Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

 

«Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του κλάδου μας; Ποιος είναι ο λόγος της υποβάθμισης του μαθήματος μας;»

Με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων αναφέρεται στη μείωση διορισμών του κλάδου τους.

Όπως υποστηρίζεται, το υπουργείο Παιδείας οδηγεί σταδιακά την θεατρική αγωγή σε εξαφάνιση.

«Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε - και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης - διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό», τονίζεται ακόμα.

Η ανακοίνωση

«Τι «φάση» κύριε Υπουργέ;

Για ποια ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας μιλούσατε;

Παρατηρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει βάλει πλώρη για την εξαφάνιση της θεατρικής αγωγής από την εκπαίδευση -και ενώ ο Υπουργός ευαγγελιζόταν την ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας. Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε - και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης - διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό.

Η αισθητική αγωγή, και κατ’ επέκταση η θεατρική αγωγή σαν βασικός πυλώνας της, μπορεί να δώσει στα παιδιά όλα εκείνα τα εφόδια και τα εργαλεία για να εκφράσουν το συναίσθημά τους, να οξύνουν τη φαντασία τους, να ανακαλύψουν τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικής προσπάθειας, να αποβάλλουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση που μπορεί να τα βαραίνει από δύσκολες καταστάσεις που ζουν και βιώνουν στο περιβάλλον τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται ή αποτρέπονται βίαιες συμπεριφορές, αλλά και λειτουργούν «θεραπευτικά» σε τμήματα και ομάδες μαθητών/τριών με προβλήματα παραβατικών ή άλλων συγκρουσιακών συμπεριφορών. Το Υπουργείο ψάχνει να βρει υποτιθέμενες λύσεις στο πρόβλημα της βίας ανηλίκων, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες αμφιβόλου αποτελέσματος, την στιγμή που καταργεί ή απαξιώνει το μάθημά μας από τις ηλικίες που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Μέσα από την επαφή τους με την Τέχνη και το Θέατρο οι αυριανοί/ές μαθητές/ριες, μπορούν να γίνουν οι ενήλικες που θα αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα κριτικά, ενώ ταυτόχρονα θα υπερασπίζονται το δικαίωμά τους σε μια ποιοτική και αρμονική ζωή. Το ξήλωμα της θεατρικής αγωγής από το δημόσιο σχολείο μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μάς ρωτούν με απορία και απογοήτευση, γιατί από την Δ᾽ δημοτικού και έπειτα δεν θα ξαναδιδαχτούν Θεατρική Αγωγή!

Το 2020-2021 οι προσλήψεις στον κλάδο μας ήταν 914, το 2021-2022 ήταν 728 μαζί με τους ελάχιστους διορισμούς, το 2022-2023 ήταν 718 και φέτος μόλις 652. Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του κλάδου μας? Ποιος είναι ο λόγος της υποβάθμισης του μαθήματος μας?

Απαιτούμε:

  • Θεατρική αγωγή σε όλα τα σχολεία, τις τάξεις και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ένας/μία θεατρολόγος ανά σχολείο.
  • Επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε’ και Στ’ τάξη.
  • Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία για την κάλυψη όλων των κενών, σε κάθε σχολείο.
  • Ίδρυση οργανικών θέσεων θεατρικής αγωγής στην Α΄βάθμια & Β΄βάθμια εκπαίδευση.
  • Να δίνονται και να καλύπτονται όλα τα κενά από την Α΄ φάση και από την αρχή της χρονιάς.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: