Για τα ανεπαρκή μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό στα σχολεία διαμαρτύρονται καθημερινά οι εκπαιδευτικοί, αλλά δεν εισακούγονται τα αιτήματά τους από την κυβέρνηση.
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ, αφού έχει ήδη περιορίσει τις μέρες καραντίνας στο ελάχιστο, δημιουργώντας χάος μέσα στα σχολεία και τους χώρους δουλειάς, με νοσούντες να σπέρνουν ανεξέλεγκτα τον ιό, άνοιξε τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας πανηγυρίζοντας για το 50%+1, με αποτέλεσμα τα τμήματα να είναι ανοιχτά αλλά τα παιδιά να μη βρίσκονται μέσα σε αυτά και να μη γίνεται μάθημα, καθώς απουσιάζει κυλιόμενα μεγάλο μέρος μαθητών και εκπαιδευτικών. Με τις τροπολογίες που φέρνει στη βουλή σπάει όλα τα κοντέρ στην αθλιότητα».
«Η ανυπαρξία μέτρων ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, η ανυπαρξία μέτρων στα σχολεία, η περικοπή των αδειών για την ανάρρωση των εργαζομένων ή την φροντίδα των παιδιών, η τιμωρία της περικοπής στο 50% των αποδοχών των εργαζομένων, αν κάνουν τη χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, αναδεικνύουν τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας» προσθέτει μεταξύ άλλων.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών:
Με μια άθλια κυβερνητική τροπολογία καταργείται η άδεια ειδικού σκοπού για τους εκπαιδευτικούς με παιδιά που νοσούν από τον κορονοϊό!
Η κυβέρνηση της ΝΔ, αφού έχει ήδη περιορίσει τις μέρες καραντίνας στο ελάχιστο, δημιουργώντας χάος μέσα στα σχολεία και τους χώρους δουλειάς, με νοσούντες να σπέρνουν ανεξέλεγκτα τον ιό, άνοιξε τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας πανηγυρίζοντας για το 50%+1, με αποτέλεσμα τα τμήματα να είναι ανοιχτά αλλά τα παιδιά να μη βρίσκονται μέσα σε αυτά και να μη γίνεται μάθημα, καθώς απουσιάζει κυλιόμενα μεγάλο μέρος μαθητών και εκπαιδευτικών. Με τις τροπολογίες που φέρνει στη βουλή σπάει όλα τα κοντέρ στην αθλιότητα.
Συγκεκριμένα εκτός από τη μείωση της άδειας ειδικού σκοπού σε 5 ημέρες σε όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου που έχουν παιδιά που νοσούν με κορονοϊό, αν είσαι υγειονομικός ή εκπαιδευτικός, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλο γονιό. Μετά το τέλος των 5 ημερών, ακόμα και αν συνεχίσει το παιδί να νοσεί, ο υπάλληλος δε δικαιούται άλλη άδεια ειδικού σκοπού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, που έχουν παιδιά που νοσούν, δε δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού για να φροντίσουν τα παιδιά τους.
Ακόμα και αν τελικά δικαιούνται την άδεια, θα πρέπει γι’ αυτήν να αποφασίσει ο Διευθυντής/ντρια του σχολείου, ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Και πάλι όμως, αν τελικά πάρει την άδεια γονιός εκπαιδευτικός, δίνεται η δυνατότητα, την ώρα που φροντίζει το παιδί του και περνάει την αγωνία του, να του ανατεθούν καθήκοντα διδασκαλίας με τηλεκπαίδευση! Ειδικά για τους αναπληρωτές και αν τα καταφέρουν να πάρουν την άδεια ειδικού σκοπού, οι 2 ημέρες από το σύνολο των 5 ημερών λογαριάζονται ως κανονικές, που σημαίνει αυτόματα περικοπή του καλοκαιρινού επιδόματος.
Η αναλγησία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας έχει ξεπεράσει όλα τα όρια! Έχοντας μετατρέψει τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοιού, τα κρούσματα μετά από 2 εβδομάδες λειτουργίας έχουν ξεπεράσει τις 45 χιλιάδες, 1 στα 4 κρούσματα που εντοπίζεται είναι μαθητής και χιλιάδες εκπαιδευτικοί ήδη βρίσκονται σε καραντίνα ή νοσούν. Αντί να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα, όπως έχουν διατυπώσει οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας με απαράδεκτες ρυθμίσεις προσπαθούν να κουκουλώσουν το πρόβλημα.
Η ανυπαρξία μέτρων ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, η ανυπαρξία μέτρων στα σχολεία, η περικοπή των αδειών για την ανάρρωση των εργαζομένων ή την φροντίδα των παιδιών, η τιμωρία της περικοπής στο 50% των αποδοχών των εργαζομένων, αν κάνουν τη χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, αναδεικνύουν τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας. Ήδη μετράμε καθημερινά δεκάδες νεκρούς και το σύνολο τους ξεπερνά τους 22.000!
Η υπομονή έχει εξαντληθεί και η οργή ξεχειλίζει!
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, για να μη σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.
Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως, όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
Να ληφθούν, έστω και τώρα, μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα.
Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου