Η μαθήτρια Αριστέα Νικόλα έστειλε στο alfavita.gr ένα άρθρο βασισμένο σε ανησυχίες που έθεσε στον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη περί διασφάλιση ένταξης ατόμων με ειδικές ανάγκες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τι επισημαίνει η μαθήτρια Αριστέα Νικόλα
Στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, ένα σχετικά σοβαρό ζήτημα που απαιτεί άμεση προσοχή, η θεσμοθέτηση του συστήματος βαθμολόγησης για την εισαγωγή υποψηφίων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ).
Καθώς ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ηγείται των αλλαγών μετασχηματισμού, είναι υψίστης σημασίας να διασφαλιστεί η συνεχής ένταξη των υποψηφίων με ειδικές ανάγκες στον ιστό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέχρι προσφάτα, η διαδικασία εισαγωγής υποψηφίων με ειδικές ανάγκες σχεδιάστηκε για να τους προσφέρει ίσες ευκαιρίες εξαιρώντας τους από πανελλαδικές εξετάσεις, αντικαθιστώντας τους με ενδελεχή αξιολόγηση από επταμελή επιτροπή ή/και επίσημη γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ (αναλόγως για τι είδους ειδική ανάγκη μιλάμε).
Ωστόσο, με την επικείμενη κατάργηση των πανελληνίων, πρέπει να αναζητηθεί μια νέα προσέγγιση για την τήρηση των αρχών της ένταξης και την ενδυνάμωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Μία από τις ζωτικές πτυχές που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι η κατηγορία των φοιτητών με σοβαρές ιατρικές παθήσεις, γνωστή και ως κατηγορία του "5%.
Αυτή η κατηγορία τους χορήγησε εισαγωγή σε ΑΕΙ πέρα από την τυπική πρόσληψη, δημιουργώντας ένα περιβάλλον υποστήριξης και επιτυχίας. Ωστόσο, το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής, αυτό του υπολογισμού των βαθμών της Α, Β και Γ Λυκείου, στερείται ρητών διατάξεων για αιτούντες με ειδικές ανάγκες, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για πιθανές προκλήσεις και εμπόδια που ενδέχεται να συναντήσουν.
Για τη διασφάλιση των αρχών της ένταξης, πρέπει να υπάρξει συνεργασία για την ανάπτυξη εναλλακτικών μέτρων που να καλύπτουν αιτούντες με ειδικές ανάγκες. Η ίση πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι απλώς στόχος, είναι ένα θεμελιώδες δικαίωμα που διαμορφώνει μια δίκαιη κοινωνία. Η θεσμοθέτηση του νέου συστήματος βαθμολόγησης των εισακτέων σε ΑΕΙ παρέχει μια μοναδική ευκαιρία για να επιβεβαιωθεί εκ νέου η δέσμευση της κυβέρνησης για τη συμπερίληψη.
Η «Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Υψηλής Λειτουργικότητας» πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής σε αυτή την προσπάθεια, διασφαλίζοντας ότι οι μαθητές με αυτισμό, ανεξάρτητα από το εάν έχουν ΔΑΔ ή ΔΑΦ, λαμβάνουν την απαραίτητη υποστήριξη και πόρους για ένα επιτυχημένο ακαδημαϊκό ταξίδι.
Η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών όχι μόνο θα ενδυναμώσει τα άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά και θα εμπλουτίσει το συνολικό μαθησιακό περιβάλλον. Ενώ ο μετασχηματισμός του συστήματος βαθμολόγησης επιφέρει ελπιδοφόρες αλλαγές, τα προληπτικά μέτρα είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι πόρτες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν ανοιχτές σε όλους.
Αντιμετωπίζοντας ανησυχίες που σχετίζονται με υποψηφίους με ειδικές ανάγκες, θέτονται οι βάσεις για ένα μέλλον χωρίς αποκλεισμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επηρεάζοντας διαρκώς τις ζωές αμέτρητων ατόμων και ενθαρρύνοντας μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς και συμπόνια.
Αριστέα Νικόλα, μαθήτρια της Α’ Λυκείου και άτομο με ΔΑΦ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου