Μια επιστολή που βάζει στη θέση της τα πράγματα, συγκρίνοντας τι συμβαίνει το τελευταίο διάστημα στη Γαλλία που τόσο θαυμάζει (και έχει σπουδάσει) η κ.Κεραμέως, με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας, απέστειλε στην υπουργό Παιδείας ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του 1ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ.
Στην ανοικτή επιστολή οι γονείς σημειώνουν ότι στη Γαλλία αποφασίστηκε να προχωρήσουν σε προσαρμογές σε ό,τι αφορά την “ευελιξία” αξιολόγησης τόσο του Baccalaureat, όσο και της γενικότερης αξιολόγησης των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί έπειτα από μία μακρόχρονη διαταραγμένη εκπαιδευτική διαδικασία και ζητούν, ανάμεσα σε άλλα, την άμεση μείωση της ύλης στις πανελλήνιες.
Όλη η επιστολή των γονέων
Κυρία Υπουργέ,
Ένα παράδειγμα εκπαιδευτικής πολιτικής από τη χώρα που τόσο θαυμάζετε και στην οποία πραγματοποιήσατε τις ανώτατες σπουδές σας (Πανεπιστήμιο Σορβόννης) σύμφωνα με το βιογραφικό σας.
Εκπαιδευτικό έτος 2019-2020: Ακύρωση των εξετάσεων Baccalaureat (εξετάσεις εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) για πρώτη φορά από το 1808 που καθιερώθηκαν από τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη.
Εκπαιδευτικό έτος 2020-2021: Οι μαθητικές διαμαρτυρίες και καταλήψεις γνωστές και ως ο "Μικρός Μάης"- υπονοώντας την αντίστοιχη και γνωστή εξέγερση του Μάη του '68 - οδήγησε το Υπουργείο Παιδείας στη Γαλλία (article R 451-2 du Code de l'education) να αποφασίσει μείωση της ύλης των εξετάσεων του Baccalaureat. Έτσι, οι υποψήφιοι του Baccalaureat General εξετάστηκαν σε 14 ενότητες αντί των 20 αρχικά προβλεπομένων και οι υποψήφιοι του Baccalaureat Technologique σε 7 αντί των 13. Επίσης, οι προαγωγικές εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν με μείωση της εξεταστέας ύλης καθώς και κατάργηση συγκεκριμένων δοκιμασιών που προβλέπονται στο γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, λόγω ιδιαίτερων συνθηκών.
Εκπαιδευτικό έτος 2021-2022: Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση του γαλλικού Υπουργείου Παιδείας, αποφασίστηκε να προχωρήσουν σε προσαρμογές σε ό,τι αφορά την“ευελιξία” αξιολόγησης τόσο του Baccalaureat, όσο και της γενικότερης αξιολόγησης των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί έπειτα από μία μακρόχρονη διαταραγμένη εκπαιδευτική διαδικασία.
Στα του οίκου μας τώρα:
Ως Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Κεραμέως, όχι μόνο απορρυθμίσατε περαιτέρω την εξεταστική διαδικασία με την θέσπιση και εφαρμογή της ΕΒΕ- εν μέσω κορονοϊού - αλλά επιμένετε ακόμη και σήμερα:
Να αρνείστε τη μείωση της εξεταστέας ύλης στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρά την κραυγή αγωνίας χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Να εμμένετε στην απόφαση διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου με Τράπεζα Θεμάτων, γνωρίζοντας τα τεράστια μαθησιακά κενά που άφησε πίσω της η τηλεκπαίδευση.
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν είναι διδασκαλία, ούτε αναγκαίο “κακό”, με αποτέλεσματα παιδιά μας να μην έχουν επαφή με την πραγματική εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση.
Να μην παρέχετε δωρεάν ενισχυτικήδιδασκαλία στα παιδιά που έχουν ανάγκη με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Να μην τοποθετείτε έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, ενώ οι κενές θέσεις στα σχολεία της επικράτειας είναι γνωστές από τον Ιούνιο, με αποτέλεσμα να τελειώνει το 1ο τετράμηνο χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα σε κάποια μαθήματα.
Αυτές οι εκατοντάδες χαμένες ώρες δεν φαίνεται να σας προβληματίζουν εξίσου με τις χαμένες ώρες λόγω καταλήψεων που πραγματοποιούνται αυτή την ώρα σε πάνω από 350 σχολεία της δευτεροβάθμιας.
Να μην αναγνωρίζετε την ανάγκη μόνιμης οργανικής θέσης Ψυχολόγου στα σχολεία,δεδομένου ότι η πανδημία επέδρασε μόνο “στην ψυχολογία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών μας”, όπως επικαλείστε.
Να μην αναγνωρίζετε την ανάγκη τοποθέτησης Νοσηλευτή σε κάθε σχολείο για διενέργεια συχνών δωρεάν RapidTest στους μαθητές,διασφάλιση αποτελεσμάτων καιιχνηλάτησης, γιατί οι γονείς δεν αντέχουν το κόστος των ιδιωτικών διαγνωστικών.
Να μην αναγνωρίζετε την ανάγκη αυξημένης καθαριότητας και απολύμανσης στα σχολεία, με περισσότερους μόνιμους εργαζόμενους και υλικά, καθώς και μόνιμων σχολικών φυλάκων για την ασφάλεια των παιδιών και την προστασία των σχολικών μονάδων.
Δεν ξέρουμε για τα δικά σας παιδιά κα Υπουργέ, τα δικά μας όμως που φοιτούν σε δημόσια σχολεία των οποίων - να σας υπενθυμίσουμε - προΐσταστε έχουν τεράστιες ελλείψεις που δεν συνδέονται μόνο με τις “συνθήκες πολέμου” που διαρκώς επικαλείστε και δεν “βαίνουν όλα καλώς!”.
Συνδέονται:
Με τα διαρκώς μειωμένα κονδύλια για την Παιδεία από όλους τους κυβερνώντες.
Για αυτό δεν έχουμε δασκάλους, δεν έχουμε σύγχρονα σχολεία, δεν έχουμε σωστή εκπαίδευση για τα παιδιά μας. Με άλλα λόγια, ΔΕΝ θέλετε μορφωμένους,σκεπτόμενους πολίτες από τα δημόσια σχολεία, διευρύνοντας τις ταξικές ανισότητες!
Mε την πριμοδότηση εκ μέρους σας των ιδιωτικών παρόχων εκπαίδευσης με την εξίσωση των πτυχίων ιδιωτικών κολλεγίων και δημόσιων πανεπιστημίων. Να επισημάνουμε εδώ κάτι που δε γνωρίζουν οι πολλοί, εσείς όμως κα Υπουργέ το γνωρίζετε πολύ καλά: η ποιότητα σπουδών των κολλεγίων επαφίεται στον έλεγχο των πανεπιστημίων που χορηγούν το πτυχίο. Δηλαδή, το ΥΠΑΙΘ αναγνωρίζει τίτλους σπουδών που αποκτήθηκαν στην Ελλάδα χωρίς να έχει το δικαίωμα να ελέγξει την εκπαίδευση των κατόχων τους! Ταυτόχρονα, βάζει στον “πάγο” ιδρύματα που αναβαθμίστηκαν από ΤΕΙ σε ΑΕΙ ζητώντας αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών τους!
Με την γενική απαξίωση προς τη δημόσια δωρεάν παιδεία, όπως εκφράστηκε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας κατά την συζήτηση του πρώτου νομοσχεδίου σας για τα ΑΕΙ, όπου σε μια αποστροφή του λόγου του δήλωσε αυτολεξεί: “.. μπορεί να μην είχα ενδιαφέρον να φοιτήσω σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο...”.
Εν κατακλείδι, κα Υπουργέ, θεωρούμε υποχρέωσή σας, να αφουγκραστείτε τηδίκαιη κραυγή αγωνίας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και σας προτρέπουμε να ακολουθήσετε το παράδειγμα “της χώρας που τόσο θαυμάζετε”.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ:
ΜΕΙΩΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2021-2022
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ, ΚΑΘΑΡIΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΣΚΕΣ, RAPID ΚΑΙ ΜΟΡΙΑΚΑ ΤΕΣΤ
ΑΜΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΑΙΘΟΥΣΩΝ- ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ ΤΟΥ 1999
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΝΕΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
“Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΟ ΟΠΛΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ”
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου