Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

 


Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για πραγματικά ειδικό σχολείο αλλά για «κατ’ επίφαση», αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων είναι τέτοια που δυσκολεύει το πραγματικά σπουδαίο έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό...

Να είσαι μαθητής με αναπηρίες και για να κάνεις διάλειμμα να πρέπει να ανέβεις με το καροτσάκι σε όροφο...

Για μόνιμο προσωπικό στο σχολείο σου, να έχεις μόνο μία σχολική νοσηλεύτρια, που είναι και η προϊσταμένη του σχολείου, και δύο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

Να έχεις μείνει όλη την περυσινή χρονιά χωρίς λογοθεραπευτή! Δηλαδή πού ακούστηκε! ειδικό σχολείο για πάνω από έναν χρόνο χωρίς λογοθεραπευτή.

Το σχολείο να στελεχώνεται για λίγες μόνο ώρες (4 έως 6 ώρες) από συμβασιούχους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, εικαστικών, μουσικής. Η διάθεση για λίγες ώρες την εβδομάδα έχει λειτουργικό και όχι παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού ακυρώνει στην πράξη την ολιστική μέριμνα στην εκπαιδευτική διαδικασία που πρέπει να πλαισιώνει τους μαθητές μας.

Ακόμα, στελεχώνεται από έναν συμβασιούχο ψυχολόγο και έναν συμβασιούχο λογοθεραπευτή για μόλις 10 ώρες ο καθένας...

Αυτά και άλλα, ευτράπελα για εμάς, αλλά επίπονα και δραματικά για τους μαθητές, συμβαίνουν στο 3θέσιο ειδικό δημοτικό σχολείο Περάματος, στο οποίο φοιτούν 9 μαθητές αποτελεί το μοναδικό ειδικό σχολείο της πόλης, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης»

Η περίπτωση του ολιγοθέσιου Ειδικου Σχολείου Περάματος

Για την πόλη του Περάματος το 3θέσιο ειδικό δημοτικό σχολείο στο οποίο φοιτούν 9 μαθητές αποτελεί το μοναδικό ειδικό σχολείο της πόλης, καθώς δεν υπάρχει ούτε άλλο ειδικό δημοτικό ούτε ειδικό νηπιαγωγείο ούτε βέβαια κάποιο άλλο ειδικό σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επομένως, η κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών μας απαιτεί την πλήρη στελέχωσή του.

Δυστυχώς, το γεγονός ότι είναι ολιγοθέσιο για το υπουργείο σημαίνει ότι η στελέχωσή του περνά σε δεύτερη μοίρα και οι προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και του υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού μπαίνουν στον «Προκρούστη» των περικοπών, ακόμα περισσότερο από ό,τι στα αντίστοιχα ειδικά σχολεία που έχουν μεγαλύτερη οργανικότητα και λειτουργικότητα.

Ως Σύλλογος έχουμε επανειλημμένως αναδείξει τη διαχρονική υποστελέχωση των ειδικών σχολείων, τη στελέχωση «σε φάσεις και με το σταγονόμετρο» που μπαίνουν εμπόδιο στην ολόπλευρη κάλυψη των αναγκών των μαθητών μας και οδηγούν τους γονείς σε ιδιώτες για την αντιμετώπισή τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τις προσλήψεις παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης στη γενική αγωγή, αφού τα κενά πανελλαδικά αλλά και στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πειραιά παραμένουν δεκάδες. Χαρακτηριστικά στο Πέραμα 2 δημοτικά σχολεία ( 3ο και 5ο) εξακολουθούν να μην έχουν εκπαιδευτικό τμήματος ένταξης.

Όσον αφορά το ειδικό δημοτικό Περάματος αυτή τη στιγμή στελεχώνεται για λίγες μόνο ώρες (4 έως 6 ώρες) από συμβασιούχους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, εικαστικών, μουσικής. Η διάθεση για λίγες ώρες την εβδομάδα έχει λειτουργικό και όχι παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού ακυρώνει στην πράξη την ολιστική μέριμνα στην εκπαιδευτική διαδικασία που πρέπει να πλαισιώνει τους μαθητές μας. Ακόμα, στελεχώνεται από έναν συμβασιούχο ψυχολόγο και έναν συμβασιούχο λογοθεραπευτή για μόλις 10 ώρες ο καθένας. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον «κουτσουρεμένο» λογοθεραπευτή το σχολείο τον αξιοποιεί από τον φετινό Νοέμβρη, καθώς όλη την περυσινή χρονιά δεν υπήρχε στελέχωση του σχολείου με λογοθεραπευτή! Δηλαδή πού ακούστηκε! ειδικό σχολείο για πάνω από έναν χρόνο χωρίς λογοθεραπευτή.

Τέλος, στελεχώνεται από 3 συμβασιούχους δασκάλους, που αριθμητικά αποτελούν θετική εξέλιξη στην εκπαιδευτική διαδικασία-προσωρινά βέβαια- καθώς, μόλις χτίζεται η αναγκαία σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές, οι εκπαιδευτικοί απολύονται.

Στο σχολείο υπηρετούν ως μόνιμο προσωπικό μόνο μία σχολική νοσηλεύτρια, που είναι και η προϊσταμένη του σχολείου, και δύο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

Αναγκαία είναι η πρόσληψη ενός γυμναστή, ενός εργοθεραπευτή, ενός φυσικοθεραπευτή και ενός κοινωνικού λειτουργού, καθώς και η κάλυψη των εναπομεινάντων ωρών από ψυχολόγο και λογοθεραπευτή.

Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για πραγματικά ειδικό σχολείο αλλά για «κατ’ επίφαση», αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων είναι τέτοια που δυσκολεύει το πραγματικά σπουδαίο έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό και με αυταπάρνηση προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Επιπλέον, το σχολείο παρουσιάζει υλικοτεχνικές ελλείψεις, καθώς βρίσκεται σε ισόγειο, προαυλίζεται σε άνω όροφο στο προαύλιο του 1ου ΔΣ Περάματος και πρέπει να ανέβει μαθητής με κινητικά προβλήματα είκοσι σκαλιά, ενώ μαθητής με καρότσι είναι αδύνατον να μετακινηθεί.

Τέλος, έχει σημαντικές ελλείψεις σε εργοθεραπευτικό εξοπλισμό και αυτή τη στιγμή δυσκολεύεται να καλύψει λειτουργικές ανάγκες, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες από τράπεζα και δήμο για τον ορισμό των διευθυντών των σχολικών μονάδων ως διαχειριστών των τραπεζικών λογαριασμών.

  • Εδώ και τώρα να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό ειδικό προσωπικό (ΕΕΠ) και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στο ειδικό δημοτικό σχολείο Περάματος.

  • Να γίνουν από τον δήμο όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις, ώστε να καταστεί δυνατός ο προαυλισμός των μαθητών με κινητικά προβλήματα.

  • Να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του σχολείου.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης στα σχολεία της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: