Διδάσκονται τεχνολογία και… διοικούν τα παιδιά του 6ου γυμνασίου Θεσσαλονίκης
«Σαν τα ζεοκαλλυντικά δεν έχει, δοκιμάστε τα και θα με θυμηθείτε» διαβεβαιώνει ο νεαρός Βασίλης Καζαντζίδης. «Καθαρίζουν τους πόρους του δέρματός σας, καθώς ο ζεόλιθος είναι αποδεδειγμένα εξαιρετικά ωφέλιμος για τον ανθρώπινο οργανισμό», εξηγεί, και για του λόγου το αληθές ανοίγει ένα βαζάκι με τη χαρακτηριστική μπεζ σκόνη και τρώει μία γεμάτη κουταλιά από αυτήν.
Ο 14χρονος μαθητής του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης προωθεί το προϊόν που δημιούργησε, μία καλλυντική κρέμα με βάση τον ζεόλιθο και την προσθήκη αιθέριων ελαίων λεμονιού και αγριοφράουλας. Μαζί με 10 ακόμη συμμαθητές του, σύστησαν μία επιχείρηση παροχής υπηρεσιών αναζωογόνησης, ευεξίας και αισθητικής, ένα πολυτελές spa, με σιντριβάνια, λασπόλουτρα, σάουνα και πισίνες με χαλαρωτικό φωτισμό. Τα ζεοκαλλυντικά παρασκευάστηκαν ειδικά για τους πελάτες του spa.
Η μαθητική επιχείρηση είναι εικονική και οι εγκαταστάσεις της αποτελούν μία μακέτα, περίπου1X0,5 μ., όμως η διοικητική της διάρθρωση είναι πραγματική, ενώ οι λεπτομέρειες και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία ενός υπαρκτού κέντρου ευεξίας αποδίδονται αριστοτεχνικά: Με αληθινή λάσπη, αληθινό φωτισμό και τρεχούμενα νερά, ξύλινες σάουνες, και κυρίως αληθινά ζεοκαλλυντικά!
Το πρωτότυπο έργο-μινιατούρα, είναι μόνο ένα από τα δεκάδες που έφτιαξαν στη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές της α' και β' τάξης (σήμερα β' και γ' τάξης) του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του μαθήματος Τεχνολογίας, το οποίο διδάσκει η φυσικός-ραδιοηλεκτρολόγος, Αθηνά Αφουξενίδου.
«Πώς το μάθημα Τεχνολογίας γίνεται μάθημα ζωής»
Η κα. Αφουξενίδου εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πώς μέσα από το μάθημά της τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο των επιχειρήσεων, προσεγγίζουν με έναν διαφορετικό τρόπο τα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας και τις αρχές της Στατιστικής, της Μηχανικής, της Επικοινωνίας, της Πληροφορικής, αλλά κυρίως μαθαίνουν να συνεργάζονται για τον κοινό στόχο.
«Στη β' γυμνασίου τα παιδιά φτιάχνουν ομάδες των 10 ατόμων και διαλέγουν ένα θέμα, όχι απλά κάτι που έφτιαξε ο άνθρωπος, αλλά μία επιχείρηση μεγάλη, με στελέχη. Το κάθε παιδί αναλαμβάνει έναν ρόλο, στην ουσία έχουμε μία εικονική επιχείρηση. Ο διευθυντής διαφήμισης πρέπει να φτιάξει τη διαφημιστική αφίσα ή το διαφημιστικό σποτ, ο διευθυντής μάρκετινγκ ετοιμάζει το ερωτηματολόγιο για την έρευνα γνώμης που θα πραγματοποιήσει κάθε ομάδα το Νοέμβριο, ανάλογα με το θέμα που επέλεξε και αφότου διεξαχθεί η έρευνα, ετοιμάζει τη γραφική απεικόνιση στο excel, ενώ ο γενικός διευθυντής συντονίζει την ομάδα και προετοιμάζει την παρουσίαση που θα γίνει στην τάξη. Μετά από όλη αυτή τη θεωρητική διεργασία, αρχίζουν να γίνονται τα σχέδια και να δημιουργείται η μακέτα, που αποτελεί και το πιο συναρπαστικό κομμάτι της διαδικασίας», αναφέρει.
«Το στοίχημα είναι η ομαδικότητα, να δέσει η ομάδα, γιατί αν πετύχει αυτό το μάθημα ανεβαίνει πάρα πολύ», προσθέτει. Για τις ομαδικές εργασίες πραγματοποιούνται επισκέψεις σε επιχειρήσεις, παρεμφερείς με τα θέματα που επιλέχθηκαν. «Πέρυσι για τα θέματα που επιλέχθηκαν πήγαμε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στο Μέγαρο Μουσικής, σε επιχείρηση frozen yogurt, σε αγροτουριστική μονάδα. Θέλω τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με κανονικούς επιχειρηματίες, να μαθαίνουν κατευθείαν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων», αναφέρει η καθηγήτρια.
Διαφορετική είναι η διαδικασία του μαθήματος για τους μαθητές της α’ τάξης Γυμνασίου, οι οποίοι κάνουν μια ατομική εργασία πάνω σε ένα θέμα της επιλογής τους. Στη συνέχεια ετοιμάζουν μία οικονομοτεχνική μελέτη για την κατασκευή της μακέτας του θέματος και παρουσιάζουν τα σχέδιά τους στην τάξη τους. Όλη η κατασκευή της μακέτας γίνεται αποκλειστικά και μόνο στο σχολικό εργαστήριο Τεχνολογίας.
«Έκθεση στο σχολείο»
«Η μακέτα είναι το τελευταίο στάδιο, αλλά είναι το μόνο που μπορούν να δουν οι έξω. Αυτό που ζούμε εμείς όλη τη χρονιά μένει σε εμάς», τονίζει η κ Αφουξενίδου. «Όλα έχουν γίνει εδώ στο εργαστήριο. Είμαι από πάνω και τους δείχνω τη μεθοδολογία και την τεχνική να φτιάξουν το φωτιστικό, την αντλία κ.λπ. Τα παιδιά μαθαίνουν ηλεκτρονικά, μαθαίνουν για τη στατικότητα, για τις ιδιότητες των υλικών, η εκπαίδευση γίνεται διασκεδαστική», σημειώνει η καθηγήτρια
Από αύριο μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου τα έργα που έφτιαξαν οι μαθητές της α' και β' γυμνασίου κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, καθώς και οπτικοακουστικό υλικό για τη διαδικασία της κατασκευής των έργων των μαθητών στο σχολείο, παρουσιάζονται στη 13η Έκθεση Τεχνολογίας, στο σχολικό κτίριο που βρίσκεται στην περιοχή του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης (Ομήρου 2-4 και Θ. Χαρίση).
«Μειωμένη όραση, αυξημένη δημιουργικότητα»
Στα ατομικά και ομαδικά έργα- μινιατούρες, που εκτίθενται φέτος, περιλαμβάνονται το Μέγαρο Μουσική Θεσσαλονίκης, η Γέφυρα των Στεναγμών στη Βενετία, η Θεσσαλονίκη του Μέλλοντος, Ιαματικά Λουτρά, η Σαντορίνη, το 6G, αρχαιολογική ανασκαφή, το γυμναστήριο Μίκρας, θέατρο, θερινά σινεμά, το ναυάγιο του Τιτανικού και πολλά άλλα. Μία ποντιακή λύρα ξεχωρίζει ανάμεσα στα έργα της έκθεσης, καθώς εκτός από τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας που είχε, λόγω της λεπτομέρειας που πιστά αποδίδεται, την έφτιαξε ο Παρασκευάς, ένας μαθητής με προβλήματα όρασης. Στο σχολείο φοιτούν παιδιά με προβλήματα όρασης και η κα. Αφουξενίδου εξηγεί ότι με τα κατάλληλα βοηθήματα και παράλληλη στήριξη σε κάποια μαθήματα, όπως μαθηματικά, φυσική κ.λπ. κάνουν κανονικά το μάθημά τους. «Με τα παιδιά που έχουν προβλήματα όρασης δουλεύω ατομικά. Η αφή τους είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη. Μία καθοδήγηση θέλουν, δημιουργούν ξεχωριστά έργα», διαβεβαιώνει.
«Επιβράβευση και Μάρκετινγκ: Όταν η ψήφος περνάει από το στομάχι»
Τα έργα τίθενται σε ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου. Στην περσινή έκθεση 700 άτομα που επισκέφθηκαν την έκθεση ψήφισαν για τα έργα των μαθητών, οι οποίοι, δεν παρέλειψαν να εφαρμόσουν όλους τους κανόνες του μάρκετινγκ και της προώθησης προϊόντων, για την προσέλκυση ψήφων, μέχρι και κουλουράκια ετοίμασαν και προσέφεραν. Και φέτος, άλλωστε, η ομάδα που αναπαράστησε την επιχείρηση frozen yogurt θα παρασκευάσει με σπιτική συνταγή το δημοφιλές γλύκισμα, προκειμένου να το προσφέρει στους επισκέπτες της έκθεσης και πιθανούς ψηφοφόρους της.
«Χρήσιμη και η απογοήτευση, δε μπορείς να τους τα δίνεις όλα στο πιάτο»
Η διαδικασία της ψηφοφορίας είναι σημαντική, γιατί έχει αξία η διάκριση για τους μαθητές, εξηγεί η κ Αφουξενίδου, ενώ διευκρινίζει ότι δε λείπουν και οι απογοητεύσεις. «Όταν έχουν ισχυρή προσωπικότητα και τους λες αυτό μην το κάνεις καλύτερα, γιατί δε θα σου βγει καλά και λέει όχι, εγώ θα το κάνω, μπορεί να απογοητευτεί. Τους αφήνω, όμως, γιατί είναι ένα μάθημα και αυτό, δε μπορείς να τους τα δίνεις όλα στο πιάτο, είναι ένα πολύ καλό μάθημα, να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους», επισημαίνει.
Μήνες ολόκληροι απαιτούνται για την ολοκλήρωση των έργων γι' αυτό και οι μαθητές και η καθηγήτρια περνάνε αρκετές ώρες στο εργαστήριο του σχολείου, σε ώρες και μέρες εκτός σχολείου. «Είναι σίγουρα κουραστικό, αλλά είναι και τόσο δημιουργικό, μπορεί να φεύγουμε από εδώ βράδυ, όμως το επιστέγασμα όλων αυτών, η έκθεση, μας αποζημιώνει», τονίζει.
“»αν πολύ δύσκολη κατασκευή, στην αρχή δεν ήξερα ποια υλικά να χρησιμοποιήσω. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και άξιζε», δηλώνει η μαθήτρια της β' γυμνασίου Καλλιόπη Χριστοπούλου, που έφτιαξε το έργο «Κουαρτέτο εγχόρδων με πιάνο».
«Το σκέφτηκα επειδή είναι κάτι μοδάτο. Μας δυσκόλεψε περισσότερο να συνεργαστούμε μεταξύ μας, γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι και είναι λίγο δύσκολο το ομαδικό έργο. Βρήκαμε κοινά σημεία μεταξύ μας και καταφέραμε το καλύτερο πιστεύω», λέει η Ελένη Τροχούτσου, μέλος της ομάδας που έφτιαξε την εικονική επιχείρηση frozen yogurt.
Στις ιδέες που επεξεργάζονται φέτος η κ Αφουξενίδου και οι μαθητές της είναι η δημιουργία μακέτας του αρχαιολογικού χώρου της Αμφίπολης.
Ο 14χρονος μαθητής του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης προωθεί το προϊόν που δημιούργησε, μία καλλυντική κρέμα με βάση τον ζεόλιθο και την προσθήκη αιθέριων ελαίων λεμονιού και αγριοφράουλας. Μαζί με 10 ακόμη συμμαθητές του, σύστησαν μία επιχείρηση παροχής υπηρεσιών αναζωογόνησης, ευεξίας και αισθητικής, ένα πολυτελές spa, με σιντριβάνια, λασπόλουτρα, σάουνα και πισίνες με χαλαρωτικό φωτισμό. Τα ζεοκαλλυντικά παρασκευάστηκαν ειδικά για τους πελάτες του spa.
Η μαθητική επιχείρηση είναι εικονική και οι εγκαταστάσεις της αποτελούν μία μακέτα, περίπου1X0,5 μ., όμως η διοικητική της διάρθρωση είναι πραγματική, ενώ οι λεπτομέρειες και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία ενός υπαρκτού κέντρου ευεξίας αποδίδονται αριστοτεχνικά: Με αληθινή λάσπη, αληθινό φωτισμό και τρεχούμενα νερά, ξύλινες σάουνες, και κυρίως αληθινά ζεοκαλλυντικά!
Το πρωτότυπο έργο-μινιατούρα, είναι μόνο ένα από τα δεκάδες που έφτιαξαν στη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές της α' και β' τάξης (σήμερα β' και γ' τάξης) του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του μαθήματος Τεχνολογίας, το οποίο διδάσκει η φυσικός-ραδιοηλεκτρολόγος, Αθηνά Αφουξενίδου.
«Πώς το μάθημα Τεχνολογίας γίνεται μάθημα ζωής»
Η κα. Αφουξενίδου εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πώς μέσα από το μάθημά της τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο των επιχειρήσεων, προσεγγίζουν με έναν διαφορετικό τρόπο τα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας και τις αρχές της Στατιστικής, της Μηχανικής, της Επικοινωνίας, της Πληροφορικής, αλλά κυρίως μαθαίνουν να συνεργάζονται για τον κοινό στόχο.
«Στη β' γυμνασίου τα παιδιά φτιάχνουν ομάδες των 10 ατόμων και διαλέγουν ένα θέμα, όχι απλά κάτι που έφτιαξε ο άνθρωπος, αλλά μία επιχείρηση μεγάλη, με στελέχη. Το κάθε παιδί αναλαμβάνει έναν ρόλο, στην ουσία έχουμε μία εικονική επιχείρηση. Ο διευθυντής διαφήμισης πρέπει να φτιάξει τη διαφημιστική αφίσα ή το διαφημιστικό σποτ, ο διευθυντής μάρκετινγκ ετοιμάζει το ερωτηματολόγιο για την έρευνα γνώμης που θα πραγματοποιήσει κάθε ομάδα το Νοέμβριο, ανάλογα με το θέμα που επέλεξε και αφότου διεξαχθεί η έρευνα, ετοιμάζει τη γραφική απεικόνιση στο excel, ενώ ο γενικός διευθυντής συντονίζει την ομάδα και προετοιμάζει την παρουσίαση που θα γίνει στην τάξη. Μετά από όλη αυτή τη θεωρητική διεργασία, αρχίζουν να γίνονται τα σχέδια και να δημιουργείται η μακέτα, που αποτελεί και το πιο συναρπαστικό κομμάτι της διαδικασίας», αναφέρει.
«Το στοίχημα είναι η ομαδικότητα, να δέσει η ομάδα, γιατί αν πετύχει αυτό το μάθημα ανεβαίνει πάρα πολύ», προσθέτει. Για τις ομαδικές εργασίες πραγματοποιούνται επισκέψεις σε επιχειρήσεις, παρεμφερείς με τα θέματα που επιλέχθηκαν. «Πέρυσι για τα θέματα που επιλέχθηκαν πήγαμε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στο Μέγαρο Μουσικής, σε επιχείρηση frozen yogurt, σε αγροτουριστική μονάδα. Θέλω τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με κανονικούς επιχειρηματίες, να μαθαίνουν κατευθείαν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων», αναφέρει η καθηγήτρια.
Διαφορετική είναι η διαδικασία του μαθήματος για τους μαθητές της α’ τάξης Γυμνασίου, οι οποίοι κάνουν μια ατομική εργασία πάνω σε ένα θέμα της επιλογής τους. Στη συνέχεια ετοιμάζουν μία οικονομοτεχνική μελέτη για την κατασκευή της μακέτας του θέματος και παρουσιάζουν τα σχέδιά τους στην τάξη τους. Όλη η κατασκευή της μακέτας γίνεται αποκλειστικά και μόνο στο σχολικό εργαστήριο Τεχνολογίας.
«Έκθεση στο σχολείο»
«Η μακέτα είναι το τελευταίο στάδιο, αλλά είναι το μόνο που μπορούν να δουν οι έξω. Αυτό που ζούμε εμείς όλη τη χρονιά μένει σε εμάς», τονίζει η κ Αφουξενίδου. «Όλα έχουν γίνει εδώ στο εργαστήριο. Είμαι από πάνω και τους δείχνω τη μεθοδολογία και την τεχνική να φτιάξουν το φωτιστικό, την αντλία κ.λπ. Τα παιδιά μαθαίνουν ηλεκτρονικά, μαθαίνουν για τη στατικότητα, για τις ιδιότητες των υλικών, η εκπαίδευση γίνεται διασκεδαστική», σημειώνει η καθηγήτρια
Από αύριο μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου τα έργα που έφτιαξαν οι μαθητές της α' και β' γυμνασίου κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, καθώς και οπτικοακουστικό υλικό για τη διαδικασία της κατασκευής των έργων των μαθητών στο σχολείο, παρουσιάζονται στη 13η Έκθεση Τεχνολογίας, στο σχολικό κτίριο που βρίσκεται στην περιοχή του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης (Ομήρου 2-4 και Θ. Χαρίση).
«Μειωμένη όραση, αυξημένη δημιουργικότητα»
Στα ατομικά και ομαδικά έργα- μινιατούρες, που εκτίθενται φέτος, περιλαμβάνονται το Μέγαρο Μουσική Θεσσαλονίκης, η Γέφυρα των Στεναγμών στη Βενετία, η Θεσσαλονίκη του Μέλλοντος, Ιαματικά Λουτρά, η Σαντορίνη, το 6G, αρχαιολογική ανασκαφή, το γυμναστήριο Μίκρας, θέατρο, θερινά σινεμά, το ναυάγιο του Τιτανικού και πολλά άλλα. Μία ποντιακή λύρα ξεχωρίζει ανάμεσα στα έργα της έκθεσης, καθώς εκτός από τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας που είχε, λόγω της λεπτομέρειας που πιστά αποδίδεται, την έφτιαξε ο Παρασκευάς, ένας μαθητής με προβλήματα όρασης. Στο σχολείο φοιτούν παιδιά με προβλήματα όρασης και η κα. Αφουξενίδου εξηγεί ότι με τα κατάλληλα βοηθήματα και παράλληλη στήριξη σε κάποια μαθήματα, όπως μαθηματικά, φυσική κ.λπ. κάνουν κανονικά το μάθημά τους. «Με τα παιδιά που έχουν προβλήματα όρασης δουλεύω ατομικά. Η αφή τους είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη. Μία καθοδήγηση θέλουν, δημιουργούν ξεχωριστά έργα», διαβεβαιώνει.
«Επιβράβευση και Μάρκετινγκ: Όταν η ψήφος περνάει από το στομάχι»
Τα έργα τίθενται σε ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου. Στην περσινή έκθεση 700 άτομα που επισκέφθηκαν την έκθεση ψήφισαν για τα έργα των μαθητών, οι οποίοι, δεν παρέλειψαν να εφαρμόσουν όλους τους κανόνες του μάρκετινγκ και της προώθησης προϊόντων, για την προσέλκυση ψήφων, μέχρι και κουλουράκια ετοίμασαν και προσέφεραν. Και φέτος, άλλωστε, η ομάδα που αναπαράστησε την επιχείρηση frozen yogurt θα παρασκευάσει με σπιτική συνταγή το δημοφιλές γλύκισμα, προκειμένου να το προσφέρει στους επισκέπτες της έκθεσης και πιθανούς ψηφοφόρους της.
«Χρήσιμη και η απογοήτευση, δε μπορείς να τους τα δίνεις όλα στο πιάτο»
Η διαδικασία της ψηφοφορίας είναι σημαντική, γιατί έχει αξία η διάκριση για τους μαθητές, εξηγεί η κ Αφουξενίδου, ενώ διευκρινίζει ότι δε λείπουν και οι απογοητεύσεις. «Όταν έχουν ισχυρή προσωπικότητα και τους λες αυτό μην το κάνεις καλύτερα, γιατί δε θα σου βγει καλά και λέει όχι, εγώ θα το κάνω, μπορεί να απογοητευτεί. Τους αφήνω, όμως, γιατί είναι ένα μάθημα και αυτό, δε μπορείς να τους τα δίνεις όλα στο πιάτο, είναι ένα πολύ καλό μάθημα, να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους», επισημαίνει.
Μήνες ολόκληροι απαιτούνται για την ολοκλήρωση των έργων γι' αυτό και οι μαθητές και η καθηγήτρια περνάνε αρκετές ώρες στο εργαστήριο του σχολείου, σε ώρες και μέρες εκτός σχολείου. «Είναι σίγουρα κουραστικό, αλλά είναι και τόσο δημιουργικό, μπορεί να φεύγουμε από εδώ βράδυ, όμως το επιστέγασμα όλων αυτών, η έκθεση, μας αποζημιώνει», τονίζει.
“»αν πολύ δύσκολη κατασκευή, στην αρχή δεν ήξερα ποια υλικά να χρησιμοποιήσω. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και άξιζε», δηλώνει η μαθήτρια της β' γυμνασίου Καλλιόπη Χριστοπούλου, που έφτιαξε το έργο «Κουαρτέτο εγχόρδων με πιάνο».
«Το σκέφτηκα επειδή είναι κάτι μοδάτο. Μας δυσκόλεψε περισσότερο να συνεργαστούμε μεταξύ μας, γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι και είναι λίγο δύσκολο το ομαδικό έργο. Βρήκαμε κοινά σημεία μεταξύ μας και καταφέραμε το καλύτερο πιστεύω», λέει η Ελένη Τροχούτσου, μέλος της ομάδας που έφτιαξε την εικονική επιχείρηση frozen yogurt.
Στις ιδέες που επεξεργάζονται φέτος η κ Αφουξενίδου και οι μαθητές της είναι η δημιουργία μακέτας του αρχαιολογικού χώρου της Αμφίπολης.
newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου