ΙΕΠ: Από λάθος μπήκε σε έγγραφο “Η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμόζεται και στις Πανελλαδικές”
Από λάθος μπήγε στο έγγραφο- Πρόσκληση της ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Ε.Π. "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ, ότι “Η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμόζεται και στις Πανελλαδικές”.
Αυτό υποστηρίζει η διοίκηση ΙΕΠ σε επικοινωνία με το esos, μετά το σχετικό αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας.
Σύμφωνα με το ΙΕΠ δεν είναι στις προθέσεις του να κάνει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Παιδείας.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΑΠΙΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ESOS
Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ)θα δημιουργηθεί όχι μόνο για τις προαγωγικές και απολυτήριες αλλά και για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο εφαρμογής και προϋπολογισμού της επαναφοράς του θεσμού πουκαταργήθηκε το 2015.
Ειδικότερα όπως αναφέρει το σχετικό έγγραφ-Πρόσκληση της ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Ε.Π. "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ" το οποίο απευθύνεται στο ΙΕΠ η επαναφορά του θεσμού “προσβλέπει στη δημιουργία και χρήση Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ), από την οποία τίθεται το 50% των θεμάτων των εξεταζομένων μαθημάτων στις προαγωγικές, τις απολυτήριες και τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση”.
Η δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων ανατέθηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με προϋπολογισμό 937.912,00 €.
Με σχετική απόφαση που θα υπογράψει η υπουργός Νίκη Κεραμέως,ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., θα ρυθμιστεί η οργάνωση και λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του άρθρου 9 του Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/12-06-2020).
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα
Πάντως στη διάταξη που πρόσφατα ψηφίστηκε στη Βουλή δεν γίνεται αναφορά στη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων στις Πανελλαδικές, παρά μόνο στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου:
“Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επι- λογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.”.
Τράπεζα Θεμάτων και στο Γυμνάσιο είχε προτείνει η Επιτροπή Α.Λιάκου
Η πλέον δόκιμη λύση μοιάζει να είναι η οργάνωση της καταληκτικής τάξης του Γυμνασίου (Τετάρτη) με χρήση τράπεζας θεμάτων, χωρίς πανελλαδικές τελικές εξετάσεις μεν, αλλά με θέματα που θα προκύπτουν από την τράπεζα.
Αυτό πρότεινε στον τότε υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, με υπόμνημα που του απέστειλε το έτος 2016(Δείτε εδώ)
263.783 ευρώ κόστισε η Τράπεζα Θεμάτων το 2014
Η συνολική δαπάνη που διαχειρίστηκε το Ι.Ε.Π. για να δημιουργήσει 27.000 διαφορετικά ανά τύπο Λυκείου θέματα για δύο τάξεις (Γενικού, Επαγγελματικού, Εκκλησιαστικού και Μουσικού Λυκείου), το έτος 2014, ανήλθε στο ποσό των 263.783€ στο πλαίσιο Κοινοτικού Προγράμματος .
Αναλυτικότερα:
Α. Το ποσό των 181,467 € (ποσοστό 69%) τον Επιστημονικό Συντονισμό της δημιουργίας και της λειτουργίας της ΤΘΕΔΔ (Κεντρική Επιτροπή και εκπαιδευτικοί που κατάρτισαν τα θέματα, 250 περίπου επιστήμονες),
Β. Το ποσό των 74. 480€ (ποσοστό 29%) φορούσε τη διοικητική στήριξη (αμοιβές συμβασιούχων) και
Γ. Το ποσό των 7.836 € (ποσοστό 3%) , αφορούσε τις μετακινήσεις, τα λειτουργικά κόστη και τις έμμεσες δαπάνες του Φορέα (τηλέφωνα κ.λπ.).
Σ. Γκλαβάς: Τους φτωχούς μαθητές βοηθά η Τράπεζα Θεμάτων
Η Τράπεζα Θεμάτων θεωρώ, ότι είναι λαϊκό μέτρο, όσο και αν τείνω να παρεξηγηθώ;
Αυτό είχε πει προς τους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Σωτήρης Γκλαβάς και σημείωσε τα εξής:
-Η Τράπεζα Θεμάτων δεν αφήνει τα φτωχά παιδιά στο έλεος της μη ύλης, διότι ως επί το πλείστον καλύπτουμε ένα κομμάτι της ύλης και η άλλη θεωρείται δεδομένη.
-Την επόμενη χρονιά ο εκπαιδευτικός, ακόμα και ο ίδιος να είναι, περιορίζεται σε μία - δύο ώρες επανάληψης και επομένως υπάρχουν τα μαθησιακά κενά και πάμε παρακάτω.
-Ποιόν βλάπτει αυτό;
-Τον πλούσιο;
-Θα βρει τρόπους να το αντιμετωπίσει.
-Τον φτωχό βλάπτει, τον οποίο θα τον πετάξει το σύστημα κάπου αλλού, αλλά όχι εκεί που θα έχει και η οικογένεια και ο ίδιος βάλει ως όραμα και στόχο.
-Άρα, λοιπόν, είναι λαϊκό μέτρο υπό την έννοια ότι δεν αφήνει το σχολείο να πορεύεται εκεί και ως έτυχε, γιατί αυτό αυξάνει και την παραπαιδεία και την ανισότητα.
-Βεβαίως, από τη στιγμή που το Λύκειο δεν τον υπολογίζουμε καθόλου όσον αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακυρώνουμε τα υπόλοιπα μαθήματα.
-Δεν προσέχει κανείς τα υπόλοιπα μαθήματα και γιατί να τα διαβάσει άλλωστε;
-Δεν έχει κανένα νόημα, αφού, εάν διαβάσω τα τέσσερα μαθήματα, προάγομαι με 9,5 και πάμε παρακάτω.
-Από την άλλη μεριά, δεν μπορείς να μην αντικειμενικοποιήσεις αυτό τον υπολογισμό, διότι τότε θα γίνουν τερατουργήματα είτε αριστούχοι είτε θα λένε οι μεν για τους δε, ότι πληρώνονται οι καθηγητές να βάλουν βαθμούς στα παιδιά κ.λπ., αλλά υπάρχουν τέτοιοι τρόποι που μπορεί να αντιμετωπισθούν.
-Η Τράπεζα Θεμάτων, λοιπόν, είχε τρεις βασικές υποχρεώσεις.
-Πρώτον, το ΙΕΠ με ύλη που να βγαίνει στο συγκεκριμένο χρόνο, δηλαδή, εξορθολογισμό ύλης.
-Δεύτερον, ο Υπουργός να στέλνει τους εκπαιδευτικούς έγκαιρα και όχι μετά από έναν - δύο μήνες στα σχολεία.
-Τρίτον, ο εκπαιδευτικός να είναι υποχρεωμένος να καλύψει αυτή την ύλη μέσα στο χρόνο που είναι προγραμματισμένος.
-Τέταρτον, ο μαθητής να ανταποκριθεί σ' αυτή την ύλη.
Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Σήκωσαν ψηλά το κεφάλι οι εκπαιδευτικοί με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
1. Η Τράπεζα Θεμάτων θα αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.
2. Ένα καλό σχολείο τότε θα ήταν ένα καλό φροντιστήριο.
3. Αυτό που σου μαθαίνει πώς να περνάς τις εξετάσεις, όχι πώς να αφομοιώνεις κριτικά τη γνώση.
Τα παραπάνω είχε πει τον Απρίλη του 2015 στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, καλώντας τους Βουλευτές να ψηφίσουν την τροπολογία για την κατάργηση της Τράπεζας των Θεμάτων, ενώ υπογράμμισε τα εξής:
Α. Τα μηνύματα που έχουμε είναι ότι αυτό ανακούφισε όλα τα παιδιά, όλους τους μαθητές και σήκωσαν ψηλά το κεφάλι και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και δια αυτού του τρόπου θα μπορούν να έχουν ένα αυτόνομο διδακτικό ρόλο.
Β. Η Τράπεζα των Θεμάτων, αν πήγαινε από την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά και στη συνέχεια, καταλαβαίνετε ότι θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών, δηλαδή το να μείνουν στην ίδια τάξη και να φύγουν από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Γ. Για να μπορέσω να εξηγήσω και στους πολίτες που μας παρακολουθούν τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, είναι μια τυποποίηση της εξεταστικής διαδικασίας μέσα από γνωστές ερωτήσεις και απαντήσεις σε όλη τη διδακτέα ύλη. Από αυτό, από την Τράπεζα των Θεμάτων σε όλη την Ελλάδα, το 50% των θεμάτων των προαγωγικών τάξεων του Λυκείου θα μπαίνει από αυτήν την Τράπεζα και το 50% από τους διδάσκοντες.
Δ. Καταλαβαίνετε ότι με τον τρόπο αυτό καταργείται η αυτονομία του δασκάλου, του καθηγητή, να διδάσκει με τον τρόπο που θέλει, παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, έτσι ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα και έτσι ώστε να εμπιστεύεται τον καθηγητή και το δάσκαλό του ότι αυτά στα οποία θα εξεταστεί είναι αυτά τα οποία έχει διδαχθεί.
Ε. Από την άλλη μεριά, έχουμε την Τράπεζα Θεμάτων, όπου ανεξάρτητα από το τι έχει διδάξει και το πώς το έχει διδάξει το μαθητή ο δάσκαλος και ο καθηγητής, η δασκάλα και η καθηγήτρια ακριβέστερα, θα προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις- απαντήσεις, που ενδεχομένως δεν έχει διδαχθεί.
Ζ. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής -όπου οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τα παιδιά στο σχολείο- με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Καταλαβαίνετε ότι αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις.
Η. Βέβαια, ένα πρόσθετο στοιχείο, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την Τράπεζα Θεμάτων είναι το εξής. Με το υπάρχον σύστημα, πριν το καταργήσουμε και με αυτό το νομοσχέδιο και με το μεθαυριανό, συνυπολογίζονταν ο βαθμός που έπαιρνε το παιδί στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου στην είσοδο στα πανεπιστήμια. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο καταργούμε τον συνυπολογισμό του βαθμού Α’ και Β’ Λυκείου για τα πανεπιστήμια, ώστε πια πραγματικά ο βαθμός αυτός να αντανακλά μόνο μια επίδοση σε ένα σχολειό και να έχει ένα αυτόνομο ρόλο το Λύκειο.
Κ. Γαβρόγλου: Όσοι έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν για να την ξεφτιλίσουν
Ο υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου είχε πεί για την Τράπεζα Θεμάτων :
- Όσοι έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν για να την ξεφτιλίσουν
- Θυμάστε πριν τρία χρόνια όταν την καταργήσαμε, τι γελοιότητα είχε γίνει. Όλοι γνώριζαν τα θέματα που υπήρχαν μέσα. Ενισχύθηκε η αποστήθιση ακόμη και για ασκήσεις Φυσικής, , Μαθηματικών κλπ
- Όταν ένα θεσμό την ξεφτιλίζεις είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποκτήσει ένα κοινωνικό κύρος.
- Πείτε ότι κάναμε Τράπεζα Θεμάτων. Το πρώτο που θα μας έλεγαν είναι θυμάστε τι έγινε;Πως θα το εξασφαλίσετε;
- Εμείς λέμε εμπιστευόμαστε την μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών. Μπαίνουμε σε μια τεράστια πρόκληση επί της ουσίας εκπαιδευτική. Εδώ είμαστε και θα δούμε τις αδυναμίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου