Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

 

"Κάθε χρόνο βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να μπαλώσουμε τις τρύπες που αφήνουν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων"

Με ανοικτή επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας, η Ενωση Γονέων της Ικαρίας τοποθετίται για το θέμα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, και την αναφορά της υπουργού ότι «Η ίδια η κοινωνία όχι απλά ζητά, αλλά απαιτεί αξιολόγηση»

Οι γονείς τονίζουν ότι "η κοινωνία είμαστε εμείς οι γονείς, εργαζόμενοι ή άνεργοι, άνθρωποι του μεροκάματου, αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, εργάτες και εμείς δε θα επιτρέψουμε να γίνει πράξη, επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν είναι προς το συμφέρον των παιδιών μας. Το σχολείο της κατηγοριοποίησης, της απόρριψης και της αμορφωσιάς δεν αξίζει στα παιδιά μας, στο μέλλον αυτού του τόπου".

Όλη η επιστολή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Υπουργός Παιδείας κ.Κεραμέως: «Η ίδια η κοινωνία όχι απλά ζητά, αλλά απαιτεί αξιολόγηση και η απαίτηση γίνεται πράξη»…

Με έκπληξη διαβάσαμε τις παραπάνω δηλώσεις σας, στις 15/11, και αναρωτιόμαστε μήπως ως κοινωνία εννοείτε το μεγάλο κεφάλαιο, τις επιχειρήσεις ξένες και ντόπιες, που με όχημα την “αξιολόγηση”, θα εισβάλλουν στα σχολειά μας με το μανδύα του χορηγού και θα τα μετατρέψουν σε μαγαζιά και εμάς τους γονείς σε πελάτες.

Σας ενημερώνουμε, λοιπόν, αν δεν το γνωρίζετε, ότι κοινωνία είμαστε εμείς οι γονείς, εργαζόμενοι ή άνεργοι, άνθρωποι του μεροκάματου, αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, εργάτες και εμείς δε θα επιτρέψουμε να γίνει πράξη, επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν είναι προς το συμφέρον των παιδιών μας. Το σχολείο της κατηγοριοποίησης, της απόρριψης και της αμορφωσιάς δεν αξίζει στα παιδιά μας, στο μέλλον αυτού του τόπου.

Άλλωστε, εμείς οι γονείς αξιολογούμε κάθε χρόνο, όχι τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς που κάνουν ό,τι καλύτερο με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν, αλλά το υπουργείο. Αξιολογούμε, λοιπόν, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικότις τραγικές ελλείψεις, ακόμα και σήμερα στην παράλληλη στήριξη των παιδιών που την έχουν άμεση ανάγκη,τις απουσίες των καθαριστριώντα υπό κατάρρευση κτήρια με τις ανύπαρκτες αυλέςτις ακατάλληλες αίθουσες όπου στοιβάζονται 27 και 29 μαθητές, τα κοντέινερ, τις δυσχερέστατες έως ανύπαρκτες μεταφορές μαθητώντο προβληματικό έως ανύπαρκτο εποπτικό υλικότα ακατάλληλα βιβλία.

Κάθε χρόνο βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να μπαλώσουμε τις τρύπες που αφήνουν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων.

Έχουμε ήδη αξιολογήσει την τράπεζα θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που άφησε εκτός Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων χιλιάδες νέους ανθρώπους, παιδιά λαϊκών οικογενειών και τους στέρησε το όνειρο. Αξιολογήσαμε, όσα απίθανα συνέβησαν στην δημόσια εκπαίδευση, αυτούς τους τελευταίους 20 μήνες, στη χώρα με τη μεγαλύτερη χρονικά αναστολή λειτουργίας σχολείων στον κόσμο. Αξιολογήσαμε τη “διδασκαλία” μέσω κινητού τηλεφώνου, τις απουσίες από την τηλε”εκπαίδευση”, τη σύμβαση, την οποία προκλητικά δεν δίνατε στη δημοσιότητα, με την εταιρεία CISCO, η οποία εκμεταλλεύεται και θα εκμεταλλεύεται για χρόνια τα στοιχεία και τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών μας.

Αξιολογήσαμε το “άνοιξε-κλείσε” των σχολείων κατά το δοκούν χωρίς ΚΑΝΕΝΑ απολύτως μέτρο προστασίας για την πανδημία, εκτός βεβαίως από τις δύο άθλιες μάσκες -ελέφαντα και τα παγουρίνα-μινιατούρες. Η αρχική έκπληξη μετατράπηκε σε οργή.

Επειδή λοιπόν, δεν θα ανεχτούμε περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαίδευσης , επειδή ήδη από εμάς έχετε βαθμολογηθεί, εσείς και οι πολιτικές σας, με ΜΗΔΕΝ, θα σας παρακαλούσαμε, όταν θα αναφέρεστε στην κοινωνία, να είστε πιο διαβασμένη.

Δεν ήταν ποτέ απαίτησή μας η περίφημη «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, την οποία προωθείτε με δούρειο ίππο την αξιολόγηση. Γνωρίζουμε τι σημάνει για μας και τα παιδιά μας: Ατομική ευθύνη για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τα προγράμματα σπουδών, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Τους εκπαιδευτικούς που ως κύρια απασχόλησή τους θα έχουν την εξεύρεση κονδυλίων. Τους εκπαιδευτικούς που τώρα απειλείτε με στέρηση μισθού επειδή αντιστέκονται στα δόλια σχέδια σας. Δεν συναινούμε. Η κοινωνία η δική μας δεν σπούδασε σε κολέγια, ούτε σε ξένα πανεπιστήμια, έχει μάθει όμως να αγωνίζεται για το δίκιο, για τις ανάγκες της και για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της. Και επειδή στην κοινωνία μας ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ εξαρτιόμαστε από το μισθό μας, όταν υπάρχει, δε θα δεχτούμε τα σχολειά μας να χωριστούν σε «καλά» και «κακά» και τα παιδιά μας σε άβουλα όντα χωρίς καμία κριτική σκέψη.

 

Για τους λόγους αυτούς συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται με όλες τους τις δυνάμεις απέναντι στην επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο τα τελευταία πολλά χρόνια, προσφάτως δε, με ένα νομοσχέδιο που έχει την ονομασία (άκουσον-άκουσον!) «περί αναβάθμισης της εκπαίδευσης…».

Σας το επιστρέφουμε και απαιτούμε:

  • Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για ολα τα παιδιά, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στα σχολεία.

  • Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων.

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία απο τον κρατικό προυπολογισμό.

  • Δημόσιο και δωρεάν σύστημα μεταφοράς των παιδιών, από και προς τα σχολεία τους με ασφαλή τρόπο.

Όχι κ. Κεραμέως, η αξιολόγηση ΔΕΝ είναι απαίτηση της κοινωνίας και ΔΕΝ θα γίνει πράξη.

Όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: