Σάββατο 31 Αυγούστου 2024

 


«Να εγκριθούν τώρα όλα τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ», λένε οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Την άμεση έγκριση των ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, ζητούν οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. 

Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους για άλλη μια χρονιά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το υπουργείο παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. 

Στα 9 ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε από την Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας και από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν έχουν εγκριθεί συνολικά 8 ειδικότητες στη  Γ΄ τάξη, 5 τομείς στη Β΄ τάξη. Την έγκρισή τους είχαν ζητήσει τα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα : 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Ιατρικών Εργαστηρίων. Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου και ο τομέας Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής.  ΕΠΑΛ Λαγκαδά : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου. ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων :  : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Βοηθός Νοσηλευτή, β) Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και ο τομέας Διοίκησης και Οικονομίας. 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχει εγκριθεί ο τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Αισθητικής Τέχνης, β) Κομμωτικής Τέχνης, γ) Βοηθός Ιατρικών - Βιολογικών Εργαστηρίων και οι τομείς α) Πληροφορικής και β) Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Επιπλέον, στα ΓΕΛ τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στις ομάδες προσανατολισμού είναι δεκάδες που αναμένουν την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας.

Aναλυτικά

Να εγκριθούν τώρα όλα τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ 
Όχι στην περικοπή τμημάτων και στο στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα 
Όχι στις παράτυπες και αδιαφανείς τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών 
Όλοι στην κινητοποίηση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ στη ΔΔΕ την Τετάρτη 4/9, στις 1.30 μ.μ.

Για άλλη μια χρονιά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το υπουργείο παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Δεν προχωρούν στην έγκριση όλων των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων των σχολείων, ενώ μέσα στο κατακαλόκαιρο με προφορικές οδηγίες στους Διευθυντές των σχολείων επιβάλλουν συμπτύξεις και περικοπή τμημάτων. Οδηγούν τα σχολεία στη λειτουργία υπεράριθμων τμημάτων με στοίβασμα 28 και 29 μαθητών στα τμήματα. Ετοιμάζουν μείωση των προσλήψεων των αναπληρωτών και εφαρμόζουν αντεργατικές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών με μετακινήσεις τους σε πολλά σχολεία.  Δραματικά θα είναι τα αποτελέσματα για τις συνθήκες μάθησης των μαθητών\τριών  και της εργασίας των εκπαιδευτικών.

Δεν έχουν εγκρίνει όλα τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα

Στα 9 ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε από την Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας και από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν έχουν εγκριθεί συνολικά 8 ειδικότητες στη  Γ΄ τάξη, 5 τομείς στη Β΄ τάξη. Την έγκρισή τους είχαν ζητήσει τα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα : 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Ιατρικών Εργαστηρίων. Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου και ο τομέας Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής.  ΕΠΑΛ Λαγκαδά : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου. ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων :  : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Βοηθός Νοσηλευτή, β) Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και ο τομέας Διοίκησης και Οικονομίας. 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχει εγκριθεί ο τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Αισθητικής Τέχνης, β) Κομμωτικής Τέχνης, γ) Βοηθός Ιατρικών - Βιολογικών Εργαστηρίων και οι τομείς α) Πληροφορικής και β) Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Στα ΓΕΛ τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στις ομάδες προσανατολισμού είναι δεκάδες που αναμένουν την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας.
Οδηγούν σε  περικοπή τμημάτων στα σχολεία και στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα
Διευθυντές σχολείων με προφορικές εντολές από τη Διεύθυνση μέσα στο κατακαλόκαιρο τους υποχρέωναν  να  υπολογίσουν εκ νέου τα τμήματα, με βάση τον αριθμό των μαθητ(ρι)ών που εμφανίζονται στο πληροφοριακό σύστημα (myschool). Με αυτό τον υπολογισμό  εξαφανίζουν μαθητές των οποίων για διάφορους λόγους οι εγγραφές εκκρεμούν,  είναι μετεξεταστέοι, ή επίκειται μετεγγραφή τους τον Σεπτέμβριο κλπ. Επίσης δεν λαμβάνονται υπόψη οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δεν μειώνουν τον αριθμό του συνόλου των μαθητών στα αντίστοιχα τμήματα. 

Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με  στοίβαγμα  μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα των 28 και 29 μαθητών ή  με  αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με  διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.  Με βάση αυτά τα δεδομένα υπολογίζονται οι αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς  των σχολείων για να βγουν λειτουργικά κενά και πλεονάσματα.

Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες και οι τοποθετήσεις 

χωρίς τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας 
Να σταματήσει το επιβαρυμένο τοπίο που βιώνουμε κάθε χρόνο στις τοποθετήσεις  με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, των Διοικήσεων και των κομματικά ελεγχόμενων από την κυβέρνηση Υπηρεσιακών Συμβουλίων, να παραβιάζονται κριτήρια διαφάνειας και ισοτιμίας σε όλες τις τοποθετήσεις (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές). Οι αδιαφανείς διαδικασίες ήδη έκαναν την παρουσία τους στη Διεύθυνση και το ΠΥΣΔΕ. Οι τοποθετήσεις αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ και όσων αιτούνται απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ στην ειδική αγωγή και στα διαπολιτισμικά σχολεία γίνονται σε πολύ ασφυκτικά όρια και με κλειστά τα σχολεία! Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων (140) από άλλες Διευθύνσεις και των νεοδιόριστων (101) γίνονται στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου γίνονται χωρίς δημοσιοποίηση των κενών κάτω από 12 ώρες και χωρίς αιτήσεις προτίμησης των συναδέλφων. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση  και με προτεραιοποίηση των κενών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα   μαθήματα και μόνο όσες είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα, ενώ τους ανακοινώνονται ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά.  

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική εντείνεται

Με τις απαράδεκτες προφορικές εντολές του ΥΠΑΙΘΑ και Διευθύνσεων για συγχωνεύσεις τμημάτων και στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα επιδιώκουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης για το δραματικό τοπίο λειτουργίας των σχολείων που ετοιμάζουν και επιδιώκουν να μεταφέρουν τις ευθύνες στις Διευθύνσεις των σχολείων.  

Η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια και  η μη έγκριση όλων των λεγόμενων ολιγομελών τομέων, ειδικοτήτων και ομάδων προσανατολισμού σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2, 3, 4 σχολεία, ακόμη και περισσότερα για συμπλήρωση ωραρίου και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί στη  συρρίκνωση των σχολείων και ανοίγει το δρόμο για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων.

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί θα ξαναζήσουν το μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο από τη στάση του υπουργείου με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Ο εμπαιγμός της εκπαιδευτικής κοινότητας θα συνεχιστεί και φέτος. Και αυτή τη σχολική χρονιά θα περιμένουν την έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, όπως παραπλανητικά ονομάζει το υπουργείο τα τμήματα που δε συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού μαθητών που το ίδιο έχει ορίσει, ενώ εκατοντάδες μαθητές που “δεν χωράνε” και διώχνονται, με κλήρωση, από τα ΕΠΑΛ θα ψάχνουν σχολείο.
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ προχωρούν στη δραστική περιστολή των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση, θεωρώντας κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές.  Το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  θυσιάζονται στο βωμό των περικοπών και της πολιτικής των περιορισμών και της λιτότητας στην παιδεία. Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ και συνεχίζει να προωθείται, για να εναρμονίζεται και η παιδεία με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ.
 
Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για το δημόσιο σχολείο.

•    Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, ΓΕΛ. ΣΜΕΑΕ
•    Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές
•    Να μην περικοπεί κανένα τμήμα γενικής ή ομάδας προσανατολισμού σε ΓΕΛ και  Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία.
•    Καμία μετακίνηση μαθητών – Όλοι οι μαθητές να γραφτούν στα σχολεία τους και να μην μετακινηθούν. 
•    20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 σε Ομάδες Προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.
•    Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
•    Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. 
•    Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης.
•    Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, έστω και με μία σύμβαση εργασίας. Όχι στον ΑΣΕΠ. 
•    Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων, εκπαιδευτικών στη διάθεση, νεοδιόριστων και αναπληρωτών να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών, με αιτήσεις και μόρια. 
•    Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα. Όχι στις τοποθετήσεις με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ και χωρίς την τήρηση κριτηρίων.
•    Οι ΔΔΕ να κάνουν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών στη βάση των προτάσεων των ΕΛΜΕ  (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αιτήσεις – τοποθετήσεις με μόρια – δικαίωμα ενστάσεων και για τους αναπληρωτές). 
•    Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. 
•    Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).
•    Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή ξεχωριστά και με κάλυψη όλων των ωρών και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. 
•    Καμία ειδικότητα, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
•    Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα  από 2 σχολεία. 
•    Υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια, αντικειμενικότητα – μόρια παντού – όλα στη δημοσιότητα.
•    Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία της.
•    Όχι στο «νέο σχολείο» των εξεταστικών φραγμών, της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων.
•    Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς. 

Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Β/θμιας και Περιφέρειας να κάνουν αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου. Ως Ε΄ ΕΛΜΕ θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων, καθώς και των γονιών και μαθητών, για να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου. Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε κινητοποίηση των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ την Τετάρτη 4/9 στις 1.30μμ  στις Διευθύνσεις Β/θμιας και Α/θμιας Εκπαίδευσης

Καλούμε την ΟΛΜΕ, καθώς και όλες τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις για την ενιαία απάντηση του κλάδου στις διεκδικήσεις μας για την  υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την προώθηση των  αιτημάτων μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: