Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

 

Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα προβλήματα. Αφορά όλους όσοι εργάζονται  με ελαστικούς όρους εργασίας, καθώς και τους ανέργους και τους χαμηλοσυνταξιούχους...

Σε «πρεκαριάτο» της δημόσιας παιδείας για τους εκπαιδευτικούς και σε «παραπαίδι» της δημόσιας παιδείας, έχει εξελιχθεί η αντισταθμιστική υποστήριξη των μαθητών/τριών μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η παράταξη Αγωνιστική Παρέμβαση-Συνεργαζόμενοι, σημειώνοντας ότι  το Υπουργείο Παιδείας δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει με μόνιμο και σταθερό τρόπο την αντισταθμιστική εκπαίδευση και γι’αυτό διαθέτει ελάχιστα κονδύλια σε αυτή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στη Β' Θεσσαλονίκης, υπάρχει σχολείο στο οποίο παρακολουθούν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας μαθητές από άλλα… 7 σχολεία τουλάχιστον, κάποια σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων.

Επιπλέον, για τους εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις εργασίας τους είναι υποχρεωτικά (!) μειωμένου ωραρίου με την απόλυση να γίνεται, μάλιστα, πριν την έναρξη των εξετάσεων των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι αφενός οι μαθητές στερούνται των κρίσιμων επαναληπτικών μαθημάτων κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, αφετέρου οι εκπαιδευτικοί μένουν χωρίς μισθό έναν μήνα νωρίτερα σε σχέση με τους υπόλοιπους αναπληρωτές/τριες. Ειδικά φέτος, με την τεράστια καθυστέρηση στην έναρξη των μαθημάτων, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δε δικαιούνται καν επίδομα ανεργίας, καθώς δε συμπληρώνουν τα απαραίτητα ένσημα!

Για την ορολογία, να θυμίσουμε ότι το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα προβλήματα. Αφορά όλους όσοι εργάζονται  με ελαστικούς όρους εργασίας, καθώς και τους ανέργους και τους χαμηλοσυνταξιούχους...

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης

Η εκπαίδευση βρίσκεται στη δίνη σοβαρών αντιδραστικών αλλαγών που επιδιώκουν να μεταλλάξουν το δημόσιο σχολείο πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών από λαϊκές οικογένειες, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός, οι ταξικές διαφορές αντανακλώνται στη μαθησιακή συμπεριφορά των παιδιών αυτών, τα οποία βρίσκονται σε πιο δυσμενή θέση, προκειμένου να ανταποκριθούν σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που αποθεώνει την εξετασιομανία, τον ανταγωνισμό και τη βαθμοθηρία και που θα ενταθεί ακόμη περισσότερο με τη θέσπιση σκληρών εξετάσεων και στο Γυμνάσιο (PISA) και στα ΓΕΛ με την Τράπεζα Θεμάτων και στις τρεις τάξεις και τη διπλή βάση εισαγωγής. Είναι κοινό μυστικό ότι οι λεγόμενες μαθησιακές δυσκολίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα μετά την πανδημία του κορωνοϊού και την επιβολή της “τηλεκπαίδευσης”.

Κι ενώ επιβεβαιώνεται στην πράξη η ανάγκη θέσπισης αντισταθμιστικών μέτρων ως η ελάχιστη συνθήκη για να έχουν οι μαθητές/τριες τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν σε όλα τα παραπάνω, η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο Λύκειο έχει καταργηθεί και η ενισχυτική διδασκαλία στο Γυμνάσιο λειτουργεί αποσπασματικά ως το παραπαίδι της δημόσιας παιδείας. Την περσινή σχολική περίοδο, που ήταν προεκλογική για τις εθνικές εκλογές, η ενισχυτική διδασκαλία ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ, τον Νοέμβριο του 2022 -ναι!, φτάσαμε να θεωρείται "νωρίς" ο Νοέμβριος, ως μήνας έναρξης! Τη φετινή, όμως, σχολική χρονιά το πρώτο μάθημα έγινε τον... Ιανουάριο και χάθηκαν έτσι, τέσσερις κρίσιμοι μήνες διδασκαλίας. Είναι προφανές ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει με μόνιμο και σταθερό τρόπο την αντισταθμιστική εκπαίδευση και γι’αυτό διαθέτει ελάχιστα κονδύλια σε αυτή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στη Β' Θεσσαλονίκης, υπάρχει σχολείο στο οποίο παρακολουθούν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας μαθητές από άλλα… 7 σχολεία τουλάχιστον, κάποια σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων.

Εκπαιδευτικοί ενισχυτικής: το πρεκαριάτο (αβέβαιη, ελαστική εργασία) της δημόσιας παιδείας

Όσο για τους εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις εργασίας τους είναι υποχρεωτικά (!) μειωμένου ωραρίου με την απόλυση να γίνεται, μάλιστα, πριν την έναρξη των εξετάσεων των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι αφενός οι μαθητές στερούνται των κρίσιμων επαναληπτικών μαθημάτων κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, αφετέρου οι εκπαιδευτικοί μένουν χωρίς μισθό έναν μήνα νωρίτερα σε σχέση με τους υπόλοιπους αναπληρωτές/τριες. Ειδικά φέτος, με την τεράστια καθυστέρηση στην έναρξη των μαθημάτων, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δε δικαιούνται καν επίδομα ανεργίας, καθώς δε συμπληρώνουν τα απαραίτητα ένσημα! Μάλιστα, στη Β' Θεσσαλονίκης έπεσε κόφτης και στον αριθμό των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Ενώ το ανώτατο όριο του μειωμένου ωραρίου είναι οι 15 ώρες, σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς δόθηκαν από 6 έως 10 ώρες μόλις. Τέλος, ακόμα και αυτές οι λίγες ώρες μοιράστηκαν από τη ΔΔΕ Β Θεσσαλονίκης κατά κανόνα σε δύο σχολεία για κάθε εκπαιδευτικό, ένα μέσα στην πόλη και ένα σε μακρινό χωριό του νομού, χωρίς καν πολλοί από αυτούς να δικαιούνται οδοιπορικά ακόμα και για αποστάσεις 50 ή 80 χιλιομέτρων μεταξύ του σχολείου τοποθέτησης και του σχολείου διάθεσης.

Είναι εμπαιγμός για τέτοιες θέσεις εργασίας ο Υπουργός Παιδείας να εξαγγέλλει τον περσινό Ιούλιο στις προγραμματικές του δηλώσεις νέο γραπτό διαγωνισμό εκπαιδευτικών! Για τέτοιες θέσεις καλούνται οι εκπαιδευτικοί να γίνουν λάστιχο και να πληρώσουν αδρά για να σπουδάσουν σε δεύτερο ή τρίτο κύκλο σπουδών (μεταπτυχιακό - διδακτορικό) και να μάθουν άλλη μία ξένη γλώσσα, ώστε να ανελιχτούν στο προσοντολόγιο μοριοδότησης!

Απαιτούμε διεκδικούμε:

  • Θέσπιση μόνιμων μέτρων αντισταθμιστικής στήριξης για όλα τα παιδιά όλων των βαθμίδων.

  • Η ενισχυτική διδασκαλία να ξεκινά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

  • Επαναφορά της πρόσθετης διδακτικής στήριξης για το Λύκειο.

  • Πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και για αυτές τις δομές.

  • Οργάνωση κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία.

  • Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς.

  • Ούτε σκέψη για επανάληψη του φετινού αίσχους με τα 6ωρα, 9ωρα και 10ωρα απασχόλησης των εκπαιδευτικών.

  • Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε σχολεία που απέχουν πολύ μεταξύ τους να δικαιούνται οδοιπορικών, χωρίς περίπλοκους κόφτες.

  • Ένταξη των εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες εποχιακά εργαζομένων που παίρνουν επίδομα ανεργίας χωρίς την προϋπόθεση των 125 ενσήμων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους της ενισχυτικής διδασκαλίας να γίνουν μέλη της ΕΛΜΕ και να ψηφίσουν στις εκλογές που γίνονται την Τετάρτη 24/4 στο 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης από τις 12μ. έως τις 7μμ. Η συνδρομή για τους ωρομίσθιους συναδέλφους είναι 7€. Οι εκλογές γίνονται για την εκλογή αντιπροσώπων για το 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ και την εκλογή νέου ΔΣ της ΟΛΜΕ. Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις σας καλούμενα να στηρίξετε – ψηφίσετε το ψηφοδέλτιο Αγωνιστική Παρεμβάση - Συνεργαζόμενοι που στηρίζουμε για να συμβάλλουμε για μια ΟΛΜΕ που θα υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο και για την προώθηση των αιτημάτων των κλάδων. Για να γίνει αίτημα αιχμής και το αίτημα για πρόσθετη και ενισχυτική από την αρχή της χρονιάς και λειτουργία σε όλα τα σχολεία. Για να χαράξουμε αγωνιστική πορεία της ΟΛΜΕ και να πετύχουμε οι διεκδικήσεις του κλάδου να γίνουν αποδεκτές!

Δεν υπάρχουν σχόλια: