Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

 


Βαθμολογία μαθητών: Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων δεν είναι αυτοσκοπός· είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας τονίζει η ΕΛΜΕ Λέσβου

Το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Λέσβου, με ανακοίνωσή του στις 13/12 με αφορμή την «απαράδεκτη εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα» απαίτησε, ανάμεσα στα άλλα την παράταση για ικανό διάστημα του Α’ Τετραμήνου, ώστε να διδαχθεί δια ζώσης η ύλη, να υπάρχει χρόνος για την ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών.

Παράλληλα η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της στις 14-12-2020 υπογράμμιζε τη δυνατότητα να ληφθεί υπόψη μόνο ο βαθμός του Β’ Τετραμήνου. σε περίπτωση που συνεχιζόταν η καραντίνα και μετά τις γιορτές (όπως και έγινε).

Όπως τονίζει η ΕΛΜΕ, ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν είναι κάτι περισσότερο από μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο

Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων δεν είναι αυτοσκοπός· είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους.

Δύο μήνες μετά και τα σχολεία παραμένουν κλειστά.. Το Υπουργείο ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων την 1η Φεβρουαρίου χωρίς να έχει πάρει κανένα μέτρο για το ασφαλές τους άνοιγμα .

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό, τι μπορούν για να κρατήσουν ζωντανή την επαφή των παιδιών με το σχολείο, πίσω από μία κάμερα και ένα μικρόφωνο. Είναι όμως σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Οι ανισότητες στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών, η σύνδεση μέσα ένα κινητό τηλέφωνο εκ των πραγμάτων αποκλείουν μαθητές ή δυσκολεύουν αφάνταστα την κατανόηση νέων εννοιών πόσο μάλλον την εμπέδωσή τους.

Οι καθηγητές δεν έχουμε δει τα πρόσωπα των μαθητών μας εδώ και δύο μήνες, πολλοί δεν τα έχουν δει και καθόλου, αφού προσλήφθηκαν λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Στα πλαίσια αυτά, πολλοί εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν ορθά να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα, αρνούμενοι να γίνουν συμμέτοχοι-συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που έστησε το Υπ. Παιδείας, στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει ότι όλα βαίνουν καλώς, και ότι δεν έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και στην τρέχουσα σχολική χρονιά, αφού γίνεται τηλεκπαίδευση. Η διά ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη!

Το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από την κατακραυγή άλλαξε στάση και ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα. Έδωσε τη δυνατότητα και στα Γυμνάσια (στα Λύκεια ίσχυε) για δύο διαγωνίσματα στο Β’ Τετράμηνο, παραδεχόμενο ουσιαστικά ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών πίσω από μία κάμερα. Είναι πέρα για πέρα αντιπαιδαγωγικό, γελοιοποίηση ουσιαστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο, επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α’ Τετράμηνο.

  • Πώς μπορεί όμως να αξιολογηθεί και να βαθμολογηθεί ένας μαθητής που δεν βλέπουμε, που καλά-καλά δεν ακούμε μία ολόκληρη διδακτική ώρα;

  • Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν εξοπλισμό, δυνατότητες πρόσβασης, που έχουν και άλλα αδέρφια που πάνε σχολείο κλπ;

  • Τι βαθμός θα παραδοθεί στα εργαστηριακά μαθήματα, που πρακτικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί

  • Τι γίνεται με τους μαθητές πρόσφυγες που είναι αποκλεισμένοι ακόμα και από την «τηλεκπαίδευση».

  • Τι γίνεται με το 25% των μαθητών που σύμφωνα με πρόσφατες επίσημες έρευνες είναι αποκλεισμένοι από την «τηλεκπαίδευση»;

  • Τι θα γίνει με τα συσσωρευμένα μαθησιακά, εκπαιδευτικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα που έχουν ανακύψει εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας των σχολείων και έχουν ενταθεί με τον παρατεταμένο εγκλεισμό;

  • Είναι δυνατόν μετά από όλα αυτά να επιμένει το Υπουργείο στην άμεση εφαρμογή της αντιπαιδαγωγικής τράπεζας θεμάτων που επιβάλλει επιπλέον φραγμούς και αποκλεισμούς στους μαθητές μας;

Ερωτήματα και προβληματισμοί που διατυπώνουμε εδώ και μήνες, χωρίς να ιδρώνει το αυτί του Υπουργείου.

Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και λειτουργώντας πρώτα και κύρια σαν παιδαγωγοί, η ΕΛΜΕ Λέσβου προτρέπει τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν την δυνατότητα, να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία. Η νομοθετική αυτή δυνατότητα και ο σχετικός προβληματισμός διατυπώθηκε και από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στην ενημερωτική συνάντηση του 1ου ΠΕΚΕΣ στις 19/1. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η ΕΛΜΕ θα έρθει σε αντιπαράθεση με συναδέλφους που θα εκτιμήσουν διαφορετικά.

Έχουμε δεκάδες τρόπους να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και φυσικά τη δυνατότητα να βάλουμε βαθμό στο Β’ Τετράμηνο, ελπίζοντας να έχουμε δει επιτέλους από κοντά τους μαθητές μας.

Απαιτούμε:

  • Απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών

  • Μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις

  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

  • Άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία

  • Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής, συχνά επαναλαμβανόμενα τέστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, ένταξη των εκπαιδευτικών στις ομάδες προτεραιότητας για εμβολιασμό)

Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου

Συκάς Γιάννης Ηλιόπουλος Μαρίνος Γκίκα Έφη Περδικούρη Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια: