Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

 

Εγκύκλιος: Τα σχολεία να αφιερώσουν σήμετα δύο διδακτικές ώρες στην Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Δημοσίευση: 27/01/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Να αφιερώσουν σήμερα   Πέμπτη 27 Ιανουαρίου  δύο (2) διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την  Ημέρα Μνήμης  του Ολοκαυτώματος  , καλούνται όλα τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, με εγκύκλιο της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Στις σχετικές δράσεις προτείνεται να συμμετέχουν διαδικτυακά, οργανώνοντας ή/και πλαισιώνοντας δραστηριότητες και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στο μέτρο που επιτρέπεται από τις έκτακτες συνθήκες λόγω της πανδημίας COVID 19 και σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις και οδηγίες).

Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του 8ου Μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος για τους/τις μαθητές/-τριες Α’ και Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κατωτέρω σύνδεσμο:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83... B%CE%B7%CF%83%CE%B7_147236-%CE%982-16.11.2021.pdf

Στόχος των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα οργανωθούν είναι:

Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τι συνέβη στη διάρκεια του Β ́ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Nα μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και

των μαρτυριών.

Να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη

σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα, όπως ο ρατσισμός, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις σύγχρονες κοινωνίες, η ρητορική του μίσους και ο αντισημιτισμός.

Οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Ημέρας Μνήμης μπορούν να περιλαμβάνουν διαλογικές συζητήσεις, ψηφιακές εκθέσεις και εφαρμογές, προβολή ταινιών ή συναφούς εκπαιδευτικού υλικού και ανάγνωση κειμένων και εργασιών.

Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων, μπορούν να σχεδιάσουν την δράση τους με όποιον τρόπο θεωρούν ότι είναι πρόσφορος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: