Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Το Σχέδιο για τα προσφυγόπουλα

Δράσεις (project) για το προσφυγικό ζήτημα στα σχολεία την 21η Μαρτίου
Δημοσίευση: 02/03/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στις 21 Μαρτίου, παγκόσμια μέρα κατά του Ρατσισμού, στα σχολεία όλης της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις (project) για το προσφυγικό ζήτημα και τη δημοκρατική, αλληλέγγυα συμπεριφορά των πολιτών.

Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου,  ενώ σημείωσε τα εξής:
Α. Το ελληνικό σχολείο, οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν διαχειριστεί με ανθρωπιά, διδακτική επάρκεια και επιτυχία τα προβλήματα των νέων μεταναστών κατά τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρξαν η βασική δύναμη αντιρατσιστικής διαπαιδαγώγησης και απόκρουσης κηρυγμάτων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας. Σήμερα, σε άλλες συνθήκες, είμαστε βέβαιοι ότι θα πρωτοστατήσουν ώστε το σχολείο, με τις ιδιαίτερες κατά περίπτωση δομές του, να ξαναγίνει μια ανοικτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις.
Β. Όλοι οι νέοι και οι νέες, τιμώντας την ανθρωπιστική-ανθρωπιστική και δημοκρατική παράδοση της ελληνικής κοινωνίας και ιδιαίτερα της νεολαίας, είμαστε σίγουροι ότι θα βρεθεί στην πρωτοπορία ενός εθελοντικού κινήματος συμπαράστασης στους πρόσφυγες και ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά και τους έφηβους, ότι θα αναλάβουν δράσεις αντιμετώπισης των πιεστικών προβλημάτων διαβίωσης των προσφύγων, αλλά και κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσα από κοινές δράσεις και παρέες. Κανένα προσφυγόπουλο δεν πρέπει να αισθανθεί μόνο του στη χώρα μας. Να γίνει η εκπαίδευση κυψέλη εθελοντικής δράσης και αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και ιδιαίτερα στα παιδιά.
Σχέδιο δράσης
Το  Σχέδιο Δράσης που εκπονεί το ΥΠΠΕΘ, τόνισε ο Νίκος Φίλης,  θα απαντά με αποτελεσματικότητα στις ακόλουθες ανάγκες:
•    Ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, ιδιαίτερα των ασυνόδευτων παιδιών και συναισθηματική ενδυνάμωση.
•    Παροχή βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων, όπως γνώσεις μιας  γλώσσας που να διευκολύνει την επικοινωνία τους στον χώρο φιλοξενίας και ανάπτυξη  δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας στο νέο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.
•    Προετοιμασία των προσφύγων για την προώθησή τους σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, και με την εκμάθηση μιας ευρωπαϊκής γλώσσας με στόχο την ομαλή προσαρμογή τους στις χώρες εγκατάστασης.
•    Διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την εκπαίδευση των παιδιών και των ενηλίκων προσφύγων και μεταναστών όσων τελικώς μείνουν στην Ελλάδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τις διεθνείς Συνθήκες για την εκπαίδευση των παιδιών και τα διεθνώς αποδεκτά ανθρωπιστικά και εκπαιδευτικά πρότυπα, από την προσχολική ηλικία έως την εκπαίδευση ενηλίκων.  
•    Εξασφάλιση του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού για τη στήριξη των δομών ψυχοκοινωνικής φροντίδας, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, εκπαίδευσης, κατάρτισης και πιστοποίησης.
•     Ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων για τα ζητήματα των προσφύγων και την ανάγκη για την εκπαιδευτική τους ένταξη, π.χ. συνέχιση σπουδών στην επαγγελματική και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε συνεργασία με τα αρμόδια εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Για την επιτυχή υλοποίηση των ποικίλων διαστάσεων του Σχεδίου συγκροτείται στο ΥΠΠΕΘ, Κεντρικής Επιτελικής Επιτροπής η οποία θα αποτελείται:
•    Από υπηρεσιακούς παράγοντες
•    Από Πανεπιστημιακούς και άλλους επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα στήριξης,  εκπαίδευσης και ένταξης προσφύγων
•    Από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων ή οργανώσεων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: