Εκπαίδευση
ΟΛΜΕ και Επιστημονικές Ενώσεις: «Αιφνιδιαστικό χτύπημα για το δημόσιο σχολείο τα νέα ωρολόγια προγράμματα»
0- Casus Belli για ΟΛΜΕ και Επιστημονικές Ενώσεις τα νέα ωρολόγια προγράμματα
- Πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στο φάσμα της ανεργίας και της διαθεσιμότητας οι εκπαιδευτικοί
Να αποσυρθούν τα νέα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ζήτησαν εκ νέου σήμερα σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και των Επιστημονικών Ενώσεων των Καλλιτεχνικών μαθημάτων, των Κοινωνικών, Πολιτικών, Οικονομικών Επιστημών και των Φυσικών.Με φόντο τις νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα της μέσης εκπαίδευσης, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος εξέφρασε τη στήριξη της Ομοσπονδίας σε όλους τους πληττόμενους κλάδους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να δοθεί ένας κοινός αγώνας με γνώμονα το καλό των μαθητών και μακριά από συντεχνιακές λογικές.
Χαρακτήρισε τα ωρολόγια προγράμματα ως ακόμα ένα αιφνιδιαστικό χτύπημα που επήλθε χωρίς καμία προειδοποίηση και διάλογο στο δημόσιο σχολείο, τονίζοντας πως οι εκπαιδευτικοί από τους κλάδους των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας αντιμετωπίζουν άμεσα τον κίνδυνο της ανεργίας και της διαθεσιμότητας.
Ειδικά για την αντικατάσταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά, ο πρόεδρος της Oμοσπονδίας είπε πως η υπουργός Νίκη Κεραμέως αρνήθηκε την πρόταση της ΟΛΜΕ για ταυτόχρονη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων ώστε οι μαθητές που θέλουν να επιλέξουν φιλολογικές σχολές να εξετάζονται στα Λατινικά και όσοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε νομικές, κοινωνιολογικές ή σχολές πολιτικών επιστημών να εξετάζονται στην Κοινωνιολογία.
Ταυτόχρονα, η ΟΛΜΕ απορρίπτει οποιαδήποτε συζήτηση για ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας στους Κοινωνιολόγους (ΠΕ78), ενώ η θέσπιση μαθημάτων φροντιστηριακού τύπου για τα μαθήματα του Σχεδίου (Ελεύθερο, Γραμμικό) ή των Ιταλικών δεν μπορούν να αποτελούν λύση. Κατά την εκτίμηση του προέδρου της Oμοσπονδίας, οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα διαμορφώνουν ένα σχολείο αποστεωμένο που λειτουργεί πρωτίστως εξεταστικό κέντρο και με περιορισμένο τον ρόλο της έρευνας, της τέχνης και των κοινωνικών επιστημών.Θ. Μαλαγάρης: Θίγεται το περιεχόμενο των σπουδών των μαθητών μας
Στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στάθηκε ο αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας, Θεόδωρος Μαλαγάρης, με τους μαθητές να λαμβάνουν μονομερή και ελλιπή μόρφωση. «Θίγεται το περιεχόμενο των σπουδών των μαθητών μας», συμπλήρωσε, κάνοντας λόγο για πρωτόγνωση και βίαιη αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων, με την εξαφάνιση ολόκληρων επιστημονικών πεδίων και κλάδων.
Μάλιστα, αντέτεινε πως σε τοποθέτησή της η υπ. Παιδείας είχε αναφέρει ότι η Κοινωνιολογία θα πρέπει να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές. «Με ποια επιστημονικά κριτήρια καταργεί τις Κοινωνικές Επιστήμες; Θέλει να καταργήσει τις μισές βαθμίδες εκπαιδευτικών;» δήλωσε, μεταφέροντας την οργισμένη αντίδραση της ομοσπονδίας, καθώς και την πρόθεση της ΟΛΜΕ να συνεχίσει τον αγώνα.
«Πυρ ομαδόν» από ομάδες αναπληρωτών και επιστημονικές ενώσεις
«Από τις 16 ώρες διδασκαλίας, μένουμε μόλις με 4» δήλωσε ο εκπρόσωπος των αναπληρωτών ΠΕ78 (κοινωνιολόγοι) Ηλίας Κορδαλής, δηλώνοντας πως από τους 330 αναπληρωτές φέτος δεν θα επαναπροσληφθεί σχεδόν κανένας. Για να καταδείξει τη σημασία των Κοινωνικών Επιστημών, μετέφερε την προσωπική του εμπειρία, όταν ένας μαθητής στο σχολείο του Παύλου Φύσσα τον ρώτησε στο πλαίσιο του μαθήματος «τι είναι οι ναζί», δίνοντας την ευκαιρία για έναν πλούσιο και ουσιαστικό διάλογο στην τάξη.
Μεταφέροντας τα αιτήματα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και των αναπληρωτών φυσικών, η εκπρόσωπος της Ένωσης ζήτησε την αποκατάσταση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος στη Γ΄και στη Β΄Λυκείου, καθώς και τη θέσπιση ενιαίου μαθήματος φυσικών επιστημών στο Λύκειο.
Ο εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών, δήλωσε πως όλες οι επιστήμες έχουν θέση σε ένα σύγχρονο σχολείο της γνώσης, της σκέψης και της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας. Με τα νέα ωρολόγια προγράμματα διαμορφώνεται ένα σχολείο που διώχνει τους μαθητές, καθώς καταργείται ο, τι το κάνει ζωντανό και ενδιαφέρον. Η ένωση ζητάει τη θέσπιση ενός μαθήματος Κοινωνικών Επιστημών σε κάθε τάξη.
Το παράδοξο να υποβαθμίζεται η Τέχνη στο σχολείο, στη χώρα που τη γέννησε σημείωσε η πρόεδρος της ένωσης των Εικαστικών, Ζωή Χατζή, ενώ στις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει τουλάχιστον ένα μάθημα κορμού σε κάθε τάξη. Η ένωση ζητά την επαναφορά των μαθημάτων του Σχεδίου (Ελεύθερο, Γραμμικό) στο πλαίσιο των ωρολόγιων προγραμμάτων και όχι εκτός ωραρίου διδασκαλίας. Παράλληλα, τονίζεται η ανάγκη θέσπισης ενός υποχρεωτικού μαθήματος Τέχνης στον «κορμό» της διδασκαλίας.
Την ανάγκη υπέρβασης ενός μοντέλου αποσπασματικής διδασκαλίας τόνισε εκπρόσωπος της ένωσης οικονομολόγων, η οποία διαμορφώνει μαθητές-χρήστες δεξιοτήτων και όχι γνώστες επιστημονικών πεδίων. «Αν ένας μαθητής δεν έχει δηλώσει το μάθημα επιλογής της Οικονομίας, δεν θα έχει διδαχθεί ποτέ την οικονομική επιστήμη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Α. Κεραμάρη μετέφερε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημόνων για την κατάργηση των μαθημάτων Πολιτικής και Πολιτειακής Αγωγής, τονίζοντας τη συνεισφορά του κλάδου στην κατανόηση και την εξοικείωση των μαθητών με το δημοκρατικό πολίτευμα, τα δικαιώματα και της υποχρεώσεις τους.
Για αλλεπάλληλα χτυπήματα του κλάδου από το 2011 έκανε λόγο η εκπρόσωπος της ένωσης των Οικιακών Επιστημών, με την πλήρη υποβάθμιση να καταγράφεται με την μείωση των ωρών διδασκαλίας στην Α΄Λυκείου.
Η εκπρόσωπος της επιστημονικής ένωσης των Αρχιτεκτόντων εξέφρασε την απορία ποιος θα εξετάζει το μάθημα του Γραμμικού Σχεδίου, καθώς το σύνολο των εκπαιδευτικών θα τεθεί σε διαθεσιμότητα ή θα απολυθεί, ενώ χαρακτήρισε απαράδεκτη την απόφαση να μην διδάσκονται οι μαθητές ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
Στο έλειμμα περιβαλλοντικής συνείδησης και εκπαίδευσης αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της επιστημονικής ένωσης των Γεωπόνων, τονίζοντας πως τα νέα ωρολόγια προγράμματα θα υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο σπουδών. Ενδεικτική της κατάστασης είναι η λανθασμένη οδηγία που δόθηκε στους βαθμολογητές των Πανελλαδικών Εξετάσεων, βάσει της οποία συνώνυμο της περιβαλλοντικής ρύπανσης είναι η... μόλυνση. Όπως εξήγησε, η μόλυνση προκύπτει από μικροοργανισμούς και η ρύπανση από χημικές ουσίες των ρύπων, τονίζοντας με το συγκεκριμένο παράδειγμα την έλλειψη ενδιαφέροντος για την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Παράληλλα, ζήτησε την διατήρηση του μαθήματος των Ερευνητικών Δραστηριοτήτων, με στόχο τον δημιουργικό συνδυασμό γνώσης και πρακτικής εφαρμογής από τους μαθητές.
Το αίτημα της ένωσης να εισαχθεί το μάθημα των Ιταλικών στο Λύκειο, ώστε να συνεχίσουν να μαθαίνουν τη γλώσσα όσοι μαθητές την επέλεξαν στο Λύκειο ζήτησε η εκπρόσωπος της επιστημονικής ένωσης ιταλικής φιλολογίας, τονίζοντας τον κίνδυνο να αφανιστεί εξ ολοκλήρου ο κλάδος, καθώς κανένας μαθητής δεν θα επιλέξει τα Ιταλικά, αν γνωρίζει ότι δεν θα μπορεί να συνεχίσει τη διδασκαλία τους στο Λύκειο.
Την εισαγωγή μαθήματος επιλογής της Χημείας στη Β΄Λυκείου, ως «γέφυρας» για τη Γ΄Λυκείου, ζήτησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, καθώς και τη θέσπιση ενός γενικού μαθήματος Θετικών Επιστημών στο Γυμνάσιο, ενώ ο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεατρολόγων υπογράμμισε την ανάγκη νέων αναζητήσεων και πειραματισμών στο σχολείο προκειμένου να τονωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών.
Τέλος, την επαναφορά των μαθημάτων θεατρικής παιδείας στην Ε΄και τη ΣΤ΄Δημοτικού ζήτησε εκπρόσωπος της επιστημονικής ένωσης των εκπαιδευτικών Δραματικών Τεχνών, ενώ αναγκαία κρίνεται η θέσπιση μαθήματος κορμού για την ενίσχυση της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο, με την διδασκαλία Εικαστικών, Θεάτρου και Μουσικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου