Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα ζητά σε ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση.
Αναλυτικά:
Η κυβέρνηση, εν μέσω μάλιστα νέας όξυνσης της υγειονομικής κρίσης, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και σε συνέχεια τηςπροηγούμενης αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, προκρίνει στην εκπαίδευση τη λύση «του μικρότερου δυνατού οικονομικού κόστους και των απόλυτων αριθμών», εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών.Συγκεκριμένα στην Ηλεία δεν εγκρίθηκε από το ΥΠΑΙΘ η λειτουργία 14 ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού ορεινών και περιφερειακών ΓΕΛ(στο Σιμόπουλο, στη Φιγαλεία, στη Λαμπεία, στην Καλλιθέα, στην Ανδρίτσαινα, στο Βασιλάκι, στο Καράτουλα και στο Βούναργο). Σύμφωνα με πληροφορίες μας, από την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας μόνο στην Ηλεία είχαμε Υπουργική απόφαση αναίρεσης λειτουργίας τμημάτων (και αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα αδύναμου κρίκου για την περιοχή μας). Καθοριστικό ρόλο στην περικοπή των συγκεκριμένων ολιγομελών τμημάτων φαίνεται ότι έχει παίξει και η αρνητική εισήγηση για τη λειτουργία δέκα τμημάτων από τα παραπάνω του απερχόμενου Διευθυντή ΔΕ καθώς και του ΠΔΕ. Το ΥΠΑΙΘ επιπλέον προχώρησε και στην περικοπή των υπολοίπων τμημάτων, αφού ο στόχος του, σε κάθε ευκαιρία, είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (ακόμη και εν μέσω κορωνοϊού), η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Στην παρέμβαση της ΕΛΜΕ και για αυτό το θέμα στη ΔΔΕ, την Τρίτη στις 26-8-20, ενημερωθήκαμε ότι έχει ζητηθεί από τη νέα Διοίκηση εγγράφως η αναίρεση της αρνητικής απόφασης του ΥΠΑΙΘ για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις επιθυμούμε να τονίσουμε τα εξής: για μας, το ζήτημα της επιλογής ομάδας προσανατολισμού στα Λύκεια καθώς και τομέα και ειδικότητας στα ΕΠΑΛ είναι αδιαπραγμάτευτο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των παιδιών που τα δηλώνουν. Η επιλογή τομέα, ειδικότητας και ομάδας προσανατολισμού δεν μπορεί να μπαίνει απέναντι σε καμία οικονομική παράμετρο. Είναι μια επιλογή που ενδέχεται να καθορίσει το μέλλον των μαθητών, προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό. Είναι απαράδεκτο να τίθενται οποιαδήποτε εμπόδια σε αυτή την απόφαση τους. Είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική πράξη η εκδίωξη των μαθητών-τριών από το σχολικό περιβάλλον τους και ο εξαναγκασμός τους σε καθημερινή μετακίνηση (με όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτή και λόγω κορωνοϊού) πολλών χιλιομέτρων για να πάνε στο σχολείο. Αυτό μάλιστα συμβαίνει τη χρονιά που προετοιμάζονται για Πανελλαδικές εξετάσεις και θα πρέπει να είναι ήρεμοι-ες και προσηλωμένοι-ες στους στόχους τους. Δεν μπορεί επίσης να αφήνει αδιάφορους τους ιθύνοντες ο βίαιος αποχωρισμός από τα αδέλφια τους που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα ή στο τοπικό Γυμνάσιο ή Δημοτικό. Τα παιδιά των περιφερειακών σχολείων δεν είναι παιδιά «ενός κατώτερου Θεού». Τέτοιες αποφάσεις, για κατάργηση τμημάτων, είναι κοινά παραδεκτό ότι υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τα οποία αποτελούν στηρίγματα της συνέχειας των τοπικών κοινωνιών.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να αντισταθεί στις πολιτικές των κυβερνήσεων – Ε.Ε – ΟΟΣΑ που αντιστρατεύονται την εκπαίδευση και να απαιτήσει:- να εγκριθούν τώρα και να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε όλες τις σχολικές μονάδες
- να υπάρξει νομοθετική ακύρωση της ΥΑ για το κατώτατο όριο μαθητών των τμημάτων
- σε τομείς, ειδικότητες και ομάδες προσανατολισμού να γίνονται αυτομάτως δεκτά όλα τα τμήματα
- να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες
- ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
- μέχρι 15 μαθητές στα τμήματα ΤΩΡΑ, εν μέσω υγειονομικής κρίσης. Η προστασία της ζωής στις σχολικές κοινότητες είναι αδιαπραγμάτευτη.
Προτείνουμε:
Η ΕΛΜΕ να κλιμακώσει τον αγώνα των σχολείων που βάλλονται από τις παραπάνω διοικητικές πράξεις και κυβερνητικές αποφάσεις και να προβεί άμεσα με μαθητές και γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου