Το επιτραπέζιο που βοηθά το παιδί να γίνει αστέρι στα μαθηματικά
Aπό τη διαχρονική Monopoly μέχρι το Stratego και τον Γκρινιάρη, λίγο πολύ όλοι έχουμε κάποια θετική παιδική ανάμνηση παίζοντας ένα επιτραπέζιο, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των επικών καβγάδων που συνόδευαν κάποιες παρτίδες. Από αυτές τις ευχάριστες ή και δυσάρεστες στιγμές, όμως, τα παιδιά κερδίζουν πολλά αναφορικά με την οξύνοιά τους, πέρα από την κοινωνικοποίησή τους.
Σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Early Years, τα επιτραπέζια -και ειδικότερα όσα περιλαμβάνουν στρατηγική ή μαθηματικές πράξεις- μπορούν να ενισχύσουν τις μαθηματικές ικανότητες των μικρών παιδιών. Μάλιστα, τα παιδιά τριών έως εννέα ετών μπορούν να αναπτύξουν περαιτέρω τις μαθηματικές τους ικανότητες με ευχάριστο τρόπο, εφόσον καλούνται να υπολογίσουν ή να διακρίνουν τις διαφορές ανάμεσα στους διαφορετικούς αριθμούς.
Προηγούμενες μελέτες έχουν συσχετίσει το χόμπι με τη μάθηση και την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Τα συμπεράσματα της μελέτης βασίστηκαν σε μια ανάλυση 19 μελετών που δημοσιεύτηκαν από το 2000 και μετά. Όλες, εκτός από μία μελέτη, επικεντρώθηκαν στη συσχέτιση μεταξύ των επιτραπέζιων παιχνιδιών και των μαθηματικών δεξιοτήτων. Τα παιδιά που εξετάσθηκαν από τις μελέτες συμμετείχαν σε ειδικές συνεδρίες επιτραπέζιων παιχνιδιών που πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα και διήρκεσαν 20 λεπτά για διάστημα ενάμισυ μήνα και με επιβλέποντες δασκάλους, θεραπευτές ή γονείς.
Ορισμένες μελέτες είχαν χωρίσει τα παιδιά με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια που επικεντρώνονταν στις αριθμητικές δεξιότητες, ενώ άλλες όχι. Όλοι οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν ως προς τις μαθηματικές τους επιδόσεις πριν και μετά από τα παιχνίδια.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν την επιτυχία αυτών των παρεμβάσεων, εξετάζοντας τέσσερις κατηγορίες: την ικανότητα του παιδιού να ονομάζει τους αριθμούς, την κατανόηση των αριθμών, την ευχέρεια του μαθητή να εκτελεί προσθέσεις και αφαιρέσεις και το γενικό ενδιαφέρον του για τα μαθηματικά.
Όπως συμπέραναν, τα παιδιά βελτίωσαν τις μαθηματικές τους δεξιότητες κατά 52%. Επιπλέον, σχεδόν στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, τα παιδιά στις ομάδες παρέμβασης πέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα από εκείνα που δεν συμμετείχαν στην παρέμβαση με τα επιτραπέζια παιχνίδια.
Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά θα μπορούσαν ενδεχομένως να επωφεληθούν από την ενασχόληση με τα επιτραπέζια παιχνίδια μερικές φορές την εβδομάδα υπό την επίβλεψη ενός δασκάλου ή άλλου ενήλικα.
Πηγή: Μαρία Κοτοπούλη - ygeiamou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου