2013-11-20 22:30:10
Η επιστολή - διαμαρτυρία των μαθητών και γονέων του ΕΠΑΛ, αποτελεί πράγματι μια κραυγή αγωνίας και σκιαγραφεί με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο την κατάσταση της εκπαίδευσης (και ιδιαίτερα της τεχνικής) στην Κάλυμνο, που φυσικά αντικατοπτρίζει την γενικότερη εικόνα που κυριαρχεί σε όλα τα σχολεία της χώρας.
106 ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα
Είναι απαράδεκτο μετά από 2 μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, να χάνονται τόσες διδακτικές ώρες, ενώ οι μαθητές διαφόρων κλάδων και κυρίως του ναυτιλιακού τομέα, να διδάσκονται σχεδόν μόνο τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Συγκεκριμένα τα κενά που υπάρχουν στις ειδικότητες του ΕΠΑΛ είναι:
Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού (41),
Μηχανολόγου (23),
Ηλεκτρολόγου (18)
και Πλοιάρχου (24)
Η υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, που ξεκίνησε το καλοκαίρι με την κατάργηση ειδικοτήτων στα Τεχνικά Λύκεια, όπως ήταν φυσικό «χτύπησε» και την πόρτα του ΕΠΑΛ του νησιού μας και ιδιαίτερα τον ναυτιλιακό τομέα, σ' ένα νησί όπου η ναυτική παράδοση έχει βάθος αιώνων.
Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού, αφού το Υπουργείο, στα πλαίσια του περιβόητου «εξορθολογισμού», αποφάσισε να μειώσει τον αριθμό των καθηγητών, με τις συμπτύξεις τμημάτων και την «κονσερβοποίηση» των μαθητών στις τάξεις, την μη πρόσληψη μόνιμων και αναπληρωτών και την διαθεσιμότητα περίπου 2000 καθηγητών της τεχνικής εκπαίδευσης.
eggrafo epal 1x«Είναι προκλητικό και προσβλητικό η εκπαιδευτική κοινότητα να περιμένει και να εκλιπαρεί για τα αυτονόητα»
Με αυτή την φράση, οι μαθητές και οι γονείς του ΕΠΑΛ καταλήγουν στην επιστολή διαμαρτυρίας τους και τονίζουν πως «δεν θα ανεχτούν αυτή την κατάσταση και δεν θα αφήσουν κανένα να παίζει εις βάρος των παιδιών και του μέλλοντός τους».
Παραθέτουμε την επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών και γονέων, η οποία περιγράφει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την τραγικότητα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο τεχνικό λύκειο του νησιού.
Ευθύνες βουλευτών και τοπικής αυτοδιοίκησηςeggrafo epal 2x
Οι ευθύνες των πολιτικών, σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο είναι τεράστιες.
Οι βουλευτές της Δωδεκανήσου και ιδίως οι λεγόμενοι της «συγκυβέρνησης», οφείλουν να πάρουν θέση και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση την επίλυση των προβλημάτων σε όλα τα νησιά της περιοχής μας. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν εκείνοι που εκπροσωπούν τον Δωδεκανησιακό λαό είναι πως εκτός τα νούμερα και τις μνημονιακές υποχρεώσεις, υπάρχουν και οι μαθητές των νησιών της ξεχασμένης νησιωτικής Ελλάδας και οφείλουν να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην μόρφωση κάθε παιδιού και όχι να αρκούνται σε «μικροπαρεμβάσεις», προβάλλοντάς τες μάλιστα μέσα από απανωτά δελτία τύπου.
Αλλά και οι τοπικοί μας «άρχοντες» και κυρίως η Δημοτική Αρχή και οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας, έχουν καθήκον να στηρίξουν την εκπαίδευση στην Κάλυμνο, που συστηματικά απογυμνώνεται και οδηγείται στην εγκατάλειψη. Τα «μεγάλα λόγια» και τα ψηφίσματα χωρίς ... αντίκρισμα, πρέπει να αντικατασταθούν από δυναμικές ενέργειες προς την κεντρική εξουσία.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν είναι πως εκλέγονται από τις τοπικές κοινωνίες για να υπηρετούν τα συμφέροντα των πολιτών και όχι να αποδέχονται τις όποιες πολιτικές, που ρημάζουν τα νησιά, αδιαμαρτύρητα και ως «πειθήνια όργανα» των πολιτικών και κομματικών τους «φίλων».
Να σημειώσουμε πως το θέμα έφερε στη Βουλή με σχετική επερώτηση στον αρμόδιο υπουργό, η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, την οποία και παραθέτουμε.
«Π.τ.Κ»
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Κενά καθηγητών στο ΕΠΑΛ Καλύμνου».
Εξακολουθεί η συγκυβέρνηση να θεωρεί τους νησιώτες πολίτες τρίτης κατηγορίας. Σύμφωνα με επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών του ΕΠΑΛ Καλύμνου και των γονέων τους, τα κενά των καθηγητών οδηγούν στην απώλεια 106 ωρών μαθημάτων εβδομαδιαίως. Τα κενά αυτά παρατηρούνται στις ειδικότητες Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού (41), Μηχανολόγου (23), Ηλεκτρολόγου (18) και Πλοιάρχου (24).
Στο ΕΠΑΛ Καλύμνου φοιτούν 336 μαθητές εκ των οποίων οι 120 φοιτούν στο ναυτιλιακό τομέα. Είναι προφανές ότι από τη στιγμή που υπάρχουν τα κενά αυτά, και ενώ έχουν περάσει τα 2/3 του Νοέμβρη, οι μαθητές της Καλύμνου, και ειδικά της Γ΄ Λυκείου βρίσκονται σε υποδεέστερη θέση σε σχέση με τους ομολόγους τους στην ηπειρωτική Ελλάδα, σχετικά με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία θα διδαχθούν, αν τα διδαχθούν, πολύ αργότερα, με προφανή τα προβλήματα αφομοίωσης της διδακτέας ύλης. Επιπλέον, με τα κενά αυτά, παρατηρούνται λειτουργικά προβλήματα στο σχολείο, ενώ η κατάρτιση συγκεκριμένου προγράμματος, απλά δεν είναι εφικτή.
Επειδή το Σύνταγμα των Ελλήνων προβλέπει ότι όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι και δικαιούνται ίδιες ευκαιρίες, κάτι το οποίο καταπατείται στην περίπτωση των μαθητών του ΕΠΑΛ Καλύμνου. Επειδή οι ειδικότητες που δεν διδάσκονται είναι πολύ σημαντικές και αποτελούν καθοριστικό επαγγελματικό διέξοδο για τους νέους του νησιού, το οποίο μαστίζεται από τη μετανάστευση. Επειδή έχει περάσει ήδη αρκετός καιρός από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο θα πρέπει να καλύψει τα κενά στην πράξη και όχι στα λόγια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά καθηγητών στο 1οΕΠΑΛ Καλύμνου;
kalymniansvoice.com
106 ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα
Είναι απαράδεκτο μετά από 2 μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, να χάνονται τόσες διδακτικές ώρες, ενώ οι μαθητές διαφόρων κλάδων και κυρίως του ναυτιλιακού τομέα, να διδάσκονται σχεδόν μόνο τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Συγκεκριμένα τα κενά που υπάρχουν στις ειδικότητες του ΕΠΑΛ είναι:
Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού (41),
Μηχανολόγου (23),
Ηλεκτρολόγου (18)
και Πλοιάρχου (24)
Η υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, που ξεκίνησε το καλοκαίρι με την κατάργηση ειδικοτήτων στα Τεχνικά Λύκεια, όπως ήταν φυσικό «χτύπησε» και την πόρτα του ΕΠΑΛ του νησιού μας και ιδιαίτερα τον ναυτιλιακό τομέα, σ' ένα νησί όπου η ναυτική παράδοση έχει βάθος αιώνων.
Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού, αφού το Υπουργείο, στα πλαίσια του περιβόητου «εξορθολογισμού», αποφάσισε να μειώσει τον αριθμό των καθηγητών, με τις συμπτύξεις τμημάτων και την «κονσερβοποίηση» των μαθητών στις τάξεις, την μη πρόσληψη μόνιμων και αναπληρωτών και την διαθεσιμότητα περίπου 2000 καθηγητών της τεχνικής εκπαίδευσης.
eggrafo epal 1x«Είναι προκλητικό και προσβλητικό η εκπαιδευτική κοινότητα να περιμένει και να εκλιπαρεί για τα αυτονόητα»
Με αυτή την φράση, οι μαθητές και οι γονείς του ΕΠΑΛ καταλήγουν στην επιστολή διαμαρτυρίας τους και τονίζουν πως «δεν θα ανεχτούν αυτή την κατάσταση και δεν θα αφήσουν κανένα να παίζει εις βάρος των παιδιών και του μέλλοντός τους».
Παραθέτουμε την επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών και γονέων, η οποία περιγράφει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την τραγικότητα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο τεχνικό λύκειο του νησιού.
Ευθύνες βουλευτών και τοπικής αυτοδιοίκησηςeggrafo epal 2x
Οι ευθύνες των πολιτικών, σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο είναι τεράστιες.
Οι βουλευτές της Δωδεκανήσου και ιδίως οι λεγόμενοι της «συγκυβέρνησης», οφείλουν να πάρουν θέση και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση την επίλυση των προβλημάτων σε όλα τα νησιά της περιοχής μας. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν εκείνοι που εκπροσωπούν τον Δωδεκανησιακό λαό είναι πως εκτός τα νούμερα και τις μνημονιακές υποχρεώσεις, υπάρχουν και οι μαθητές των νησιών της ξεχασμένης νησιωτικής Ελλάδας και οφείλουν να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην μόρφωση κάθε παιδιού και όχι να αρκούνται σε «μικροπαρεμβάσεις», προβάλλοντάς τες μάλιστα μέσα από απανωτά δελτία τύπου.
Αλλά και οι τοπικοί μας «άρχοντες» και κυρίως η Δημοτική Αρχή και οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας, έχουν καθήκον να στηρίξουν την εκπαίδευση στην Κάλυμνο, που συστηματικά απογυμνώνεται και οδηγείται στην εγκατάλειψη. Τα «μεγάλα λόγια» και τα ψηφίσματα χωρίς ... αντίκρισμα, πρέπει να αντικατασταθούν από δυναμικές ενέργειες προς την κεντρική εξουσία.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν είναι πως εκλέγονται από τις τοπικές κοινωνίες για να υπηρετούν τα συμφέροντα των πολιτών και όχι να αποδέχονται τις όποιες πολιτικές, που ρημάζουν τα νησιά, αδιαμαρτύρητα και ως «πειθήνια όργανα» των πολιτικών και κομματικών τους «φίλων».
Να σημειώσουμε πως το θέμα έφερε στη Βουλή με σχετική επερώτηση στον αρμόδιο υπουργό, η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, την οποία και παραθέτουμε.
«Π.τ.Κ»
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Κενά καθηγητών στο ΕΠΑΛ Καλύμνου».
Εξακολουθεί η συγκυβέρνηση να θεωρεί τους νησιώτες πολίτες τρίτης κατηγορίας. Σύμφωνα με επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών του ΕΠΑΛ Καλύμνου και των γονέων τους, τα κενά των καθηγητών οδηγούν στην απώλεια 106 ωρών μαθημάτων εβδομαδιαίως. Τα κενά αυτά παρατηρούνται στις ειδικότητες Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού (41), Μηχανολόγου (23), Ηλεκτρολόγου (18) και Πλοιάρχου (24).
Στο ΕΠΑΛ Καλύμνου φοιτούν 336 μαθητές εκ των οποίων οι 120 φοιτούν στο ναυτιλιακό τομέα. Είναι προφανές ότι από τη στιγμή που υπάρχουν τα κενά αυτά, και ενώ έχουν περάσει τα 2/3 του Νοέμβρη, οι μαθητές της Καλύμνου, και ειδικά της Γ΄ Λυκείου βρίσκονται σε υποδεέστερη θέση σε σχέση με τους ομολόγους τους στην ηπειρωτική Ελλάδα, σχετικά με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία θα διδαχθούν, αν τα διδαχθούν, πολύ αργότερα, με προφανή τα προβλήματα αφομοίωσης της διδακτέας ύλης. Επιπλέον, με τα κενά αυτά, παρατηρούνται λειτουργικά προβλήματα στο σχολείο, ενώ η κατάρτιση συγκεκριμένου προγράμματος, απλά δεν είναι εφικτή.
Επειδή το Σύνταγμα των Ελλήνων προβλέπει ότι όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι και δικαιούνται ίδιες ευκαιρίες, κάτι το οποίο καταπατείται στην περίπτωση των μαθητών του ΕΠΑΛ Καλύμνου. Επειδή οι ειδικότητες που δεν διδάσκονται είναι πολύ σημαντικές και αποτελούν καθοριστικό επαγγελματικό διέξοδο για τους νέους του νησιού, το οποίο μαστίζεται από τη μετανάστευση. Επειδή έχει περάσει ήδη αρκετός καιρός από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο θα πρέπει να καλύψει τα κενά στην πράξη και όχι στα λόγια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά καθηγητών στο 1οΕΠΑΛ Καλύμνου;
kalymniansvoice.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου