Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

 


«Ως Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ έχουμε επισημάνει πολλές φορές τις ελλείψεις του κλάδου μας, οι οποίες ακόμα και τώρα, 20 μέρες πριν τα Χριστούγεννα, υπερβαίνουν τις 440 και οι οποίες αντιστοιχούν σε περισσότερους από 1000 μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

Η σημερινή ημέρα 3/12 έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Μια ημέρα που έρχεται κάθε χρόνο να μας υπενθυμίζει τα δικαιώματα αυτών των ατόμων στο πλαίσιο μιας ευνομούμενης κοινωνίας, η οποία διέπεται από ισότητα και σεβασμό προς κάθε άνθρωπο με αναπηρία. Και φυσικά δεν πρέπει να λησμονούμε, ότι τα δικαιώματα αυτών των ατόμων ξεκινούν πρώτα και πάνω απ’ όλα από την εκπαίδευση και την ισότιμη συμμετοχή τους σε αυτήν στο πλαίσιο της συμπερίληψης. 

Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, πρέπει η ίδια η πολιτεία να μην απαξιώνει στην πράξη τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων, καθώς και να μην αδιαφορεί για την παροχή μιας ισότιμης και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία. Ως κράτος με αξιώσεις για μια δίκαιη και άνευ διακρίσεων κοινωνία, οφείλουμε να μην καταστρατηγούμε τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων αλλά να τηρούμε στο ακέραιο τις διακηρύξεις περί προτεραιοποίησης της ειδικής αγωγής, αφήνοντας στην άκρη δηλώσεις εντυπωσιοθηρίας και βερμπαλισμού. Ας αποδείξουμε με πράξεις και έργα το ειλικρινές ενδιαφέρον μας για κάθε άτομο με αναπηρία. 

Εξάλλου, θα ήταν τουλάχιστον αντιφατικό να ευαγγελιζόμαστε, ως κοινωνία, ότι είμαστε υπέρμαχοι των δικαιωμάτων κάθε ανθρώπου με αναπηρία, όταν ταυτόχρονα απαξιώνονται τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων, από την παιδική κιόλας ηλικία, κατά την οποία τίθενται τα θεμέλια μιας κοινωνία άνευ διακρίσεων… Όταν, λοιπόν, γίνεται λόγος για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία οφείλουμε να αντιλαμβανόμαστε, ότι αυτά ξεκινούν από την Παιδεία! 

Ως Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ έχουμε επισημάνει πολλές φορές τις ελλείψεις του κλάδου μας, οι οποίες ακόμα και τώρα, 20 μέρες πριν τα Χριστούγεννα, υπερβαίνουν τις 440 και οι οποίες αντιστοιχούν σε περισσότερους από 1000 μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αν αναλογιστούμε, ότι κάθε κενό σε Παράλληλη Στήριξη αφορά 2 μαθητές και κάθε κενό σε Τμήμα Ένταξης τουλάχιστον 15. Ευελπιστούμε, συνεπώς, η Ημέρα αυτή να υπενθυμίσει και στο Υπουργείο Παιδείας τη σημασία της συμπερίληψης αυτών των ατόμων στην εκπαίδευση και να δείξει εμπράκτως το σεβασμό του απέναντι σε κάθε παιδί με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχοντάς του τη βοήθεια, που αξίζει και δικαιούται, για μια απρόσκοπτη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Είθε η Ημέρα αυτή να αποτελέσει το έναυσμα για περισυλλογή και κυρίως για ανάληψη ευθυνών από την πλευρά των ιθυνόντων, ώστε να επέλθει η δικαίωση όλων αυτών των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Όλων όσοι αναμένουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάποιον εκπαιδευτικό είτε για Παράλληλη Στήριξη είτε για τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης του σχολείου τους. 

Είθε η Ημέρα αυτή να αποτελέσει αφορμή για το Υπουργείο Παιδείας και να μεριμνήσει, ώστε να μην απουσιάζει κανένας εξειδικευμένος παιδαγωγός από το πλευρό κανενός μαθητή με αναπηρίες, προκειμένου να σταθεί αρωγός τόσο στην ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του όσο και στη διάπλαση μιας προσωπικότητας με αυτοπεποίθηση και γνωστικά εφόδια. 
Είθε η Ημέρα αυτή να αποτελέσει το εφαλτήριο, ώστε η περίπτωση του τυφλού μαθητή Μπάμπη Κούτρα, ο οποίος φοιτά στο 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο Πάτρας και περιμένει εδώ και 3 μήνες Παράλληλη Στήριξη να είναι η τελευταία και σύντομα να έχει πλάι του εξειδικευμένους καθηγητές στη γραφή Μπράιγ. 


Είθε η Ημέρα αυτή να αποτελέσει την αφετηρία, ώστε κανένας από τους αμέτρητους μαθητές, όπως ο Μπάμπης Κούτρας, να μη μείνει ανυπεράσπιστος, αναμένοντας κάποια στιγμή τη στήριξη που αξίζει και δικαιούται. 

Άλλωστε, όπως είχε πει και ο σπουδαίος στοχαστής Ρήγας Φεραίος σχεδόν δυόμισι αιώνες πριν: «Όλοι χωρίς εξαίρεσιν έχουν χρέος να ηξεύρουν γράμματα». 

* Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: