Σχολεία - Αθήνα: Κτίρια μισού αιώνα, σοβαρά προβλήματα και μια εργολαβία που μετατέθηκε για το 2023
0Σε «γερασμένα» κτίρια 40-50 χρόνων, με σοβαρά προβλήματα υποδομής στεγάζονται τα σχολεία της Αθήνας, την ώρα που η εργολαβία για τις επισκευές μετατέθηκε για το 2023. Αυτό καταγγέλλει η Λαϊκή Συσπείρωση, με αφορμή τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων για το 2022.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης, Νίκος Σοφιανός, «τα σχολεία του Δήμου είναι σε άθλια κατάσταση, τα περισσότερα είναι κτίρια 40-50 χρόνων». Σας δίνουμε διαρκώς παραδείγματα πολύ σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ακόμα συνέχισε:
«Τα προηγούμενα χρόνια η δημοτική Αρχή μας απαντούσε ότι θα τα λύσει αυτά τα προβλήματα με την περίφημη μεγάλη εργολαβία των 30 εκατ. ευρώ, που αφορά την περίοδο 2020-2022. Το Τεχνικό Πρόγραμμα που διαβάζουμε σήμερα μεταφέρει τα έργα αυτά για το 2023, όπως μας ενημέρωσε και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος σε σχετική επιστολή που καταθέσαμε ως Λαϊκή Συσπείρωση.
Για τη συγκεκριμένη εργολαβία, το Τεχνικό Πρόγραμμα προβλέπει μηδενική απορρόφηση για το 2021, γιατί ακόμα είμαστε στα διαδικαστικά του διαγωνισμού για τους αναδόχους του έργου. Πώς όμως για άλλα έργα και αναπλάσεις η δημοτική Αρχή μπορεί και ξεμπλοκάρει κι επιταχύνει τις διαδικασίες, ώστε να προχωρήσουν ταχύτατα; Ακόμα και για το 2022 πού θα έχει ξεμπλοκάρει η διαδικασία, τα τεράστια προβλήματα των σχολείων δεν θα αντιμετωπίζονται γιατί μόλις το 5% του ποσού προβλέπεται να απορροφηθεί τον ερχόμενο χρόνο. Το υπόλοιπο ποσό, από τα 30 εκατομμύρια, προβλέπεται να απορροφηθεί το 2023».
Ολιγωρία όμως διαπιστώνει ο Νίκο Σοφιανός και αναφορικά με την ανέγερση νέων σχολείων. «Ακόμα περιμένουμε το σχέδιο για την ανέγερση νέων σχολείων, που θα μας παρουσίαζε η δημοτική Αρχή τον Σεπτέμβριο», τονίζει.
Παράλληλα, αναφέρει:
«Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η “μεταστέγαση του καλλιτεχνικού Γυμνασίου” στο κτίριο της οδού Πρασσά. Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, πριν από ένα μήνα, είχε δεσμευτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι θα είχε ολοκληρωθεί το Δεκέμβρη του 2022. Τελικά, στο Τεχνικό Πρόγραμμα που ψηφίζουμε σήμερα, προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει το 2023 και θα ολοκληρωθεί το 2024.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η μελέτη για τη “στατική επάρκεια κτιρίων”, που πέρσι λέγαμε ότι ξεκινάει με τεράστια καθυστέρηση. Τώρα η υλοποίηση της μεταφέρεται για το 2023 και το 2024, ελπίζοντας σε αυτό το διάστημα να είμαστε τυχεροί.
Αντίστοιχα, η “αναβάθμιση ηλεκτρικών εγκαταστάσεων των Σχολείων”, που ήταν να ολοκληρωθεί φέτος, σύμφωνα με το περσινό Τεχνικό Πρόγραμμα, τώρα μεταφέρεται για το 2023. Το ίδιο και η “πυροπροστασία κτηρίων και σχολείων”. Το ίδιο και οι απαραίτητες “επεμβάσεις σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς” για τα οποία μετατίθεται ένα χρόνο πίσω η ολοκλήρωσή τους».
Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Σοφιανού για τον προϋπολογισμό στο δήμο Αθηναίων:
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2022:
Μακριά από τις ανάγκες των ανθρώπων που ζουν
και εργάζονται σε αυτή την πόλη. Ο Προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για το 2022 αποφασίστηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Νοέμβρη 2021. Καταψήφισαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, αναδεικνύοντας ότι η πολιτική του Δήμου απέχει πολύ από τις ανάγκες των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται σε αυτή την πόλη.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 2022
Για τον Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων για το 2022, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, δήλωσε τα εξής:
«Στο Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων, τα νούμερα που παρουσιάζονται αποτυπώνουν τις πολιτικές επιλογές, τις προτεραιότητες που ιεραρχεί η δημοτική Αρχή. Αποτυπώνουν τη λειτουργία ενός αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργούν οι Δήμοι, το οποίο έχει διαμορφωθεί από διαδοχικές Κυβερνήσεις, σε καιρούς μνημονιακούς και μεταμνημονιακούς. Είναι μία τυποποιημένη φόρμα που αποτυπώνει την πλήρη ταύτιση του Δήμου με τις κυβερνητικές δημοσιονομικές και συνολικότερες επιλογές.
Δε λαμβάνει υπόψη μία σειρά από κοινωνικά και οικονομικά μεγέθη και δεδομένα που αφορούν την καθημερινότητά της πλειοψηφίας του λαού που ζει σε αυτή την πόλη. Το ένα τρίτο των παιδιών αυτής της πόλης ζουν στα όρια της φτώχειας. Δεκατρείς 13 χιλιάδες συμπολίτες μας παίρνουν τρόφιμα μέσω του προγράμματος ΤΕΒΑ. Χιλιάδες άλλοι έχουν καταγραφεί στα μητρώα του ΚΥΑΔΑ. Υπάρχουν ζώνες φτώχειας μέσα στην πόλη. Οι μικροεπαγγελματίες στενάζουν από την αναδουλειά και τη φορομπηξία, διανύοντας στο νέο κύμα της πανδημίας.
Ο Δήμος φταίει για αυτά; Μπορεί ο Δήμος να αλλάξει αυτή την κατάσταση; Σαφέστατα όχι. Όμως, ο Δήμος της Αθήνας έχει τη δυνατότητα να δώσει μια ανάσα σε αυτόν τον κόσμο με μεγάλη ριζική μείωση του οικιακού συντελεστή στα τέλη, μεγάλη ριζική μείωση στους μικρούς επαγγελματίες, απαλλαγή από τέλη και αποδοτικά τέλη όσων ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας. Αντίθετα, δεν κάνει ούτε αυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το κονδύλι για υπηρεσίες υγείας σε ευάλωτες ομάδες μειώνεται 48% (από 5,5 εκατ. ευρώ το 2021 σε 2,89 εκατ. ευρώ το 2022). Και, βέβαια, δεν μιλάμε εκ του ασφαλούς. Εκεί που η Λαϊκή Συσπείρωση είναι δημοτική Αρχή, στον τρίτο Δήμο της χώρας, υλοποιούμε αυτά που προτείνουμε σήμερα εδώ.
Καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό, όχι με όρους κακής διαχείρισης, αλλά γιατί αποτυπώνει βασικά γνωρίσματα της κυρίαρχης αντιδραστικής πολιτικής:
1. ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Συνεχίζεται η αναλογία μεταξύ των ιδίων εσόδων και της κρατικής χρηματοδότησης (κεντρικών αυτοτελών πόρων κλπ), με το βάρος να πέφτει στους κατοίκους. Παρά το γεγονός ότι μειώνεται η εισπραξιμότητα λόγω της κρίσης, διευρύνεται η φορομπηξία. Προβλέπονται νέες ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης στην Αθήνα, πέρα από αυτές που ήδη έχουμε. Μόνο από τα πρόστιμα ο Δήμος προϋπολογίζει να εισπράξει 7 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, τα πρόστιμα που αναλογούν στους μεγαλοξενοδόχους είναι μόλις 6 χιλιάδες ευρώ, αφήνοντας τους ελεύθερους να εισπράττουν το τέλος παρεπιδημούντων χωρίς να το αποδίδουν. Καταργείται στην πράξη αυτός ο ελάχιστος φόρος που δίνουν όσοι επισκέπτονται ή διανυκτερεύουν στην Αθήνα, και η δυνατότητα να έχει ο Δήμος έσοδα από τα κύματα των τουριστών που την επισκέπτονται.
Είναι σκάνδαλο το γεγονός ότι, για το τέλος παρεπιδημούντων, ενώ ο Δήμος είχε προϋπολογίσει ότι θα εισπράξει 1,6 εκατ. ευρώ το 2021, προβλέπει να εισπράξει 320 χιλιάδες ευρώ το 2022 και έχει εισπράξει το 2021 μόλις 76 χιλιάδες ευρώ! Την ίδια στιγμή, τα ξενοδοχεία διαφημίζουν ότι τη χρονιά του 2021 ο τουρισμός στην Ελλάδα έφτασε το 60% και φτιάχνονται συνεχώς νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα. Από όλα αυτά φαίνεται και η στόχευση της δημοτικής Αρχής για την πηγή των εσόδων της.
2. ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ
Ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα χιλιάδες προσλήψεις, όμως είναι ελάχιστες για το Δήμο της Αθήνας, ο οποίος κυριολεκτικά φυλλοροεί από προσωπικό.
Την Παρασκευή επισκέφτηκα το ΚΕΠ στην Αγίας Λαύρας, υπήρχαν μόνο δύο υπάλληλοι και έξω περίμεναν δεκαπέντε. Αυτή είναι η εικόνα όλων των λειτουργιών του Δήμου. Γι’ αυτό και η διοίκηση του Δήμου προχωρά στη γενικευμένη μερική ή ορισμένου χρόνου απασχόληση και την έμμεση ή άμεση ιδιωτικοποίηση με τη γενίκευση των εργολαβιών. Εργασίες σε τομείς όπως το πράσινο και η οδοποιία δίνονται σε εργολάβους γιατί ο Δήμος δεν μπορεί να υλοποιήσει με δικό του προσωπικό. Άμεση ιδιωτικοποίηση είναι η περίπτωση του τηλεφωνικού κέντρου, όπως και το πρόγραμμα 56 εκατ. ευρώ για τον ηλεκτροφωτισμό της πόλης.
3. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Η ανταποδοτικότητα είναι βασικό στοιχείο της σημερινής λειτουργίας του Δήμου. Τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση δεν επαρκεί για να καλύψει τις βασικές λειτουργίες των Δήμων, μεταβιβάζονται στους Δήμους νέες αρμοδιότητες τις οποίες θα πληρώσουν οι ξανά οι δημότες. Ο Δήμαρχος συμφώνησε στην ΚΕΔΕ ώστε οι Δήμοι να αναλάβουν και άλλες λειτουργίες όπως είναι η εκπαίδευση και η πρωτοβάθμια υγεία.
Τα έργα δεν προγραμματίζονται με βάση τις λαϊκές ανάγκες, αλλά με γνώμονα την ανταποδοτικότητα. Τονίσαμε και στη συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά σε απαλλοτριώσεις. Θα ξαναφέρουμε τις αποφασισμένες που έχουν αποφασιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο μία προς μία. Επειδή όμως μιλάμε και για αναπλάσεις που πραγματικά γίνονται, αυτές είναι αναπλάσεις στα πλαίσια λειτουργίας ενός συμπλέγματος με ζώνες εμπορικών κέντρων, όπως η περίφημη διπλή ανάπλαση που σχεδιάζεται για την περιοχή του Βοτανικού.
Φυσικά, εάν έχουμε σήμερα και τις επόμενες μέρες έντονα καιρικά φαινόμενα, ξανά η Χαλκίδος θα γίνει ποτάμι, ξανά η Ανθέων στον Προμπονά και το ωραίο πάρκο σκύλων θα γίνουν λίμνη, ξανά οι κάθετοι στην Ηρακλείου θα γίνουν χείμαρροι. Και όλα αυτά σε μια μόνο περιοχή της Αθήνας, εάν έχουμε έντονη βροχόπτωση.
Τέλος, είναι κάποια νούμερα που εκτός από τα ερωτηματικά που προκαλούν, δείχνουν και την πολιτική λογική της δημοτικής Αρχής. Στον Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων για το 2022, για τη μισθοδοσία του προσωπικού προβλέπονται 15 εκατ. ευρώ λιγότερα, για ΔΕΗ (παρά τις αυξήσεις) προβλέπονται 1,25 εκατ. ευρώ λιγότερα, για συντήρηση οδών, πλατειών, παιδικών χαρών, κοινόχρηστων χώρων προβλέπονται 6,3 εκατ. λιγότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο προϋπολογισμό του 2021. Με βάση τα παραπάνω καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων για το 2022. »
ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2022
Για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για το 2022, ο Χάρης Βουρδουμπάς, δημοτικός σύμβουλος, επισήμανε τα εξής:
« Το Τεχνικό Πρόγραμμα, όπως και ο Προϋπολογισμός, αποτυπώνουν την πολιτική κατεύθυνση που ακολουθεί κάθε δημοτική Αρχή, τις προτεραιότητες και τις ιεραρχήσεις που κάνει. Όλα αυτά μέσα στα στενά πλαίσια ενός ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου και μιας αντιλαϊκής πολιτικής, τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που θέλουν τους Δήμους αφενός τοπικό φοροεισπράκτορα και αφετέρου να συμβάλει σε σχεδιασμούς για την οικονομική ανάπτυξη, τοπικά και ευρύτερα.
Στην αντίστοιχη περσινή συζήτηση ένας αντιδήμαρχος είχε πει ότι ο Προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα “έχουν αναπτυξιακή λογική”. Το ερώτημα είναι: “ανάπτυξης για ποιον;” Αυτό είναι που καθορίζει και τις επιμέρους ιεραρχήσεις και προτεραιότητες. Η πολιτική που ακολουθεί αυτά τα 2,5 χρόνια η δημοτική Aρχή είναι να αναλαμβάνει την ευθύνη για να προχωρήσουν στρατηγικές επιλογές που ευνοούν μια ανάπτυξη κομμένη και ραμμένη στην εξασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Όμως, από την άλλη πλευρά, για τη λαϊκή πλειοψηφία, τους εργαζόμενους, τους μικροεπαγγελματίες σημαίνει νέες θυσίες, νέο χτύπημα εισοδημάτων και δικαιωμάτων.
Για την Αθήνα είναι στρατηγική επιλογή να γίνει ένα αναβαθμισμένο τουριστικό και εμπορικό κέντρο. Να διαμορφωθούν υποδομές για να υποστηρίξουν τη διεύρυνση της πελατείας των 4άστερων και 5άστερων ξενοδοχείων, των αλυσίδων AirBnB. Γι’ αυτό το λόγο, έχουμε δει να προχωράει ταχύτατα ένα μεγάλο πακέτο αναπλάσεων (διπλή ανάπλαση, μεγάλος περίπατος, Λυκαβηττός, Εθνικός Κήπος, Φιλοπάππου, Στρέφη, Ακαδημία Πλάτωνος).
Τίθεται το ερώτημα γιατί διαφωνούμε στο να γίνει πιο όμορφη η πόλη μας και να βρουν δουλειά περισσότεροι εργαζόμενοι. Εμείς απαντάμε ότι με αυτή τη δήθεν αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, θα δυσκολεύονται όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι να το απολαύσουν. Για την τουριστική ανάπτυξη, έχουμε δει πόσο την “απόλαυσαν” τα προηγούμενα χρόνια του τουριστικού θαύματος της χώρας μας οι εργαζόμενοι στον τουρισμό. Με τους μισθούς πείνας, με δωδεκάωρες βάρδιες στη δουλειά, χωρίς δυνατότητα να κάνουν οι ίδιοι διακοπές. Το ίδιο ισχύει και για την πλειοψηφία των μικροεπαγγελματιών που θα δουν να ενισχύεται εναντίον τους ο ανταγωνισμός από μεγάλες αλυσίδες στο εμπόριο ή τη διασκέδαση.
Και το φετινό Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για το 2022 αποτυπώνει αυτή την κατεύθυνση, παρότι υπάρχουν και ορισμένες μεγάλες παρεμβάσεις που γίνονται και εκτός Τεχνικού Προγράμματος (πχ μέσω της Αναπτυξιακής Εταιρείας ΕΑΤΑ). Οι ανάγκες και τα επείγοντα έργα που αφορούν στις υποδομές του Δήμου για τους εργαζομένους και τη νεολαία της πόλης, η αντιμετώπιση σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων των γειτονιών της πόλης, δεν ιεραρχούνται και απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου.
Πληθώρα αναπλάσεων για αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου και για τις γειτονιές πολύ λίγα ψίχουλα. Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένα από αυτά σε σχέση με τις κρίσιμες υποδομές του Δήμου:
· ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Τα σχολεία του Δήμου είναι σε άθλια κατάσταση, τα περισσότερα είναι κτίρια 40-50 χρόνων. Σας δίνουμε διαρκώς παραδείγματα πολύ σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.
Τα προηγούμενα χρόνια η δημοτική Αρχή μας απαντούσε ότι θα τα λύσει αυτά τα προβλήματα με την περίφημη μεγάλη εργολαβία των 30 εκατ. ευρώ, που αφορά την περίοδο 2020-2022. Το Τεχνικό Πρόγραμμα που διαβάζουμε σήμερα μεταφέρει τα έργα αυτά για το 2023, όπως μας ενημέρωσε και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος σε σχετική επιστολή που καταθέσαμε ως Λαϊκή Συσπείρωση.
Για τη συγκεκριμένη εργολαβία, το Τεχνικό Πρόγραμμα προβλέπει μηδενική απορρόφηση για το 2021, γιατί ακόμα είμαστε στα διαδικαστικά του διαγωνισμού για τους αναδόχους του έργου. Πώς όμως για άλλα έργα και αναπλάσεις η δημοτική Αρχή μπορεί και ξεμπλοκάρει κι επιταχύνει τις διαδικασίες, ώστε να προχωρήσουν ταχύτατα; Ακόμα και για το 2022 πού θα έχει ξεμπλοκάρει η διαδικασία, τα τεράστια προβλήματα των σχολείων δεν θα αντιμετωπίζονται γιατί μόλις το 5% του ποσού προβλέπεται να απορροφηθεί τον ερχόμενο χρόνο. Το υπόλοιπο ποσό, από τα 30 εκατομμύρια, προβλέπεται να απορροφηθεί το 2023.
Ακόμα περιμένουμε το σχέδιο για την ανέγερση νέων σχολείων, που θα μας παρουσίαζε η δημοτική Αρχή τον Σεπτέμβριο.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η “μεταστέγαση του καλλιτεχνικού Γυμνασίου” στο κτίριο της οδού Πρασσά. Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, πριν από ένα μήνα, είχε δεσμευτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι θα είχε ολοκληρωθεί το Δεκέμβρη του 2022. Τελικά, στο Τεχνικό Πρόγραμμα που ψηφίζουμε σήμερα, προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει το 2023 και θα ολοκληρωθεί το 2024.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η μελέτη για τη “στατική επάρκεια κτιρίων”, που πέρσι λέγαμε ότι ξεκινάει με τεράστια καθυστέρηση. Τώρα η υλοποίηση της μεταφέρεται για το 2023 και το 2024, ελπίζοντας σε αυτό το διάστημα να είμαστε τυχεροί.
Αντίστοιχα, η “αναβάθμιση ηλεκτρικών εγκαταστάσεων των Σχολείων”, που ήταν να ολοκληρωθεί φέτος, σύμφωνα με το περσινό Τεχνικό Πρόγραμμα, τώρα μεταφέρεται για το 2023. Το ίδιο και η “πυροπροστασία κτηρίων και σχολείων”. Το ίδιο και οι απαραίτητες “επεμβάσεις σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς” για τα οποία μετατίθεται ένα χρόνο πίσω η ολοκλήρωσή τους.
· ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ
Για τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα, η δημοτική Αρχή έφερε στην αναμόρφωση του προηγούμενου Τεχνικού Προγράμματος το έργο για την περιοχή του Κολωνού, έπειτα από πίεση των κατοίκων και δική μας. Και αυτό όμως το έργο θα υλοποιηθεί το 2023 & το 2024. Τι θα γίνει όμως σε αυτές τις περιοχές μέχρι τότε;
Πέρυσι αναγραφόταν στο Τεχνικό Πρόγραμμα μία μελέτη ως "νέα μελέτη" ύψους 3,5 εκατ. ευρώ για το δίκτυο ομβρίων και αντιπλημμυρικά έργα. Φέτος αυτό δεν υπάρχει στο Τεχνικό Πρόγραμμα.
Επίσης, με βάση τα ποσά που θα διατεθούν, πάνε πιο πίσω και τα έργα που αφορούν στον “καθαρισμό φρεατίων ομβρίων”, στην “επισκευή και συντήρηση φρεατίων ομβρίων”, στα “αντιπλημμυρικά του Λυκαβηττού”, εκεί που βλέπαμε πριν λίγες εβδομάδες στους καταρράκτες.
· ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ
Οι ελεύθεροι χώροι, που ψάχνει σήμερα ο κόσμος για να ξεσκάσει (είχε αναφέρει ο Δήμαρχος σε προηγούμενη συνεδρίαση στοιχεία για τα τετραγωνικά μέτρα πρασίνου ανά κάτοικο, που δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος και της ανάγκης), εξακολουθούν να είναι εκτός των κύριων προτεραιοτήτων της δημοτικής Αρχής. Γιατί είναι καλά τα pocket parks, αλλά από μόνα τους δε φτάνουν.
Δεν υπάρχει καθόλου στο Τεχνικό Πρόγραμμα η λέξη “απαλλοτρίωση”, δεν υπάρχει καθόλου σαν λέξη, κανένας κωδικός. Ακόμα και αυτές που είναι υπερώριμες, έχουν σχεδιαστεί εδώ και χρόνια, δεν περιλαμβάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα. Αντί γι’ αυτό, μέσα στη χρονιά που πέρασε, η δημοτική Αρχή έχει ψηφίσει στο Δημοτικό Συμβούλιο να χαθούν χώροι που ήταν για απαλλοτρίωση (για τη δημιουργία είτε σχολείων, είτε κοινόχρηστων χώρων).
Την ίδια στιγμή που ο Δήμαρχος δηλώνει σε συνέντευξη του ότι η εξοικονόμηση ελεύθερων χώρων θα γίνει με κατεδαφίσεις επικίνδυνων κτισμάτων, ενώ στο περσινό Τεχνικό Πρόγραμμα προβλεπόταν απορρόφηση 600 χιλ. ευρώ για το 2022, τώρα προβλέπονται μόλις 200 χιλ. ευρώ για το 2022 και τα υπόλοιπα 2/3 του συνολικού ποσού μεταφέρονται για το 2023. Συνεπώς φαίνεται ότι δεν πρόκειται να υλοποιηθεί η απόφαση για όλα τα επικίνδυνα κτίρια που έχουμε αναδείξει.
Το δίκτυο των παιδικών χαρών συνεχίζει να συρρικνώνεται, όπως και οι αθλητικές υποδομές. Περιμένουμε να δούμε το Τεχνικό Πρόγραμμα του ΟΠΑΝΔΑ τις επόμενες ημέρες, γιατί η κατάσταση στις συγκεκριμένες υποδομές είναι τουλάχιστον προβληματική.
· ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ κλπ
Βλέποντας το Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2021, από τα συνολικά 56 έργα που εμφανίζονται σήμερα ως “νέα έργα” στο Τεχνικό Πρόγραμμα, μόλις τα 10 δεν υπήρχαν στο περσινό. Για ένα μεγάλο κατάλογο έργων, αυτά πάνε πιο πίσω. Ενώ ήταν να ολοκληρωθούν πιο σύντομα, τώρα πάνε για υλοποίηση στα επόμενα χρόνια (το 2023 και ένα πολύ μεγάλο μέρος το 2024). Αυτό σημαίνει ότι μεγάλα προβλήματα σε υποδομές του Δήμου ΔΕΝ πρόκειται να αντιμετωπιστούν ούτε την επόμενη χρονιά όπως έργα που αφορούν αναπλάσεις, αποκατάσταση πεζοδρομίων, κοινόχρηστους χώρους κλπ.
· ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Οι κάτοικοι έχουν πολλά παράπονα, ιδιαίτερα σε γειτονιές που είναι τελείως ξεχασμένες, όμως κανένα παράπονο δεν έχουν οι εργολάβοι! Και στο Πράσινο και στον Ηλεκτροφωτισμό και στη Διεύθυνση Ηλεκτρολογικού, υπηρεσίες δίνονται σε μεγάλες εργολαβίες.
Έχουμε αναδείξει ότι οι εργολαβίες είναι όχημα περαιτέρω ιδιωτικοποίησης, την ώρα που η δημοτική Αρχή αρνείται να διεκδικήσει μόνιμες προσλήψεις και χωρίς να μας τεκμηριώνει ποια είναι η πιο οικονομική λύση για το Δήμο (οι εργολαβίες ή οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και η αγορά μηχανημάτων).
Κλείνοντας την τοποθέτηση μας, με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι και το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022 είναι στην ίδια λογική με τα προηγούμενα. Από τη μία να μην διεκδικεί πόρους από την Κυβέρνηση για έργα μεγάλης σημασίας για την πόλη. Να μην ιεραρχεί τις επείγουσες λαϊκές ανάγκες. Από την άλλη, να χρησιμοποιεί το Τεχνικό Πρόγραμμα για να προχωράει η ιδιωτικοποίηση, την ώρα που συρρικνώνεται το προσωπικό του Δήμου και οι υπηρεσίες που αυτός παρέχει.
Με αυτήν την έννοια, η δημοτική Αρχή υλοποιεί την πολιτική της Κυβέρνησης. Συμφωνεί προφανώς στη λογική των “αντοχών της οικονομίας” στην κατεύθυνση μιας ανάπτυξης για λίγους. Σε αυτό το μοντέλο, στις “αντοχές” της οικονομίας δεν χωρούν έργα για την αντιμετώπιση των λαϊκών προβλημάτων και αναγκών. Αντίθετα, αυτές οι αντοχές περισσεύουν όταν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν ή να διευκολυνθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι επενδύσεις τους.
Με βάση τα παραπάνω, καταψηφίζουμε το Τεχνικό Πρόγραμμα γιατί θεωρούμε ότι απέχει από τις ανάγκες των πολλών που ζουν και εργάζονται σε αυτή την πόλη. »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου