Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

 


Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί, σε μία τάξη, σε ένα ολόκληρο σχολείο, στην περίπτωση που η ανάγκη του μαθητή για παράλληλη στήριξη δεν καλύπτεται;

Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή γονέων με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Οι γονείς αναφέρονται στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές, στο σχολείο, στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία όταν η ανάγκη για εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και παράλληλη στήριξη δεν καλύπτεται.

Παράλληλα οι γονείς αναδεικνύουν την απουσία μέριμνας από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και το υπουργείο Παιδείας για κάλυψη σε εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και για τις σχολικές υποδομές που στεγάζουν τους μικρούς μαθητές.

Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘΑ καλεί τους εκπαιδευτικούς να «μοιράσουν τη φτώχεια» στα σχολεία. Είναι ολοφάνερο ότι οι ανάγκες των μαθητών αλλά και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών στην εργασία αντιμετωπίζεται ως κόστος.  Έχει μεγάλη ευθύνη που εκατοντάδες μαθητές μας έχουν στερηθεί το δικαίωμα στη μόρφωση.

Η επιστολή

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε τι είναι ο "Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής" και τι σημαίνει "παράλληλη στήριξη". 

Ξέρουμε τους σκοπούς που εξυπηρετεί και αναγνωρίζουμε τα οφέλη.

Αυτό που ίσως δεν είναι το ίδιο γνωστό είναι το τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί, σε μία τάξη, σε ένα ολόκληρο σχολείο, στην περίπτωση που αυτή η ανάγκη του μαθητή δεν καλύπτεται.

Ενδεικτικά...

Η κατάσταση του μαθητή μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται.

 Η διεξαγωγή των μαθημάτων επηρεάζεται σε τέτοιο βαθμό που πολλές φορές το μάθημα διακόπτεται ή και σταματά. 

Οι μαθητές δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το μάθημα και έτσι δημιουργούνται μαθησιακά και γνωστικά κενά σχεδόν σε κάθε μαθητή της τάξης.

Ο εκπαιδευτικός της τάξης καλείται, ή πιο σωστά υποχρεούται, να αναλάβει καθήκοντα μιας άλλης ειδικότητας για την οποία δεν έχει τη γνώση.

Η ατμόσφαιρα στην τάξη γίνεται στρεσογόνα. Η συχνότητα των ατυχημάτων και των τραυματισμών μαθητών, εκπαιδευτικών και οι στιγμές έντασης όλο και πυκνώνουν.

Τα περιστατικά δεν αργούν να παρατηρηθούν και έξω από την τάξη.

Εκπαιδευτικοί άλλων τάξεων υποχρεώνονται να αφήσουν την τάξη τους για να καλύψουν τος ώρες ειδικής αγωγής. Χωρίς πτυχίο και χωρίς τη θέλησή τους. Η ένταση κλιμακώνεται.

Οι γονείς απορούν, ρωτούν, θυμώνουν, αντιδρούν ή και όχι...

Τι κάνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής μας απαντά πως δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί!

Το ξέρατε εσείς αυτό; 

Ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί;

Αυτό που εννοεί είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να κάνει νέες προσλήψεις.

Δε δίστασαν μάλιστα να φορτώσουν εμάς τους γονείς με την ευθύνη για την απομάκρυνση  εκπαιδευτικού από τη θέση του δίπλα σε άλλο μαθητή σε περίπτωση που πιέσουμε περισσότερο. 

"Αν πιέσετε κι άλλο θα πρέπει να πάρω εκπαιδευτικό από όμορο σχολείο και να τον φέρω σε εσάς", σα να λέμε, ο θάνατος σου η ζωή μου".

Όχι δεν είναι το 3ο δημοτικό σχολείο Ραφήνας το μόνο που υποφέρει, εκπαιδευτικά κενά υπάρχουν πολλά. 

Αναλυτικά η επιστολή

epistoli

Να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη - Κάλυψη κενών στην ειδική αγωγή

 

Πολλές είναι οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη, σε σχέση με τις διαγνώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, προκαλώντας προβλήματα σε εκπαιδευτικούς, γονείς και φυσικά μαθητές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Βύρωνα - Καισαριανής – Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», η κατάσταση στο 3ο Δημοτικό Καισαριανής είναι τραγική, καθώς για 16 διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη, έχουν τοποθετηθεί μόνο 6 εκπαιδευτικοί.

«Τα πολλά πρόσφατα εργατικά ατυχήματα που σημειώθηκαν σε Νηπιαγωγεία ανά την Ελλάδα (και) λόγω της υποστελέχωσής τους, κάνουν πια προφανές το πού οδηγεί τη Δημόσια Εκπαίδευση η χρόνια λογική προσλήψεων κυρίως αναπληρωτών, και μάλιστα με το σταγονόμετρο. Η κατάσταση στα σχολεία της περιοχής μας, αλλά και όλης της χώρας, είναι ήδη δραματική και θα συνεχίσει να χειροτερεύει όσο εντείνονται τα κοινωνικά προβλήματα, μέρος των οποίων καλούμαστε να διαχειριστούμε αβοήθητοι οι εκπαιδευτικοί», τονίζεται.

Αναγκαία κρίνεται η άμεση κάλυψη των κενών στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα ένταξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: