Εκδήλωση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια οργανώνουν οι γονείς στην Πετρούπολη
Εκδήλωση με θέμα το σχέδιο νόμου για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και τις επιπτώσεις του στα δημόσια πανεπιστήμια, την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το εθνικό απολυτήριο, τις συνέπειες που θα έχουν στην καθημερινότητα των μαθητών και των οικογενειών τους, διοργανώνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Πετρούπολης
το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στις 18:30 στο Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης
(Αθαν.Διάκου & Μπουμπουλίνας).
Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι:
·Μάνος Σαριδάκης: Κύριος Ερευνητής στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.
·Ανδρέας Καργόπουλος: Αντιπρόεδρος ΔΣ ΟΛΜΕ.
·Γιάννης Παντελάρος: Πρόεδρος Φοιτητικού Συλλόγου Μαθηματικού ΕΚΠΑ
·Έλενα Ρόζα: Μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Παντείου Πανεπιστημίου.
Θα ακολουθήσει συζήτηση
Το Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Πετρούπολης στηρίζει τίς μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των φοιτητών, μαζί με τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, που πραγματοποιούνται εδώ και ένα μήνα, ενάντια στο νομοσχέδιο που αφορά την ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Οι γονείς ανησυχούμε για τη μέχρι σήμερα υποβαθμισμένη λειτουργία και του χαμηλού ποιότητας περιεχομένου, σχολείο, στο οποίο έρχεται να προστεθεί η περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Γνωρίζουμε ότι το κόστος των κολλεγίων, θα εκτιναχθεί αν τους δοθεί η δυνατότητα να αναβαθμίσουν την ταμπέλα τους σε "Πανεπιστήμια".
Η εμπειρία έχει δείξει ότι αν ιδρυθούν ιδιωτικά «Πανεπιστήμια», το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα υποβαθμιστεί και άλλο όπως έγινε με την υγεία, την ενέργεια, τις μεταφορές κ.α και η Παιδεία θα γίνει πιο ακριβό εμπόρευμα για λίγους. Ας θέσουμε μερικά ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις: Γιατί το σχολείο και οι σχολές υποβαθμίζονται συνεχώς; Που κατευθύνονται τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την εκπαίδευση και την κάλυψη των αναγκών ποιων; Με ποιο τρόπο το ολοένα πιο εξεταστικό σχολείο θα ανταποκριθεί σε ποιοτικότερη ολόπλευρη εκπαίδευση που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών; Ποιος ο ρόλος της απόκτησης δεξιοτήτων και του εξοβελισμού μαθημάτων όπως η κοινωνιολογία και καλλιτεχνική παιδεία. Τι εννοούν όταν αναφέρονται στην “απελευθέρωση" του Πανεπιστημίου με την ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων;
Η πραγματικότητα στα σχολεία περιλαμβάνει εκπαιδευτικά κενά, ακόμα και σε τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης, διπλές και τριπλές αναθέσεις σε εκπαιδευτικούς ακόμα και έναν μήνα πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, υπερπληθή τμήματα, αφού ισχύει ο νόμος των 25 μαθητών + 10% ανά τμήμα ενώ ο ελάχιστος αριθμός των 14 μαθητών θέτει τον κίνδυνο των συγχωνεύσεων τμημάτων ή/ και το κλείσιμο τμημάτων (κατάργηση μονοθέσιων νηπιαγωγείων). Συνυπάρχουν τεράστια προβλήματα στις κτιριακές υποδομές, στην υλικοτεχνική υποδομή, στην καθαριότητα και την ασφάλεια συστημάτων κ.α. Από την άλλη, το κόστος που πληρώνουμε για την μόρφωση των παιδιών μας αυξάνεται συνεχώς για να συμπληρώσουμε όσο μπορούμε τις ελλείψεις του σημερινού δημόσιου σχολείου. Ζούμε τις αγωνίες των παιδιών μας που αυξάνονται την περίοδο του Λυκείου και κλιμακώνονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, το άγχος τους αυξάνεται και ο ελεύθερος χρόνος τους εξαφανίζεται.
Η πραγματικότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι εξίσου προβληματική με μεγάλες ελλείψεις σε έμψυχο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, σοβαρές ελλείψεις ως και παντελή απουσία στην σίτιση και στην στέγαση των φοιτητών/τριών κ.α. Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορούν την Παιδεία (1 δισ. ευρώ) δεν αξιοποιούνται για την αναβάθμιση των ιδρυμάτων και την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των φοιτητών αλλά κατευθύνονται για την διασύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει σε τμήματα και σχολές πολλών ταχυτήτων, όπου θα συμπιέζονται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα όλων προς τα κάτω. Επίσης, θα υπάρξει μαζικοποίηση της στροφής των νέων από λαϊκές οικογένειες προς τις δομές κατάρτισης σύμφωνα με τις "ανάγκες της αγοράς" δηλαδή χωρίς επαγγελματικά/εργασιακά δικαιώματα. Η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο (να μετράνε αναλογικά οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση άρα φροντιστήριο όχι σε τέσσερα αλλά σε 14 μαθήματα) θα θέσει ακόμα πιο έντονα τους ήδη ταξικούς φραγμούς (τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής) για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, ενώ η εισαγωγή για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα εξαρτάται από το πορτοφόλι της οικογένειας. Τ
ο νομοσχέδιο στοχεύει την ρύθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Έρχεται να συμπληρώσει το θεσμικό πλαίσιο προηγούμενων δεκαετιών ενταγμένο στη στρατηγική του Ενιαίου χώρου της Ανώτατης εκπαίδευσης στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών (Συνθήκη της Μπολόνιας). Πρόκειται για έναν κατακερματισμένο χώρο πολλών εκπαιδευτικών ταχυτήτων που είναι Ενιαίος μόνο για τους επενδυτές και τα ευρωπαϊκά μονοπώλια ώστε να βρίσκουν φθηνούς εργαζόμενους και να έχουν πρόσβαση στην καινοτόμα γνώση με στόχο την κερδοφορία τους. Η δε “απελευθέρωση" που επικαλούνται είναι η εμβάθυνση της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας του Πανεπιστημίου μέσω της "αυτονόμησης" του, της κρατικής χρηματοδότησης, κάτι που θα οδηγήσει σε επιβολή διδάκτρων, εμπορική εκμετάλλευση της περιουσίας του, ανταποδοτική λειτουργία της φοιτητικής μέριμνας και άλλων λειτουργιών του ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί τα ιδιωτικά ιδρύματα. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση πετυχαίνει την απαλλαγή του κράτους από την παροχή δημόσιας και δωρεάν Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης άρα απελευθέρωση κονδυλίων για την ενίσχυση της καπιταλιστική ανάπτυξης, ανοίγοντας νέο πεδίο κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο. Είμαστε δίπλα στα παιδιά μας γιατί ο δίκαιος αγώνας τους είναι και δικός μας αγώνας. Λογικό και αυτονόητο, για εμάς τους γονείς είναι τα απολυτήρια και τα πτυχία να είναι υψηλού επιπέδου που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της κάθε επιστήμης, με συγκροτημένα προγράμματα σπουδών, σύγχρονες υποδομές που υπηρετούν αυτή τη διαδικασία
. Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο διάστημα, το Δ.Σ της Ένωσης Γονέων θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για τη πλατύτερη ενημέρωση των γονιών στο επίκαιρο ζήτημα της ίδρυσης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
Διεκδικούμε μαζί με τα παιδιά μας:
• Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων • Να καταργηθούν η τράπεζα θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής • Να υποστηριχτούν τα δημόσια σχολεία και τα δημόσια πανεπιστήμια με χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό. • Να αποσυρθεί η συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο και τις πανελλαδικές εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου. Η μόρφωση των παιδιών μας είναι δικαίωμα κι όχι εμπόρευμα να πουλιέται και να αγοράζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου