Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

 


«Αν και η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το ελληνικό κράτος, η πραγματικότητα στα σχολεία δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους»

Γονέας μαθητή με αναπηρία έστειλε σχετικό ψήφισμα και επιστολή στο alfavita.gr και εκφράζει τις ανησυχίες της για τις συνθήκες στα ειδικά σχολεία στην Ελλάδα.

Παράλληλα, στέλνει ένα ψήφισμα που συντάχθηκε με σκοπό να υποστηρίξει τα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και να προωθήσει τη βελτίωση της κατάστασης στα ειδικά σχολεία. Το ψήφισμα αυτό περιλαμβάνει αιτήματα που θεωρούν απαραίτητα για τη διασφάλιση ισότιμης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.

Το ψήφισμα:

Κύριε πρωθυπουργέ, υπουργέ Παιδείας και υπεύθυνοι,

Τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής της Ελλάδας βρίσκονται σε τραγική κατάσταση. Οι μαθητές εκτός του ότι στερούνται βασικά δικαιώματα, βιώνουν σοβαρές δυσκολίες λόγω των ανεπαρκών συνθηκών στο σχολικό τους περιβάλλον. Αν και η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το ελληνικό κράτος, η πραγματικότητα στα σχολεία δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Στα Ειδικά σχολεία, τα μαθήματα γενικής παιδείας δεν καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και δεν τους προετοιμάζουν για τη ζωή μετά το σχολείο. Τα παιδιά αυτά συχνά θεωρούνται βάρος της κοινωνίας και, ως εκ τούτου, δεν τους παρέχονται τα απαραίτητα εφόδια και απαραίτητη υποστήριξη τους για την ένταξή τους στην κοινωνία.

Οι αιτίες που μας οδηγούν να υπογράψουμε αυτή την αίτηση περιλαμβάνουν:

Ανεπαρκή εκπαιδευτικά προγράμματα: Η διδασκαλία στα σχολεία για τα παιδιά με αναπηρία περιορίζεται σε μαθήματα γενικής παιδείας, τα οποία δεν καλύπτουν τις ειδικές τους ανάγκες και δεν τους προετοιμάζουν για την ανεξαρτησία τους και τη ζωή μετά το σχολείο. Δεν υπάρχουν κατάλληλα προγράμματα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης και κοινωνικής ένταξης.

Ανεπαρκείς σχολικές υποδομές: Τα σχολεία δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξουν τα παιδιά με αναπηρία. Οι χώροι δεν είναι προσβάσιμοι, ενώ οι υποδομές για την τεχνολογική υποστήριξη και τη χρήση βοηθητικών εργαλείων είναι ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες. Οι μαθητές με αναπηρία δεν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη για να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Αδιαφορία για τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία: Παρά τις συνεχείς προσπάθειες των γονέων και την ευαισθητοποίηση των κοινοτήτων, τα παιδιά με αναπηρία  δεν λαμβάνουν την απαιτούμενη προσοχή και υποστήριξη. Η αίσθηση που έχουν είναι ότι θεωρούνται βάρος και δεν τους προσφέρονται οι ευκαιρίες που χρειάζονται για να ενταχθούν πλήρως στην κοινωνία.

Απαιτούμε:

1. Άμεση αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Τα σχολεία πρέπει να παρέχουν εξειδικευμένα προγράμματα που να περιλαμβάνουν μαθήματα αυτόνομης διαβίωσης, κοινωνικής ένταξης και επαγγελματικής προετοιμασίας για τα παιδιά με αναπηρία.

2. Βελτίωση των σχολικών υποδομών: Οι σχολικές υποδομές πρέπει να είναι πλήρως προσβάσιμες για τα παιδιά με αναπηρία. Αυτό περιλαμβάνει προσβάσιμους χώρους, κατάλληλες τουαλέτες, ασφαλή κτίρια και οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει την καθημερινή ζωή των μαθητών.

3. Ενίσχυση της τεχνολογικής υποδομής στα σχολεία: Η τεχνολογία πρέπει να ενσωματωθεί στη διδασκαλία για να υποστηρίξει τη μάθηση και την καθημερινότητα των μαθητών με αναπηρία, παρέχοντας τα κατάλληλα βοηθητικά εργαλεία και εξοπλισμό.

4. Επαναξιολόγηση της πολιτικής για τα παιδιά με αναπηρία: Το κράτος πρέπει να επαναξιολογήσει τις πολιτικές του και να κατανοήσει ότι τα παιδιά με αναπηρία δεν είναι βάρος, αλλά έχουν το δικαίωμα σε μια ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση, η οποία να τα προετοιμάζει για τη ζωή και την κοινωνική ένταξη.

Αυτά τα παιδιά δεν χρειάζονται ελεημοσύνη. Χρειάζονται αποδοχή και ουσιαστική υποστήριξη για να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

Αυτή η αίτηση είναι μόνο η αρχή. Αν θέλουμε να δώσουμε στους μαθητές με αναπηρία την ευκαιρία για μια καλύτερη εκπαίδευση και μια αξιοπρεπή ζωή, πρέπει όλοι μαζί να δράσουμε. Υπογράφοντας αυτήν την αίτηση, κάνουμε ένα βήμα προς την αλλαγή και την βελτίωση των συνθηκών για τα παιδιά μας.

Υπογράψτε τώρα για να στηρίξετε το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία για ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: