Ανάγκη εξεύρεσης νέου κτηρίου για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π.Φαλήρου
Ερώτηση στη βουλή κατέθεσαν είκοσι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της Μερόπη Τζούφη, βουλευτού Ιωαννίνων, εκφράζοντας την ανησυχία τους για την ανάγκη εξεύρεσης σχολικού κτηρίου για τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου.
Το κτίριο που στεγάζονταν το συγκεκριμένο σχολείο παρουσίασε σοβαρά προβλήματα στατικότητας και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου και την αρμόδια Σχολική Επιτροπή των εκπαιδευτικών, που εργάζονται στο Διαπολιτισμικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί εναλλακτική λύση, σε περίπτωση που το κτήριο κριθεί ακατάλληλο.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι, στην περίπτωση αυτή, 200 μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου θα μείνουν χωρίς σχολείο και θα χρειαστεί να ενταχθούν σε νέο σχολικό περιβάλλον, ακυρώνοντας τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει για την υποστήριξη και ανάπτυξη της εκπαίδευσης των ευάλωτων μαθητών/τριών, που στην πλειοψηφία τους έχουν μεταναστευτικό υπόβαθρο.
Εκθέτοντας το ζήτημα, οι υπογράφοντες βουλευτές ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Μετανάστευσης και Ασύλου, να ενημερωθούν για το πώς προτίθενται να αντιμετωπίσουν το αναδυόμενο πρόβλημα και παράλληλα τη δέσμευσή τους για την εξεύρεση υπεύθυνης λύσης.
Η ερώτηση
Θέμα: «Ανάγκη επείγουσας εξεύρεσης σχολικού κτηρίου για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου στα Νότια Προάστια».
Μόλις λίγες μέρες απομένουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2022-23, αλλά είναι άμεσα ορατός ο κίνδυνος να μη λειτουργήσει το μοναδικό από τα τρία Διαπολιτισμικά Δημοτικά που εδρεύει στα Νότια Προάστια. Το κτήριο που στέγαζε το Διαπολιτισμικό Δημοτικό στο Παλαιό Φάληρο, στην περιοχή της Αμφιθέας επί της οδού Τίρυνθος 3 κι ανήκει σε ιδιώτη, παρουσιάζει προβλήματα. Το σχολικό κτήριο παρουσίαζε προβλήματα με διαβρωμένα κουφώματα στα κάγκελα, ρωγμές, ετοιμόρροπα φωτιστικά κ.ά. Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου ήρθε σε μία σχετική συνεννόηση με την ιδιοκτήτρια του κτηρίου.
Όμως, τα πρώτα δείγματα ήταν ανησυχητικά και σε ό, τι αφορά στη στατικότητα. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου και την αρμόδια Σχολική Επιτροπή των εκπαιδευτικών, που εργάζονται στο Διαπολιτισμικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, μέχρι στιγμής, δεν έχει βρεθεί εναλλακτική λύση, εάν τελικά αυτή η σχολική κτηριακή δομή κριθεί ακατάλληλη. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν λειτουργήσει το Διαπολιτισμικό Δημοτικό μένουν αίολοι περίπου 200 μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού, που θα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή εντασσόμενοι σε νέο σχολικό περιβάλλον, χάνοντας ξανά τις επαφές με τους δασκάλους τους και τους φίλους και τους συμμαθητές τους.
Επιπλέον, τινάζονται στον αέρα και τα σημαντικά βήματα, που έχουν γίνει, στο συγκεκριμένο σχολείο για τη δημιουργία εκπαιδευτικού, υποστηρικτικού περιβάλλοντος. Από το Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π. Φαλήρου υπάρχει συνεργασία με ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια κι αναγνωρισμένους Οργανισμούς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Ανάμεσα σ΄ αυτά είναι το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ξένα Πανεπιστήμια, όπως το European Wergeland Centre, ενώ και το Συμβούλιο της Ευρώπης συνεπικουρεί για καινοτόμες δράσεις διδασκαλίας και καλές πρακτικές. Επιπλέον, το ΔΣ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π. Φαλήρου συνεργάζεται με τις οργανώσεις: «Αποστολή», «Εστία», «Άρσις», «Χαμόγελο του Παιδιού», «Μετάδραση» κ.ά.
Το συγκεκριμένο Διαπολιτισμικό Σχολείο επισκέπτονται κι εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό (Erasmus+, Fulbright Foundation) για έρευνες και παρακολούθηση, καθώς και φοιτητές/ριες για πρακτική άσκηση, ενώ η ιστοσελίδα του χρηματοδοτείται από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης. Ο κύριος λόγος, όμως, για την άμεση διευθέτηση του θέματος και την εναλλακτική επιλογή κτηρίου είναι η ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού παιδαγωγικού, ψυχοσυναισθηματικού και κοινωνικού πλαισίου του ευαίσθητου μαθητικού πληθυσμού του σχολείου. Τυχόν αναστολή λειτουργίας της σχολικής δομής θα σήμαινε πισωγύρισμα και μεγάλη ταλαιπωρία για τα παιδιά αυτά, που κατά κανόνα πέρασαν οδυνηρές καταστάσεις, ώσπου να βρουν ασφαλές καταφύγιο στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, χάνεται κι η εμπειρία του εκπαιδευτικού ανθρώπινου δυναμικού, που έχουν δουλέψει μ΄ αυτά τα παιδιά, τα οποία εάν τελικά επιστρέψουν σε άλλες «κανονικές» τάξεις, επανέρχονται στα γνωστά εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ομαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Επειδή πρακτικά λόγω της κατάστασης αυτής μένουν στον αέρα περίπου 200 μαθητές και μαθήτριες, Έλληνες κι αλλοδαποί.
Επειδή, η πλειοψηφία αυτών των παιδιών έχει μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο και το σταθερό, σχολικό περιβάλλον τους παρέχει ασφάλεια. Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1)Ποιες πρωτοβουλίες έχουν πάρει το επισπεύδον υπουργείο Παιδείας, αλλά και το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, ώστε να λύσουν τυχόν κτηριακό πρόβλημα σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, ώστε τα παιδιά αυτά να μην υποστούν άλλο ένα σημαντικό εμπόδιο στη σχολική τους ζωή;
2) Πώς σκοπεύουν να βοηθήσουν τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στο νέο σχολικό περιβάλλον και πού πρόκειται να μεταφερθούν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου