Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

 


Διδακτέα και εξεταστέα ύλη του σχολικού έτους 2023-2024 στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων

Οι διακοπές του Πάσχα αρχίζουν με το τέλος των μαθημάτων της Παρασκευής 26 Απριλίου (Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου) και τα σχολεία ξανανοίγουν την Δευτέρα 13 Μαϊου.

Αν πάρουμε υπόψη και 1-2 εκπαιδευτικές εκδρομές και περιπάτους που γίνονται σε όλο αυτό το διάστημα είναι φανερό ότι ο χρόνος των μαθημάτων δεν ξεπερνάει τις 15-16 μέρες.

Αν τηρηθεί το περσινό πρόγραμμα (δεν είναι ακόμη σίγουρο καθώς πέρσι είχαμε εκλογές) και τα Λύκεια λήξουν την Παρασκευή 17 Μαϊου (πέρσι έληξαν 19 Μαϊου, ωστόσο φέτος αυτή η ημερομηνία πέφτει Κυριακή) τότε μετά τις διακοπές του Πάσχα απομένει λιγότερο από μια εβδομάδα μαθημάτων καθώς την τελευταία μέρα δίνεται στους μαθητές το πρόγραμμα των εξετάσεων

Αυτό σημαίνει ότι οι μέρες μαθημάτων που απέμειναν για τους μαθητές των Λυκείων μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους (το τέλος δηλαδή του β΄ τετραμήνου) και την έναρξη των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων (ενδοσχολικές) είναι περίπου 20.

Οι βαθμοί για τους μαθητές των Λυκείων βγαίνουν το αργότερο μέχρι τις 23 Μαΐου

Πώς αξιολογούνται οι μαθητές των ΓΕΛ

Ο νέος νόμος ορίζει ότι ο βαθμός τετραμήνου στα Γενικά Λύκεια προκύπτει από τη συνεκτίμηση της προφορικής βαθμολογίας και της γραπτής επίδοσης.

Ο νόμος 4823/2021 τροποποίησε τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), καθορίζοντας νέους όρους και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών, που διαμορφώνονται ως εξής:

1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από 3 κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. γ’ του πρώτου εδαφίου.

Ο νόμος ορίζει επίσης ότι:

  • Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.
  • Με τη λήξη του Α’ και του Β’ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.
  • Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.
  • Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών.

Για το Β’ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

ΓΕΛ: Διδακτέα και εξεταστέα ύλη του σχολικού έτους 2023-2024 στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων 

Η διδακτέα και εξεταστέα ύλη στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων για το 2023-2024:

Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ)

Α’ Τάξη – Β΄ Τάξη  Απόφαση 91771/Δ2/21-08-2023, ΦΕΚ 5162/Β/22-08-2023

Γ’ Τάξη – Απόφαση 82785/Δ2/24-07-2023, ΦΕΚ 4768/Β/27-07-2023  (Συμπίπτει με την αντίστοιχη ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων)

Δεν υπάρχουν σχόλια: