«Πανδημία» εκπαιδευτικών κενών καταγράφεται στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, δύο και πλέον μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και λιγότερο από ένα μήνα από τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Ακόμα και μετά τη Δ' Φάση προσλήψεων αναπληρωτών, το πρόβλημα εντοπίζεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, καθώς πλήθος καταγγελιών ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, καθώς και συλλόγων γονέων και μαθητών φθάνουν σχεδόν καθημερινά στο alfavita.gr. Από το κέντρο της Αθήνας μέχρι και νησιά όπως η Ικαρία τα εκπαιδευτικά κενά προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, με τους μαθητές να μη διδάσκονται ακόμα και βασικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, την ώρα που δημιουργούνται τμήματα - «μαμούθ» με 27 μαθητές.
Την ίδια ώρα, οι ξαφνικές συγχωνεύσεις τμημάτων ήδη από τον Οκτώβριο, παρά τις προσπάθειες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να «χρυσώσει το χάπι» και να επιρρίψει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, φαίνεται ότι «κρύβουν κάτω από χαλί» μεγάλο μέρος του προβλήματος, όπως ακριβώς καταγγέλλουν δάσκαλοι και καθηγητές εδώ και καιρό. Ελλείψεις εντοπίζονται μάλιστα και στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη, με ό, τι αυτό σημαίνει για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ήδη το θέμα έχει φτάσει μέχρι τη Βουλή, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να δέχεται πλήθος ερωτήσεων και αναφορών από κόμματα της αντιπολίτευσης αναφορικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Μαθητές και γονείς κάνουν λόγο για απαξίωση των δικαιωμάτων τους, την ώρα που σωματεία εκπαιδευτικών ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία.
Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις δεν λείπουν και οι καταλήψεις ακόμα και από γονείς σε σχολεία, προκειμένου να ακουστούν και να επικοινωνήσουν τα αιτήματά τους, την ώρα που το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι «όλα βαίνουν καλώς».
Η ΔΟΕ, σε σχετική καταγγελία για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Σε συνέχιση των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν.4692/20 με τον οποίο ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25, προχωρά τώρα, ομολογώντας τον ανύπαρκτο σχεδιασμό της για τη λειτουργία των σχολείων για το τρέχον σχ. έτος, σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, δίχως να εξαιρεί από την επίθεσή της ακόμη και τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ οι ώρες παράλληλης στήριξης που κατ’ ανώτατο μπορεί να έχει όποιος μαθητής την έχει ανάγκη είναι μόλις 12».
Παράλληλα, η Ομοσπονδία των δασκάλων τονίζει: «Με εντολές Υπουργού, υποβαθμίζονται εξαθέσια σχολεία σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές βυθίζονται στο καθεστώς ομηρίας και ανεργίας».
Τα εκπαιδευτικά κενά όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Την ίδια ώρα, σοβαρές ελλείψεις εντοπίζονται και στο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία εν μέσω νέας έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού και «εκτόξευσης» των θανάτων. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που καταγράφονται και κραυγαλέες περιπτώσεις, όπως αυτή στην Κέρκυρα, όπου σχολείο λειτούργησε μόνο για τρεις ώρες, καθώς η συμβασιούχος καθαρίστρια αρρώστησε.
Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, επανέλαβε, σε συνέντευξή της στο alfavita.gr, τα περί ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και ότι φέτος είναι μια ιδιαίτερη χρονιά, καθώς «τα κενά αυξήθηκαν στην συνέχεια λόγω αδειών μη ανάληψης υπηρεσίας, που προέκυψαν από άδειες εγκυμοσύνης, ανατροφής τέκνων, μακροχρόνιων ασθενειών».
Μετά την «πανδημία» εκπαιδευτικών κενών και «κρούσματα»... πτώσης σοβάδων
Σα να μην έφταναν όμως τα προβλήματα με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν και τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα.
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται μάλιστα και... «πανδημία» πτώσεων σοβάδων σε σχολικές αίθουσες, με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά για την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Τελευταίο παράδειγμα το 1ο ΓΕΛ Καλαμάτας, όπου μαθητές τμήματος επιστρέφοντας από το διάλλειμα βρήκαν ένα μεγάλο κομμάτι από το... ταβάνι πάνω στα θρανία τους.
Σε άλλο περιστατικό, λίγες ημέρες πριν, οροφή αίθουσας δημοτικού σχολείου που στεγάζεται σε ιδιωτικό κτίριο κατέρρευσε. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν χάρη στην προνοητικότητα της δασκάλας που απομάκρυνε εγκαίρως τα παιδιά.
Το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο αν σκεφτεί κανείς ότι ακόμα και στο Δήμο Αθηναίων, σύμφωνα με σχετική καταγγελία, τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι 40 και 50 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου