ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ( νόμος 2101 / 1992 )
Άρθρο 12.
1. Τα συμβαλλόμενα Κράτη εγγυώνται στο παιδί που έχει ικανότητα διάκρισης το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης της γνώμης του σχετικά με οποιοδήποτε θέμα που το αφορά λαμβάνοντας υπ' όψι τις απόψεις του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και το βαθμό ωριμότητος του .
Άρθρο 14 .
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού γιά ελευθερία σκέψης , συνείδησης και θρησκείας .
Άρθρο 28 .
1. Τα συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα , γιά να επιτευχθεί η άσκηση του δικαιώματος αυτού προοδευτικά και στη βάση της ισότητας των ευκαιριών .
α) Καθιστούν τη στοιχειώδη εκπαίδευση υποχρεωτική και δωρεάν γιά όλους .
β) Ενθαρρύνουν την ανάπτυξη διαφόρων μορφών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , τόσο γενικής όσο και επαγγελματικής , τις καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί και παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα , όπως η θέσπιση της δωρεάν εκπαίδευσης και της προσφοράς χρηματικής βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης .
γ) Εξασφαλίζουν σε όλους την πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία με όλα τα κατάλληλα μέσα , σε συνάρτηση με τις ικανότητες καθενός .
δ) Καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί τη σχολική και την επαγγελματική ενημέρωση και τον προσανατολισμό .
ε) Παίρνουν μέτρα για να ενθαρρύνουν την τακτική σχολική φοίτηση και τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών .
Άρθρο 29
Τα Συμβαλλόμενα Κράτη συμφωνούν ότι η εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να αποσκοπεί .
α) Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και στην πληρέστερη δυνατή ανάπτυξη των χαρισμάτων του και των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του .
β) Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις θεμελιώδεις ελευθερίες για τις αρχές που καθιερώνονται στο Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών .
γ) Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τους γονείς του παιδιού , την ταυτότητά του , τη γλώσσα του και τις πολιτιστικές του αξίες , καθώς και του σεβασμού του για τις εθνικές αξίες της χώρας στην οποία ζεί , της χώρας απο την οποία μπορεί να κατάγεται και για τους πολιτισμούς που διαφέρουν από το δικό του .
δ) Στην προετοιμασία του παιδιού για μιά υπεύθυνη ζωή σε μια ελεύθερη κοινωνία μέσα σε πνεύμα κατανόησης , ειρήνης , ανοχής , ισότητας των φύλων και φιλίας ανάμεσα σε όλους τους λαούς και τις εθνικιστικές , εθνικές και θρησκευτικές ομάδες και στα πρόσωπα αυτόχθονης καταγωγής .
ε) Στην ανάπτυξη του σεβασμού για το φυσικό περιβάλλον .
Άρθρο 31
1.Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν στο παιδί το δικαίωμα στην ανάπαυση και στις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου , στην ενασχόληση με ψυχαγωγικά παιχνίδια και δραστηριότητες που είναι κατάλληλες για την ηλικία του και στην ελεύθερη συμμετοχή στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή .
2.Tα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται και προάγουν το δικαίωμα του παιδιού να συμμετέχει πλήρως στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή και ενθαρρύνουν τη προσφορά κατάλληλων και ίσων ευκαιριών για πολιτιστικές , καλλιτεχνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες και για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου