Τελείωσε και η δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων με το νέο έτος και οι ώρες που χάθηκαν είναι πολλές. Μόνο από την απουσία των νοσούντων εκπαιδευτικών είναι τουλάχιστον 130.000! Είναι όμως μόνο αυτές;
Δυστυχώς είναι πολύ περισσότερες. Ας δούμε την απλή καθημερινή «γυμναστική» σε πολλές σχολικές μονάδες.
Όταν υπάρχει θετικό κρούσμα αρχίζει η διαδικασία της ιχνηλάτησης. Οι μαθητές παίρνουν βεβαίωση από το σχολείο για μετάβαση στις δομές του ΕΟΔΥ. Εκεί υπάρχει κοσμοσυρροή, με αποτέλεσμα να χάνονται τα μαθήματα όλης της ημέρας. Εδώ να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι υπόθεση μιας ημέρας.
Έχουν χαθεί, λοιπόν, πολύ περισσότερες από 130000 ώρες.
Με απλά μαθηματικά και σύμφωνα με τα όσα διαβάζουμε στα δελτία τύπου του Υπουργείου Παιδείας, όταν ανακοινώνεις ότι διαπιστώθηκαν 25000 θετικά τεστ, και θεωρώντας ότι ανά τμήμα έχεις 12 μαθητές (λέμε τώρα…), σημαίνει ότι για ιχνηλάτηση στέλνονται 300000 μαθητές. Κι αυτή είναι μια διαδικασία καθημερινή, η οποία οδηγεί σε πλήρη αποσυντονισμό την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ας δούμε, όμως, και την εξέλιξη των τμημάτων που κλείνουν με το 50%+1. Την πρώτη εβδομάδα ανακοινώθηκαν 2 τμήματα στις μετρήσεις της Τρίτης και 50 σε εκείνες της Παρασκευής. Οι αντίστοιχες μετρήσεις τη δεύτερη εβδομάδα ήταν 68 και 95. Έχουμε μεταβολή από 2 τμήματα σε 95. Δεν το λες αυτό «επιπέδωση», ούτε επιστροφή στην κανονικότητα… Και η ερχόμενη εβδομάδα δεν προοιωνίζεται καλύτερη.
Αν λάβουμε υπόψη και τα μαθήματα που χάθηκαν ή πρόκειται να χαθούν από α) κακοκαιρία, β) σεισμική δραστηριότητα, πρέπει να δούμε την φετινή χρονιά με διαφορετική ματιά. Η ύλη δεν μπορεί να διδαχτεί επαρκώς, όπως ζητά το αναλυτικό πρόγραμμα. Δεν βρισκόμαστε σε κανονικότητα. Πρέπει οπωσδήποτε να αναμορφωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να είναι ρεαλιστική. Έτσι:
1. Η εφαρμογή της ΤΘΔΔ πρέπει να ανασταλεί για μια χρονιά.
2. Στο study4exams να αναρτηθούν θέματα που θα προσεγγίζουν την σχολική πραγματικότητα και τις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ. Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο πρόγραμμα δείχνει σημάδια εγκατάλειψης. Γιατί;
Δεν μπορεί χρόνια τώρα να υποβαθμίζουμε το δημόσιο σχολείο, βάζοντας θέματα εκτός σχολικής πραγματικότητας, καταδικάζοντας τον διδάσκοντα σε αποτυχία. Του ζητάνε να διδάξει από ένα σχολικό εγχειρίδιο που δεν είναι αρκετό για να αντιμετωπίσει επιτυχώς ούτε το 20% των θεμάτων στις εξετάσεις.Η
ίδια λογική και με την ΤΘΔΔ. Το επίπεδο της απέχει έτη φωτός από εκείνο του σχολικού εγχειριδίου.
Όσο για το επιχείρημα ότι η ύλη αυτή εξάντλησε την θεματοδοτική της ικανότητα έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής :
1. H εξέταση αυτή έχει στόχο να αποτιμήσει την προσπάθεια των μαθητών και όχι να εξαφανίσει τις βαθμολογίες από 11 έως 16.
2. Θα πρέπει με την κατάλληλη επιλογή θεμάτων να υπάρχει ισοκατανομή στα ποσοστά ανά βαθμολογία. Δεν είναι κάτι στην σφαίρα του φανταστικού. Τα αποτελέσματα πχ του ΙΒ δείχνουν ότι είναι εφικτό με τα θέματα που έχουν ερωτήματα για όλες τις κατηγορίες μαθητών.
3. Τα «πρωτότυπα θέματα» είναι μια άνευ αξίας πρόταση. Δεν παράγουμε διδακτορικά. Να ελέγξουμε αν οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπέδωσαν βασικές έννοιες ζητάμε.
Γιατί είναι υποτιμητικό να επιλέγονται από το σχολικό εγχειρίδιο ή το studyexams θέματα στις εξετάσεις; Μήπως θα εισάγονταν περισσότεροι; Όχι, μιας και υπάρχει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Μήπως θα έγραφαν όλοι άριστα; Όχι βέβαια. Τα γνωστικά κενά των μαθητών, για τα οποία είναι οι τελευταίοι που ευθύνονται είναι τεράστια.
Ισότητα στην ευκαιρία σημαίνει κοινή αφετηρία. Και οι μαθητές μας την δικαιούνται. Οι χαμένες ώρες είναι πολλές ήδη και θα αυξηθούν. Το ζητούμενο είναι οι αρμόδιοι να δώσουν λύση, ώστε οι μαθητές να νοιώθουν ότι ζουν σε ένα κράτος δικαίου.
Πρώτα διαμορφώνεις την ύλη και τους στόχους που μπορούν όλα τα σχολεία της επικράτειας να φτάσουν. Μετά στις εξετάσεις δείχνεις το μέτρο αγάπης στους μαθητές, θέτοντας θέματα που άπτονται της σχολικής πραγματικότητας. Δεν μπορείς να μην λάβεις υπόψη τα δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης και την απουσία εμπειρίας εξετάσεων επί διετία.
Ας ακούσουν στο Υπουργείο Παιδείας τους μάχιμους εκπαιδευτικούς.
Υ.Γ. Η πρόσφατη ανακοίνωση για voucher 200€ στους εκπαιδευτικούς δεν αξίζει καν σχολιασμού. Μακάρι το πρόβλημα των εκπαιδευτικών να ήταν τα 200 €…
* Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ., Εμμανουηλίδης Αρ., Πετρόπουλος Μιχ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου