Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σήμερα,  Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, 3 εργάσιμες ημέρες  πριν από  την υποδοχή των μαθητών στα σχολεία πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Συλλόγων Π.Ε. του Πειραιά με το νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης Πειραιά κ. Χριστόφορο Οικονόμου. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στον απόηχο της συνάντησης του κ. Διευθυντή με τους διευθυντές των σχολείων, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε φανερό ότι φέτος η μνημονιακή πολιτική κυβέρνησης ΕΕ και ΔΝΤ στο χώρο της εκπαίδευσης στοχεύει πρωταρχικά στην εξυπηρέτηση των λειτουργιών φύλαξης, ενώ θεωρεί πολυτέλεια ό,τι διασφαλίζει τη μορφωτική και παιδαγωγική λειτουργία  του σχολείου. Ταυτόχρονα κατέστησε σαφές ότι θα επιστρατεύσει αυταρχικά  μέσα για την επιβολή της, ξεπερνώντας ακόμα και τα όρια της νομιμότητας.
Εκ μέρους των συλλόγων τέθηκαν όλα τα προβλήματα που αφορούν στην άμεση  λειτουργία των σχολείων  καθώς και τα ζητήματα αυταρχισμού.   
 Ο κ. διευθυντής στην αρχική του τοποθέτηση αρνήθηκε κάθε εκ μέρους του προσπάθεια εκφοβισμού και αυταρχισμού και ισχυρίστηκε ότι όσα είπε στους διευθυντές αποσκοπούσαν αποκλειστικά στην προφύλαξή τους από λάθη που ενδέχεται να τους δημιουργήσουν προβλήματα. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των διοικητικών πράξεων (έγγραφη σύσταση) σε βάρος διευθυντών, για την ελλιπή εκ μέρους τους συμπλήρωση του survey, αποποιήθηκε κάθε δική του ευθύνη, αποδέχτηκε την ύπαρξη σχετικής διαδικασίας και δήλωσε άγνοια για το χαρακτήρα της και την εξέλιξή της.
Στο ζήτημα  της κάλυψης των κενών, αποδέχτηκε ότι ξεπερνούν τα 600 και δήλωσε ότι για την αντιμετώπισή τους :  
α. δεν θα στελεχωθούν τα ολοήμερα τμήματα με δασκάλους και,  όπου είναι δυνατό, η λειτουργία τους θα πραγματοποιείται από τις ειδικότητες.
β. αν σε ένα σχολείο υπάρχει ικανός αριθμός δασκάλων για τη στελέχωση όχι μόνο των πρωινών  αλλά και του ολοήμερου τμήματος, ο κ. διευθυντής με δική του απόφαση θα μετακινήσει τον τελευταίο τοποθετηθέντα εκπαιδευτικό σ’ αυτό το σχολείο σε άλλη σχολική μονάδα (σε όλη την περιφέρεια του Πειραιά) στην οποία δεν θα καλύπτονται τα πρωινά τμήματα,
γ. όσοι εκπαιδευτικοί δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο στο σχολείο τους δεν θα αναλαμβάνουν ενισχυτική διδασκαλία σ’ αυτό, αλλά  θα μετακινούνται σε όμορα σχολεία με σκοπό την κάλυψη κενών,
δ. κανένας δάσκαλος τοποθετημένος στην γενική αγωγή δεν θα τοποθετηθεί σε τμήματα ένταξης ή ειδικά σχολεία ακόμη κι αν είναι υπόχρεος (έχει αποφοιτήσει από τα τμήματα ειδικής αγωγής των διδασκαλείων και δεν έχει υπηρετήσει στην ειδική αγωγή),
ε.  από την επόμενη σχολική χρονιά οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται με άμεση δική του εποπτεία έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η «ορθολογική» κατανομή τους. Δίνοντας ένα παράδειγμα του πως αντιλαμβάνεται τον ορθολογισμό, μας είπε ότι δύο όμορα σχολεία με 32 και 17 μαθητές το καθένα δεν πρέπει να σχηματίσουν τρία τμήματα, αλλά δύο,
στ.  έφτασε ακόμη στο σημείο να επιμένει ότι τάξεις και διδακτικά καθήκοντα θα χρεωθούν ακόμη και στους συναδέλφους οι οποίοι αδυνατούν για λόγους υγείας να μπουν στην τάξη, εκτός κι αν αυτοί προσκομίσουν πιστοποιητικά της αδυναμίας τους.
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων κάναμε ξεκάθαρο ότι τόσο το σύνολο όσο και το κάθε ένα από τα παραπάνω μέτρα οδηγούν σε διάλυση το δημόσιο σχολείο, αφού απαξιώνουν το μορφωτικό του έργο.  Μαθητές και εκπαιδευτικοί γίνονται αριθμοί με σκοπό την εξυπηρέτηση των μνημονίων και την υλοποίηση των αντιλαϊκών πολιτικών της κυβέρνησης και της τρόικας.  Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών απαίτησε την άμεση κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς (μονίμων και αναπληρωτών)  , έτσι ώστε να λειτουργήσουν ολοκληρωμένα τόσο τα πρωινά όσο και τα ολοήμερα τμήματα. Στο ζήτημα των αδυνατούντων συναδέλφων επισημάναμε ότι η εκβιαστική εισαγωγή τους στην τάξη βάζει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους υγεία αλλά και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.  Η δε προσκόμιση των πιστοποιητικών που απαιτεί ο κ. προϊστάμενος οδηγεί στην απόλυσή τους μέσω διαθεσιμότητας. Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει όσους από τους συναδέλφους αυτούς μπορούν να προσφέρουν στα σχολεία ή σε γραφεία  (όπως για πολλούς από αυτούς έκανε μέχρι σήμερα), και να μεριμνήσει για τους υπόλοιπους ως παθόντες εν υπηρεσία, αντιμετωπίζοντας τους με την αξιοπρέπεια που δικαιούνται.
Η συζήτηση ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να καταλήξει σε κανενός είδους συνεννόηση. Ο κ. διευθυντής είναι αποφασισμένος να εφαρμόσει με φανατισμό  την πιο αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών του Πειραιά. Διάλεξε στρατόπεδο, είναι  αντίπαλος του δημόσιου σχολείου. 
Οι σύλλογοι θα αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική σε κάθε στιγμή της εκδήλωσής της. Στο πλαίσιο αυτά καλούμε:
Α. τα μέλη των συλλόγων μας σε αγωνιστική συσπείρωση και δράση, συμμετοχή στις γενικές συνελεύσεις και στις απεργίες. Υπενθυμίζουμε ότι κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να υπακούει σε προφορικές εντολές. Διατηρούμε και ασκούμε το σύνολο των δικαιωμάτων μας ως σύλλογοι διδασκόντων και ως παιδαγωγοί (π.χ. κατάρτιση ωρολογίων προγραμμάτων, καταμερισμός διδακτικών καθηκόντων κλπ.),
Β.  τους σχολικούς συμβούλους να εγκρίνουν τα ωρολόγια προγράμματα με βάση τις ανάγκες των παιδιών και την παιδαγωγική κρίση των συλλόγων διδασκόντων,
Γ. τους φορείς του γονεϊκού κινήματος και τα σωματεία εργαζομένων της περιοχής σε σύσκεψη την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στις 7.00 το απόγευμα στο 27ο Δ.Σ. Πειραιά (Αγχιάλου 175 και Δογάνης) με σκοπό το συντονισμό της δράσης  για την αποτροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών,
Δ. Τη Δ.Ο.Ε. να καταγγείλει με κατηγορηματικό τρόπο την κυβερνητική πολιτική που διαλύει το δημόσιο σχολείο και να οργανώσει αγώνες ανατροπής αυτής της πολιτικής. Να καταγγείλει, επίσης, αυταρχικές και εκφοβιστικές συμπεριφορές στελεχών της εκπαίδευσης που επιστρατεύονται για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κερατσινίου – Περάματος  «Ν. Πλουμπίδης»
Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας
Νίκαιας - Πειραιά
Πειραιά «Η Πρόοδος»
Πειραιά «Ρήγας Φεραίος»


alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια: