«Η υπουργός Παιδείας μίλησε με στόχο την κοινή γνώμη, η οποία δε γνωρίζει ακριβώς τι γίνεται μέσα στο σχολείο και δεν μπορεί να αποκωδικοποιήσει αυτά τα οποία είπε». Αυτό σημειώνει ο εκπαιδευτικός αναλυτής Χρήστος Κάτσικας αναφερόμενος στην ομιλία της Νίκης Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο.
Ο ίδιος μιλώντας στη «Δέλτα Τηλεόραση» για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη σημείωσε ότι σε ένα χώρο 30-40 τετραγωνικά μαζί με τα έπιπλα βρίσκονται 25 άνθρωποι, τότε ανοίγονται μεγάλοι κίνδυνοι για τη διασπορά του κορονοϊού στο χώρο αυτό.
Την ίδια ώρα, στα ελληνικά σχολεία, σύμφωνα με το Χρήστο Κάτσικα, «το 35% των εκπαιδευτικών δουλεύει σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία που σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνονται διαφορετικά διαλείμματα. Κι αυτό διότι «ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται μέσα στην τάξη, την ώρα που θα τελειώνει το ένα διάλειμμα θα πρέπει να ξεκινήσει το μάθημα σε άλλη τάξη ή και σε άλλο σχολείο».«Δηλαδή είπε πράγματα [σ.σ η Νίκη Κεραμέως], τα οποία ουσιαστικά ήθελαν να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη και κυρίως να καθησυχάσουν ανησυχίες που είναι σοβαρές και συνοψίζονται στο ότι δεν έχουν παρθεί τα βασικά μέτρα που διασφαλίζουν την υγεία και την εκπαίδευση των μαθητών», υπογράμμισε ακόμα ο Χρήστος Κάτσικας.
Τα μέτρα αυτά είναι τρία και αυτονόητα:
1. αραίωση των τμημάτων, καθώς δεν μπορούν σε τόσο μικρούς χώρους να είναι τόσα πολλά παιδιά2. μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών
3. δωρεάν προληπτικά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς πριν αρχίσει το σχολείο
Επίσης, ο εκπαιδευτικός αναλυτής αναφέρθηκε και στα σοβαρά προβλήματα με την καθαριότητα στα σχολεία.
Για την ομιλία της Νίκης Κεραμέως είπε: «Η υπουργός Παιδείας μίλησε πάρα πολλή ώρα και έκανε μία έκθεση ιδεών, προκειμένου να πείσει την κοινή γνώμη ότι όλα τα πράγματα βαίνουμε σε μία κανονικότητα και μάλιστα όπου βρισκότανε σε δύσκολη θέση έλεγε, νομίζω το πρόσεξε ο καθένας, ότι θα στείλουμε και άλλες αποφάσεις, υπουργικές εγκυκλίους, για να καθορίσουμε με λεπτομέρειες».
Επιπλέον, αναφέρθηκε και στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία σε μία ενδεικτική εκπαιδευτική περιφέρεια του λεκανοπεδίου της Αττικής, τη Δ' Αθήνας, από τα περίπου 150 τμήματα, δεν υπάρχουν περισσότερα από δύο που να έχουν κάτω από 20-21 μαθητές. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα, σύμφωνα με το Χρήστο Κάτσικα, έχουν από 22 έως 27 μαθητές, ενώ αυτά που έχουν 12 με 17 παιδιά βρίσκονται σε επαρχιακές και απομακρυσμένες περιοχές, όχι όμως στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Αναφορικά με το μέγεθος των αιθουσών ο εκπαιδευτικός αναλυτής επισημαίνει ότι αυτές είναι πολύ μικρές, ειδικά σε κτίρια πάνω από 50-60 χρόνων που στεγάζονται σε μεγάλο βαθμό δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου