Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022

 


Ως εκπαιδευτικός που γνωρίζω καλά τί σημαίνει να εκπαιδεύεις παιδιά Ρομά, πρέπει εν πρώτοις να σας ενημερώσω πως πρόκειται για παιδιά με εξαιρετικά χαρίσματα, τα οποία δυστυχώς δεν μπορούν να καλλιεργήσουν εξαιτίας κυρίως του οικογενειακού περιβάλλοντος

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Τυγχάνω εκπαιδευτικός για πολλά χρόνια σε κάποιο σχολείο (αμιγώς Ρομά) της Ελλάδας. Σημειωτέον ότι υπάρχουν και αρκετά σχολεία που δεν είναι χαρακτηρισμένα επίσημα ως αμιγώς Ρομά, αλλά έχουν καταστεί τέτοια λόγω της εγκατάλειψης αυτών από τους μαθητές άλλων εθνικοτήτων.

Τα στοιχεία μου δεν τα αποκαλύπτω, αφενός μεν επειδή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με τα τόσα δείγματα φασιστικής διακυβέρνησης που έχει δώσει, πιθανόν να με τιμωρήσει,  αφετέρου δε επειδή κινδυνεύω από ορισμένα κακοποιά στοιχεία που υπάρχουν ανάμεσα στους γονείς των δύστυχων μαθητών μου, πολλούς από τους οποίους στρατολογούν έπειτα για να υπηρετήσουν τις εγκληματικές τους δραστηριότητες.

Ως εκπαιδευτικός που γνωρίζω καλά τί σημαίνει να εκπαιδεύεις παιδιά Ρομά, πρέπει εν πρώτοις να σας ενημερώσω πως πρόκειται για παιδιά με εξαιρετικά χαρίσματα, τα οποία δυστυχώς δεν μπορούν να καλλιεργήσουν εξαιτίας κυρίως του οικογενειακού περιβάλλοντος που αποτρέπει ποικιλοτρόπως την πνευματική ανέλιξη των παιδιών αυτών.  

Για να αντιμετωπίσει η Πολιτεία την κατάσταση αυτή έχει φθάσει σε σημείο να επιδοτεί την παρουσία τους στο σχολείο. Αυτό όμως είναι διπλά εγκληματικό! Διότι έτσι:

α) Οι Ρομά γονείς καταπιέζουν με κάθε μέσο (ακόμη και με ξυλοδαρμούς) τα παιδιά τους να πηγαίνουν στο σχολείο για να μη χάσουν το επίδομα.


β) Τα παιδιά Ρομά εφόσον εξαναγκάζονται να έρθουν στο σχολείο, αδιαφορούν ή και επαναστατούν (δικαίως) απέναντι σε έναν θεσμό τον οποίο ουσιαστικά αντιμετωπίζουν ως φυλακή ή ως στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Όσοι έχουν εργαστεί σε σχολεία αμιγώς Ρομά μπορούν να επιβεβαιώσουν τα γραφόμενά μου, ότι δηλαδή η συμπεριφορά των μαθητών είναι συμπεριφορά κρατουμένων και το έργο των εκπαιδευτικών είναι έργο σωφρονιστικών υπαλλήλων.

Το τί συμβαίνει καθημερινά σε αυτά τα σχολεία είναι αδιανόητο να συλλάβει ανθρώπου νους και μόνο από θαύμα δεν έχουμε θρηνήσει απώλειες ζωών.  Έχουμε όμως εκατοντάδες περιπτώσεις τραυματισμών, όχι μόνο σωματικών (από «μαχαιρώματα» με μολύβια μέχρι σπρωξιές στα σκαλιά και χτυπήματα σε λαιμό ή άλλα επικίνδυνα σημεία), αλλά και ψυχικών...

Το τραγικότερο είναι πως οι υπεύθυνοι κωφεύουν σε κάθε μας διαμαρτυρία. Και εδώ αποκαλύπτεται η υποκρισία της Πολιτείας, πόσο μάλλον όταν τελευταία έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο για τα παιδιά της «Κιβωτού», υποκρινόμενη ότι το ενδιαφέρον της αφορά στα παιδιά και όχι στα λεφτά…

Η λύση για το πρόβλημα με τα αμιγώς Ρομά σχολεία είναι συγκεκριμένη και την έχει υποδείξει η σχολική πείρα:  

α) πλήρης κατάργηση των σχολείων αυτών και ένταξη των Ρομά παιδιών στα κανονικά σχολεία με το ποσοστό τους να μην υπερβαίνει το 10%. Όσοι έχουν εργαστεί σε κανονικές τάξεις όπου υπάρχουν μέσα σε κάθε μία αυτές δύο ή τρία παιδιά Ρομά μπορούν να επιβεβαιώσουν την διαπίστωση ότι αυτά τα παιδιά  πραγματικά καρπώνονται τα οφέλη του σχολείου, κοινωνικοποιούνται σωστά, μορφώνονται πραγματικά και αναδεικνύουν τις πολλές ικανότητές τους, γλυτώνοντας από την γκετοποίηση και τον ρατσισμό.

β) Κατάργηση του απαράδεκτου επιδόματος παρουσίας και αντικατάστασή του με έκτακτη οικονομική ενίσχυση που θα επιδοτεί κλιμακωτά την διαγωγή και την επίδοση των παιδιών αυτών.

Συνάδελφοι,

Αν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζουν να κωφεύουν στη φωνή της λογικής, τότε οφείλουμε να τους στείλουμε με την ψήφο μας εκεί από όπου ήρθαν:  στον αγύριστο.   

Δεν υπάρχουν σχόλια: