Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

 


Λήγει στις 20 Ιανουαρίου το Α' τετράμηνο των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου

Τα πέντε κριτήρια βάσει των οποίων οι καθηγητές θα συνεκτιμήσουν για να εκδώσουν τις βαθμολογίες

 27/12/2024

 27/12/2024, 09:49

Άκουσε το άρθρο

Στις  20 Ιανουαρίου, λήγει το    Α' τετράμηνο, του τρέχοντος σχολικού έτους 2024-25, για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών θα κοινοποιηθούν στους γονείς και κηδεμόνες το τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη με αρχές του Φλεβάρη.

Πέντε είναι τα κριτήρια,  τα οποία οι καθηγητές  θα πρέπει να συνεκτιμήσουν για να εκδώσουν τις βαθμολογίες του Α' τετραμήνου.

Ειδικότερα, για το Γυμνάσιο συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

Πρώτον: Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,

Δεύτερον: Οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

Τρίτον: Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

Τέταρτον: Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),και ,

Πέμπτον: Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Τι  ισχύει για τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες

Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του  ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Ομάδα  μαθημάτων Α ́ και   Β ́

Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ ́   δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Τι  ισχύει για τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.

Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

Πρώτον: Τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

Δεύτερον: Την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

Τρίτον: Την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

Τέταρτον: Την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

Πέμπτον: Τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες
και στις ωριαίες.

Τι ισχύει για τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Τι ισχύει για τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης

ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν  δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία Α' τετραμήνου

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.

Αν λείπουν  στοιχεία

Αν λείπουν τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Μάθημα  το οποίο    διδάχθηκε λιγότερο από  10  ώρες

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Θρησκευτικά και Φυσική Αγωγή

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

Χωριστά οι βαθμοί τετραμήνων  

Με τη λήξη του Α’ και του Β’ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.

Αιτιολόγηση έλλειψης βαθμού

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Ατομικό Δελτίο   μαθητών

Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών.

Β’ τετράμηνο

Για το Β’ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.»

ΕΠΑΛ

Ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές εξετάσεις

1. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με ενδιάμεσες γραπτές, προφορικές ή πρακτικές δοκιμασίες αξιολόγησης, κατά την κρίση του διδάσκοντος.

Οι γραπτά, προφορικά ή πρακτικά εξεταζόμενοι μαθητές βαθμολογούνται για τις επιδόσεις τους σε κάθε δοκιμασία αξιολόγησης και η επίδοσή τους συνεκτιμάται στον προφορικό βαθμό του τετραμήνου. Ειδικότερες προδιαγραφές για τις εν- διάμεσες προφορικές ή πρακτικές εξετάσεις μπορούν να δίνονται κατά μάθημα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

2. Οι ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:

α) Γραπτές δοκιμασίες σύντομης διάρκειας, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και πραγματοποιούνται χωρίς προ- ειδοποίηση αυτών στην ύλη του μαθήματος της ημέρας. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας πρέπει να είναι κατάλληλης έκτασης, μορφής και περιεχομένου, ώστε να απαντηθούν στον προβλεπόμενο χρόνο. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας μπορεί να βασίζονται σε παραδείγματα που εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και στις οδηγίες του Ι.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας εντός κάθε τετραμήνου εναπόκειται στην κρίση του εκπαιδευτικού.

β) Γραπτές ωριαίες δοκιμασίες επαναληπτικού χαρακτήρα, οι οποίες καλύπτουν μία σειρά διδαγμένων κεφαλαίων/ενοτήτων και διεξάγονται, ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών. Ειδικά για το μάθημα «Νέα Ελληνικά» και τα μαθήματα που στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν χαρακτηριστεί ως σχεδιαστικά «Σ», η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι δίωρη. Ως προς τη μορφή τους, οι εν λόγω γραπτές δοκιμασίες μπορεί να συνδυάζουν ταυτόχρονα διαφορετικούς τύπους ερωτήσεων (ανάπτυξης, σύντομης απάντησης, κλειστές ή αντικειμενικού τύπου, πολλαπλών επιλογών κ.λπ.) και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας. Με τις γραπτές δοκιμασίες ελέγχονται κατά κύριο λόγο η αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης, η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής της στην καθημερινή πράξη και γενικότερα η πρόοδος των μαθητών.

3. Για τον έλεγχο της κατά μάθημα επίδοσης και επιμέλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, εκτός των ενδιάμεσων προφορικών και πρακτικών δοκιμασιών και των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας, διενεργούνται και τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, τα αποτελέσματα των οποίων αξιοποιούνται για την πληρέστερη και αντικειμενικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και για τη διαρκή ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή γραπτών ωριαίων δοκιμασιών επαναληπτικού χαρακτήρα, ατομικών ή ομαδικών συνθετικών ή διαθεματικών δημιουργικών εργασιών ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης. Κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από μία (1) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης για το ίδιο Τμήμα και κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από τρεις (3) αντίστοιχες δοκιμασίες.

4. Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα,   κατά τη διάρκεια του Α’ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β’ τετράμηνο.

5. Για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα», ό  «Αγωγή Υγείας» και «Φυσική Αγωγή», διενεργείται υποχρεωτικά σε κάθε τετράμηνο, από μία γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα ή συνδυασμός αυτών .

6. Τα θέματα των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης κατατίθενται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τα γραπτά δοκίμια ή εργασίες, αν υπάρχουν, φυλάσσονται από τον εκπαιδευτικό του μαθήματος, μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.»

Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας

Τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων

1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων στα μαθήματα ή κλάδους μαθημάτων που   έχουν χαρακτηριστεί ως γραπτώς εξεταζόμενα ή μη εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, ο εκπαιδευτικός συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) τις εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο,

δ) την επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες και τις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης ,

ε) τις προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και

στ) τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.

Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο Π.Β.Τ. διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

2. Ειδικότερα, για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, τα θέματα διατυπώνονται με τρόπο, ώστε να μπορούν να απαντηθούν στον χρόνο που οι μαθητές έχουν στη διάθεσή τους και να μπορούν να ελεγχθούν παράμετροι, όπως:

α) η αποκτηθείσα γνώση των μαθητών,

β) η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων,

γ) η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης,

δ) η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων,

ε) η αξιολόγηση δεδομένων,

στ) η συνδυαστική σκέψη και

ζ) η ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν, κατά την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων, για τη διεξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.

Εγκύκλιος με οδηγίες για την παρακολούθηση και συντονισμό της ύλης των μαθημάτων της Γ΄ τάξης ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε. που εξετάζονται πανελλαδικά

Εγκύκλιο  με οδηγίες για την παρακολούθηση και συντονισμό  της ύλης των μαθημάτων της Γ΄ τάξης ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε. που εξετάζονται πανελλαδικά, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος ορίζει τα εξής:

Για τον συντονισμό της διδασκαλίας των μαθημάτων της Γ ́ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. και της Γ ́ τάξης Λυκείου Ε.Α.Ε. που θα εξεταστούν και πανελλαδικά το έτος 2025, κρίνεται αναγκαία η παρακολούθηση της διδακτέας - εξεταστέας ύλης, η οποία έχει οριστεί με την με αρ. πρωτ. 82871/Δ2/19-07-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: ΡΠΝ046ΝΚΠΔ-4Μ3) - ΦΕΚ Β ́ 4289/22-07-2024.

Έχει ενεργοποιηθεί στο ΠΣ myschool η λειτουργικότητα «Παρακολούθηση και Συντονισμός της Ύλης Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων», μέσω της οποίας θα καταχωριστεί υποχρεωτικά η διδακτέα – εξεταστέα ύλη.

1. Καταχώριση της διδακτέας- εξεταστέας ύλης στο ΠΣ myschool

Οι Διευθυντές/-ντριες των ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε. είναι υπεύθυνοι/-ες για την καταχώριση της ύλης που έχει διδαχθεί στο σχολείο τους και την οριστικοποίησή της (μέσω της σχετικής καρτέλας που υπάρχει στο ΠΣ myschool στη διαδρομή «Σχολική Μονάδα -> Παρακολούθηση και Συντονισμός της Ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων») μέχρι και:

α) 09-12-2024 

β) 20-01-2025

γ) 17-02-2025 

δ) 17-03-2025 

ε) 29-04-2025

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει ύλη προς καταχώριση, θα πρέπει να επιλέγεται μία από τις διαθέσιμες αιτιολογήσεις.
Επίσης, σε περίπτωση καθυστερήσεων στη διδασκαλία της διδακτέας – εξεταστέας ύλης, οι Διευθυντές/-ντριες των Γενικών Λυκείων και Λυκείων Ε.Α.Ε., παρακαλούνται να μεριμνούν ώστε στο πεδίο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ» να δηλώνονται τα αίτια των καθυστερήσεων.

Η καταχώριση της διδαχθείσας ύλης θα γίνει ανά μάθημα ως εξής:

Σύνολο κειμένων που διδάχθηκαν/Σύνολο παραγωγών κειμένων γραπτού λόγου:

• Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία - Νεοελληνική Γλώσσα
• Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία - Νεοελληνική Γλώσσα - Παραγωγή γραπτού λόγου
• Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία - Λογοτεχνία
• Αρχαία Ελληνικά - Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού

Μέχρι και τη Σελίδα που διδάχθηκε:

• Αρχαία Ελληνικά – Φιλοσοφικός Λόγος Εισαγωγή
• Ιστορία
• Μαθηματικά
• Βιολογία – Τεύχος Α ́
• Βιολογία – Τεύχος Β ́
• Οικονομία

Μέχρι και την Παράγραφο του Κεφαλαίου (ή της Ενότητας) που διδάχθηκε (αυτό σημαίνει ότι έχουν διδαχθεί οι παράγραφοι που προηγούνται σύμφωνα με τις οδηγίες του Ι.Ε.Π.):

• Φυσική – Τεύχος Β ́
• Φυσική – Τεύχος Γ ́
• Χημεία – Τεύχος Α ́
• Χημεία – Τεύχος Β ́
• Πληροφορική – ΑΕΠΠ Βιβλίο Μαθητή
• Πληροφορική – Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό Ειδικότερα για το μάθημα των Λατινικών:
• Για την Εισαγωγή του Τεύχους Α' η καταχώριση να αναφέρεται στην τελευταία σελίδα που διδάχθηκε.
• Για τα κείμενα του Τεύχους Α' η καταχώριση να αναφέρεται στον αριθμό του τελευταίου διδαχθέντος μαθήματος (Λατινική Αρίθμηση).
• Για τα κείμενα του Τεύχους Β' η καταχώριση να αναφέρεται στον αριθμό του τελευταίου διδαχθέντος μαθήματος (Λατινική Αρίθμηση).

Η καταχώριση της ύλης θα γίνει για όλες τις ημερομηνίες που αναφέρονται ανωτέρω.

Στην τελευταία φάση της παρακολούθησης (29/04/2025) οι Διευθυντές/-ντριες των ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε. καλούνται να δηλώσουν την ολοκλήρωση της ύλης, επιλέγοντας το πεδίο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΥΛΗΣ» για όλα τα βιβλία κάθε μαθήματος.

Στα μαθήματα στα οποία προβλέπεται να γίνεται η διδασκαλία από περισσότερα του ενός βιβλία ή τεύχη βιβλίων, όταν ολοκληρώνεται η διδασκαλία του ενός βιβλίου ή του ενός τεύχους βιβλίου, σε οποιαδήποτε από τις φάσεις παρακολούθησης συμβεί αυτό, θα πρέπει επιπλέον της καταχώρισης της ύλης να αναγράφεται «ΤΕΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ» στο πεδίο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ».

 Ειδικά για το μάθημα των Λατινικών, όταν ολοκληρώνεται η διδασκαλία της Εισαγωγής του Τεύχους Α ́, να αναγράφεται «ΤΕΛΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ».

Σε κάθε περίπτωση, η διδακτέα - εξεταστέα ύλη κάθε μαθήματος που εξετάζεται και πανελλαδικά πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεπώς, οι σχολικές μονάδες οφείλουν να καταχωρίζουν τη διδακτέα- εξεταστέα ύλη ακόμη και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριές τους δεν επιθυμούν να εξεταστούν στα σχετικά μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο.

2. Συγκρότηση και έργο των επιτροπών παρακολούθησης και συντονισμού της ύλης

Ο/Η Διευθυντής/-ντρια Εκπ/σης με απόφασή του/της συγκροτεί επιτροπή παρακολούθησης και συντονισμού της διδασκαλίας της ύλης, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τον συντονισμό της πορείας της διδασκαλίας των μαθημάτων που εξετάζονται και πανελλαδικά, και την παρακολούθηση της διδακτέας - εξεταστέας ύλης.

Η επιτροπή θα αποτελείται από:

• Τον/τη Διευθυντή/-ντρια της Δ/θμιας Εκπ/σης ως πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων σε περίπτωση απουσίας του.

• Τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης κλάδου αντίστοιχου των διδασκόμενων - πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ή, σε περίπτωση αδυναμίας παρουσίας κάποιων εκ των Συμβούλων, μόνιμους εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας που διδάσκουν τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά και ανήκουν στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης και

• Έναν υπάλληλο της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης ως Γραμματέα της επιτροπής, ο οποίος αναλαμβάνει την γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη της ομάδας, αντλώντας τα στοιχεία καταχώρισης της ύλης από το ΠΣ myschool και ενημερώνοντας την Επιτροπή Παρακολούθησης και Συντονισμού της Ύλης.

Επισημαίνεται ότι οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που συμμετέχουν στις Επιτροπές Παρακολούθησης και Συντονισμού της Ύλης δεν θα μπορούν να αντλούν τα στοιχεία καταχώρισης της ύλης από το ΠΣ myschool με τους προσωπικούς τους κωδικούς.

Έργο της επιτροπής είναι:

  • Ο έλεγχος της ορθότητας και της ακρίβειας των στοιχείων που καταχωρίζουν οι σχολικές μονάδες στο ΠΣ myschool σχετικά με την πορεία ολοκλήρωσης της διδακτέας-εξεταστέας ύλης,
  • Ο έλεγχος των καταχωρίσεων των σχολικών μονάδων στο πεδίο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ» του ΠΣ myschool και η επίλυση τυχόν προβλημάτων που αναφέρονται σε αυτό και προκαλούν καθυστερήσεις στην πορεία διδασκαλίας της ύλης.
  • Η τήρηση των χρονικών προθεσμιών.
  • Η οριστικοποίηση της καταχώρισης της ύλης που έχει διδαχθεί σε κάθε σχολείο αρμοδιότητάς της (μέσω της σχετικής καρτέλας που υπάρχει στο ΠΣ myschool «Παρακολούθηση και Συντονισμός της Ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων») μέχρι και:

α) 12/12/2024 

β) 23/01/2025 

γ) 20/02/2025

δ) 20/03/2025 ε) 02/05/2025

Στην περίπτωση που θα πρέπει να γίνουν αλλαγές από τη σχολική μονάδα, η σχετική πρόταση θα πρέπει να «ξεκλειδώνεται» ώστε να είναι επεξεργάσιμη. Στη συνέχεια, θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία εξαρχής (δηλ. αποθήκευση και οριστικοποίηση από τη σχολική μονάδα και οριστικοποίηση από την επιτροπή).

• Η σύνταξη και αποστολή έκθεσης σχετικά με την πορεία ολοκλήρωσης της ύλης με βάση τα στοιχεία καταχώρισής της, όπως αυτά θα εμφανίζονται στο αντίστοιχο αρχείο του ΠΣ myschool (Στατιστικά -> Στατιστικά Σχολικών Μονάδων -> Παρακολούθηση και Συντονισμός της Ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων).

Επισημάνσεις:
Οι Εκθέσεις θα πρέπει να είναι ευσύνοπτες και να έχουν τη μορφή του υποδείγματος που επισυνάπτεται σε επεξεργάσιμη μορφή (αρχείο word).

Εφόσον δεν υπάρχει καταγραφή κάποιου συγκεκριμένου προβλήματος, δεν χρειάζεται να γίνεται αναφορά στην έκθεση σε κάθε μάθημα χωριστά.

Όταν κατά το τρέχον σχολικό έτος σε σχολική μονάδα δεν λειτουργεί η Γ ́ τάξη ΓΕΛ ή η Γ ́ ΛΤ Γυμνασίου με ΛΤ, αυτό θα πρέπει να καταγράφεται στην έκθεση.

Η έκθεση συντάσσεται και υπογράφεται από τον Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Συντονισμού της Ύλης και υποβάλλεται από τον Πρόεδρο στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: spoudonde@minedu.gov.gr, το αργότερο πέντε (5) ημέρες μετά από τις ημερομηνίες οριστικοποίησης της ύλης που αναφέρονται παραπάνω.
Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες.

Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά, παρακαλούνται οι Διευθυντές των ΓΕ.Λ. και Λυκείων Ε.Α.Ε., σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων, να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να είναι σε άμεση συνεργασία με τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς, ώστε να τους παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια για τη διδασκαλία των μαθημάτων και να ελέγχουν την πορεία της εξεταστέας ύλης.

Τονίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.

Για τεχνικά θέματα μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ομάδα Υποστήριξης του ΠΣ myschool στο τηλ. 801 200 80 40 / 214 416 9749 ή να κάνετε σχετική καταγραφή προβλήματος. Επίσης, παρακαλείσθε να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις του συστήματος (https://myschool.sch.gr/announcements).

Δεν υπάρχουν σχόλια: