Παρατηρήσεις , προτροπές , συμβουλές , διορθώσεις , επιπλήξεις και απαγορεύσεις έχουν νόημα και είναι αποδεκτές όταν γίνονται με καλή διάθεση , χαμόγελο , αγάπη και γίνονται από καθηγητές που σας εμπνέουν εμπιστοσύνη . Αλλιώς αγνοήστε τες αυτές και τους εκφραστές τους .
Γιά να γίνει ένα μάθημα αποδοτικό πρέπει πάνω απ' όλα να είναι ευχάριστο . Όσο δύσκολο κι αν είναι ο καθηγητής οφείλει να το κάνει προσιτό στους μαθητές . Συζητήστε με τους καθηγητές σας να βρείτε τρόπους να κάνετε το μάθημα πιο προσιτό σε σας . Αν δεν προσπαθήσει ή δεν τα καταφέρει η ευθύνη είναι δική του .
Τα διαγωνίσματα δεν είναι παρά τρόποι γιά να μάθει το σύστημα τι σας δίδαξε και πως το δίδαξε και όχι κριτήριο των ικανοτήτων σας . Μπορεί να είστε ικανότατοι αλλά να μην μπορείτε να το δείξετε στα διαγωνίσματα . Πρέπει νε ξέρετε ότι υπάρχουν πολλά είδη εξετάσεων όπως εργασίες με ανοιχτό βιβλίο ή κλειστό βιβλίο, ερωτήσεις , απλές , σύνθετες , πολλαπλής επιλογής , σύγκρισης , ανάπτυξης , επιλογής σωστού λάθους , συμπλήρωσης κενών , και άλλες στις οποίες ο καθένας αποδίδει διαφορετικά . Άρα η απόδοσή σας εξαρτάται σε μεγάλο θβαθμό από τον τρόπο που εξετάζεστε .
Τα διαγωνίσματα επίσης δείχνουν κατά πόσο καλά δούλεψε ο καθηγητής το μάθημα . Μιά μεγάλη αποτυχία ή επιτυχία στην τάξη δείχνει οπωσδήποτε την ποιότητα του τρόπου διδασκαλίας και του καθηγητή σας . Όσο και αδύνατη είναι μιά τάξη ο εκπαιδευτικός οφείλει - και κατά τον νόμο - να βρεί τρόπους να σας κάνει κατανοητό το μάθημα .
Τα πολλά διαγωνίσματα είναι εκπαιδευτική φτώχεια . Κλέβουν χρόνο από τα μαθήματα , γιά να τον διαθέσουν σε εξετάσεις που απορροφούν περίπου 15 ημέρες εκπαίδευσης σας . Σας βάζουν σε μιά διαδικασία έντασης , ανταγωνισμού , κόπου και πίεσης γιά να υποταγείτε σ' αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα . Επίσης προσανατολίζουν την εκπαίδευσή σας έτσι ώστε να περνάτε τις εξετάσεις και οχι να μαθαίνετε αυθεντικά . Αυτό γίνεται ιδιαίτερα στο Λύκειο που έχει μετατραπεί από εκπαιδευτικό ίδρυμα σε φαστ - φουντάδικο γνώσεων και εξεταστικό κέντρο .
Οι απαιτήσεις των εξετάσεων γιά την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι.και Τ.Ε.Ι. είναι υπερβολικές . Ελάχιστες και διαφορετικες γνώσεις , δεξιότητες και κλίσεις ζητάει το Πανεπιστήμιο γιά τους φοιτητές του , που οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν τις διασφαλίζουν . Οι εξετάσεις αυτές απλούστατα ζητάνε πολλά μόνο για να ξεκαθαρίσουν αυτούς που θα μπουν στα πανεπιστήμια κι όχι για να διακρίνουν τους ικανούς για την ακαδημαική καριέρα . Ειναι σίγουρο όμως πως σχεδόν όλοι είναι ικανοί να παρακολουθήσουν το Πανεπιστήμιο . Απόδειξη αυτού είναι ότι οι '' αποτυχόντες '' στις πανελλήνιες εξετάσεις , θαυμάσια σπουδάζουν στο εξωτερικό .
Γιατί άραγε δίνεις πανελλήνιες εξετάσεις γιά μηχανικός και επιτυγχάνεις νοσηλευτής ; Πάλι φταίει ο μαθητής που αργότερα σαν επιστήμονας δεν θα αγαπά την εργασία του ; Μήπως η κοινωνία μας έχει γεμίσει από τέτοιους απογοητευμένους επαγγελματίες και επιστήμονες ; Μήπως το εξεταστικό σύστημα των πανελληνίων είναι σάπιο ;
Όλοι μα όλοι είστε ικανοί να παρακολουθήσετε , αν δουλέψετε , πανεπιστημιακά μαθήματα στην κατάλληλη ηλικία . Ολοι γεννηθήκαμε με την στοιχειώδη εξυπνάδα να μπούμε στο πανεπιστήμιο , αλλά πολλοί δεν τα καταφέραμε λόγω δυσμενών συνθηκών . Αρα και σεις μπορείτε να φτάσετε στο πανεπιστήμιο αν οι συνθήκες σπουδών σας είναι ικανοποιητικές . Δημιουργήστε τες όσο μπορείτε . Σ ' ένα μεγάλο βαθμό είναι στο χέρι σας .
Απαντήστε στο ερώτημα γιατί αυτοί που απέτυχαν να μπουν στο πανεπιστήμιο τα καταφέρνουν μιά χαρά στα ξένα πανεπιστήμια και θα δείτε ότι τους αποτυχόντες τους φιάχνει το εξεταστικό και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα .
Οι βαθμοί , έτσι όπως λειτουργούν σήμερα αποτελούν κύρια ένα όργανο επιβολής σε βάρος σας . Είναι σαν το μαστίγιο και το καρότο . Μόνο που αυτά το χρησιμοποιούμε γιά να ελέγχουμε τα ζώα κι ' όχι τους ανθρώπους , ιδιαίτερα τους νέους . Κύρια είναι ένας δείκτης υποταγής ή τουλάχιστον συμβιβασμού του μαθητή στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα . Σκεφτείτε ότι πολλοί ''καλοί '' μαθητές σε ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα θα έχουν μειωμένη απόδοση και αντίστροφα .
Οι βαθμοί σήμερα μετρούν σε μεγάλο ποσοστό τη συσσώρευση γνώσεων στα νεανικά σας μυαλά . Απομυθοποιήστε τους , εξετάζοντας κάποιους '' καλούς '' μαθητές σε γνώσεις του προηγούμενου εξαμήνου . Θα διαπιστώσετε πως σχεδόν όλοι είστε στο ίδιο επίπεδο .Τσάμπα γίνεται ο διαχωρισμός σας , σε '' καλούς '' και '' κακούς ''.
Αυτό που κατορθώνουν οι βαθμοί είναι να σας διαχωρίζουν σε κατηγορίες , να εκτιμούν μόνο την αμφίβολη απόδοσή σας , να παραβλέπουν όλα τα άλλα χαρακτηριστικά σας , να εντατικοποιούν την εργασία σας και να σας εξαναγκάζουν να εκτελείτε μιά εργασία από υποχρέωση και όχι από αγάπη γιά την μόρφωση . Οι βαθμοί κρύβουν την πραγματική εικόνα σας γιατί δεν μπορείτε να εκτιμηθείτε μόνο από ένα βαθμό αλλά από μια έκθεση που να περιγράφει όλες τις κλίσεις σας , τις δεξιότητες , τις συμπεριφορές , τις ικανότητες σας , τα ενδιαφέροντά σας και τόσα άλλα χαρακτηριστικά .
Ζητήστε να αξιολογήσετε τον καθηγητή σας και να αυτοαξιολογηθείτε . Συζητήστε μαζί του και κάνετε την αξιολόγηση ουσιαστική ζητώντας του να σας κάνει μια εμπεριστατομένη κριτική και όχι να σας κοτσάρει ένα σκέτο βαθμό. Πείστε τον με επιχειρήματα ότι η απόδοσή σας εξαρτάται από τις συνθήκες εκπαίδευσης σας . Ένας καθηγητής που αποδέχεται έναν τέτοιο διάλογο , μπορεί να εξελιχθεί σε ένα φίλο και σύμμαχό σας .
Το να ''μένετε '' στην ίδια τάξη είναι μέτρο μεσαιωνικό , γιατί πρώτον για την αποτυχία σας έχει ευθύνη και το σχολείο , δεύτερον το Γυμνάσιο τουλάχιστον είναι βάσει νόμου υποχρεωτικό , τρίτον ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να ξαναπαρακολουθεί μαθήματα που ήδη έχει περάσει από την προηγούμενη χρονιά , τέταρτον ο αποτυχών μαθητής επηρεάζεται αρνητικότατα από την αποτυχία που κακώς του καταλογίζεται . Λύση απλή υπάρχει ,οι αποτυχόντες να έχουν τη δυνατότητα να ξαναδίνουν τα μαθήματα που μειονέκτησαν , περνώντας στην επόμενη τάξη . Κουκούτσι μυαλό οι α(να)ρμόδιοι ;
απο το βιβλιο του Θ.Ραβασοποθλου ''μην αφησετε να φυλακισουν τα ονειρα σας''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου