytiko-systima#ixzz4sAX9A6mJ
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου