Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

... έχοντας στραμμένο το βλέμμα και στην πρόληψη κινητοποιήσεων

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το υπουργείο Παιδείας για την «πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία». Χτες, έγινε σχετική σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας με την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) και ανακοινώθηκαν μια σειρά «δράσεις». Η κυβέρνηση πατάει πάνω σε πραγματικά γεγονότα και προβλήματα (π.χ. κάποια ακραία κρούσματα ρατσιστικών συμπεριφορών, περιπτώσεις όπου εντοπίζεται ενδοοικογενειακή βία κ.τ.λ.), στρέφοντας αλλού, όμως, την αναζήτηση των αιτιών, ενώ παράλληλα «μπλέκει» σκοπίμως, γενικά τη βία με τις αγωνιστικές αντιδράσεις των μαθητών στα σχολεία, για τα εκρηκτικά προβλήματα που υπάρχουν.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της υπουργού Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, η οποία, μετά τη σύσκεψη, ισχυρίστηκε ότι «η σχολική βία είναι μια πραγματικότητα στα σχολεία, αλλά και "μήτρα" συμπεριφορών για την κοινωνία». Για τη «μήτρα» των προβλημάτων στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας, βέβαια, δεν είπε κάτι, αφού θα έπρεπε, τότε, να οδηγηθεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση του θέματος...

Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση, εδώ και καιρό, επιδιώκει να «μπερδέψει» τα περιστατικά βίας στα σχολεία, η οποία έχει κοινωνικά αίτια και δεν προκύπτει έτσι γενικά κι αόριστα, με τις κινητοποιήσεις των μαθητών. Γνωρίζουν πολύ καλά πως μαθητές και γονείς είναι οργισμένοι με την βάρβαρη πολιτική, που εκφράζεται και στα σχολεία, με το σχολείο της «αγοράς», των φωτοτυπιών αντί για βιβλία, των επιχειρήσεων που είναι έτοιμες να καθοδηγήσουν απευθείας τη γνώση, τους εισαγγελείς και την αστυνομία που εκφοβίζουν μαθητές όταν αγωνίζονται, τα περιστατικά ασιτίας στα σχολεία.

Η κυβέρνηση φοβάται την έκρηξη των μαθητών και κυρίως φοβάται την οργανωμένη αντίδρασή τους, με τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Στην «εκστρατεία ενημέρωσης» και στα προγράμματα που ετοιμάζονται υπάρχουν «όροι» που μπορούν να ερμηνευτούν με διάφορους τρόπους. Ετσι, μαζί με την αντιμετώπιση του «ρατσισμού», τη «βία μέσα από το διαδίκτυο», την «παιδική εκμετάλλευση» υπάρχει και η «πρόληψη βίας» και η «διαχείριση συγκρούσεων», που μπορεί να ...εξηγηθεί όπως θέλει η κυβέρνηση, στοχεύοντας στους αγώνες των μαθητών. Δεν έκρυψαν ποτέ, άλλωστε, οι κυβερνώντες πως θεωρούν βία διάφορες μορφές πάλης, όπως η κατάληψη κ.ά.

Υπενθυμίζουμε, δε, πως έχει σταλεί εγκύκλιος στα σχολεία με το ίδιο πνεύμα, σχετικά με την «αποτύπωση καλών πρακτικών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών». Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι το υπουργείο σκοπεύει να επεκτείνει την εφαρμογή των δράσεων «πρόληψης και αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας» στα προγράμματα που αφορούν σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (σχολεία «ευπαθών ομάδων»). Εκεί φοβούνται περισσότερο την αντίδραση των μαθητών, αφού πλήττονται, συνήθως, περισσότερο απ' τη βάρβαρη πολιτική. Η απάντηση σε όλη αυτή την προπαγάνδα του υπουργείου Παιδείας είναι ο μαζικός συλλογικός αγώνας των μαθητών, για τη μόρφωση και το σχολείο που τους αξίζει.

ριζοσπαστης
Το ιδιο εκπαιδευτικο συστημα ειναι η γενεσιουργος αιτια της σχολικης βιας.Η ελλειψη συλλογικοτητας και ο ατομισμος που εφαρμοζεται στο σχολειο ειναι η κυριοτερη πηγη βιας.Παραπερα ο πειθαναγκασμος του σχολειου και η επιβολη του συστηματος στους παραγκωνισμενους απο τα κοινα μαθητες ειναι επισης μια σημαντικη αιτια βιας.Τελος μια σειρα παραγοντων οπως η ελλειψη ικανου χωρου ,η στρεβλη διαμορφωση του,η πληξη των μαθητων,ο υπερβολικος χρονος διδασκαλιας και η απαξιωση του σχολειου απο τους εκπαιδευομενους αποτελουν παραγοντες που αναπτυσσουν την βια στο σχολειο.Αν οι ιθυνοντες θελουν να λυσουν το προβλημα της βιας στο σχολειο ας ριξουν μια ματια στον καθρεφτη.διογενης

Δεν υπάρχουν σχόλια: