Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012


Μάθετε να δουλεύετε συλλογικά στο σχολείο και στο σπίτι . Η συλλογική εργασία βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση ενός θέματος και επίσης αναπτύσσει τη κοινωνικότητά σας και την μεταξύ σας αληλεγγύη. Πρέπει να ξέρετε ότι το σημερινό σχολείο δεν βοηθάει ή εμποδίζει την συλλογική εργασία και αναπτύσσει τον ατομισμό σας . Αυτό γίνεται γιά να σας αποτρέψει σήμερα αλλά και αργότερα σαν ώριμοι πολίτες να συνεργάζεστε γιά την προάσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων σας .



Διεκδικήστε όλες ή οι περισσότερες ασκήσεις να δουλεύονται μέσα στην τάξη . Αντιδράστε αν σας δίνουν ασκήσεις που σας απασχολούν περισσότερο από μισή ώρα την ημέρα ανά μάθημα . Έχετε δικαίωμα να ψυχαγωγήστε , να διασκεδάζετε και να παίζετε όπως όλοι οι ενήλικες που δουλεύουν πολύ λιγότερο από σας . Όσοι αντιδρούν σ' αυτό το δικαίωμά σας , ρωτήστε τους πόσες ώρες την ημέρα δουλεύουν αυτοί .



Μάθετε ότι οι '' κακοί '' μαθητές δεν είναι είναι τόσο κακοί όσο νομίζετε .'' Κακούς '' τους έχουν κάνει τα οικογενειακά , οικονομικά κοινωνικά προβλήματά τους , το σχολείο που δε τους βοηθάει επαρκώς , οι φοβίες τους , κάποιες οδυνηρές εμπειρίες και τόσα άλλα εμπόδια που αντιμετωπίζουν ή αντιμετώπισαν . Συμπαρασταθείτε τους ηθικά , βοηθήστε τους στη μελέτη των μαθημάτων τους και θα δείτε ότι ο '' κακός '' μαθητής δε γεννιέται αλλά κατασκευάζεται από τις συνθήκες .



Μάθε ότι πολλά ''καθυστερημένα '' παιδιά στο σχολείο είναι στην πραγματικότητα έξυπνα παιδιά με ιδιαιτερότητες . Οι ικανότητές τους όμως αλλοιώθηκαν από την ανικανότητα του σχολείου να τα αντιμετωπίσει με τον κατάλληλο τρόπο που αυτά χρειάζονταν .



Το 85% των παιδιών που κάνουν κάποιο σοβαρό παράπτωμα , προέρχονται από δυστυχή , προβληματικά και φτωχά περιβάλλοντα . Απαιτήστε από τους ενήλικες να αλλάξουν το κοινωνικό και οικογενειακό σας περιβάλλον και να μη σας καταλογίζουν λάθη για τα οποία δεν φταίτε .



Οι λεγόμενοι αδύνατοι μαθητές που τιμωρούνται συχνά στο σχολείο είναι συχνά παραμελημένοι , χαιδεμένοι ή βομβαρδισμένοι από προβλήματα γι 'αυτό είναι ανίκανοι να προσαρμοστούν στο σχολείο . Μη τους κακολογείτε και μη τους απομονώνετε , αντίθετα βοηθήστε τους .



Σκεφτείτε αν ο απλός εργαζόμενος γονέας σας είναι λιγότερο έξυπνος από τους καθηγητές σας . Φυσικά όχι . Απλούστατα δεν σπούδασε γιατί έφταιγαν ένα σωρό παράγοντες εκείνη την εποχή . Έτσι και σήμερα μερικοί '' κακοί '' μαθητές θα τα καταφέρουν μιά χαρά αργότερα σαν επαγγελματίες και πολίτες . Μην έχετε καμμία αμφιβολία γιά την εξυπνάδα τους και μη τους υποτιμάτε .





Οι απροσάρμοστοι μαθητές να ξέρετε ότι είναι όλοι έξυπνα παιδιά και μάλιστα πολλές φορές πολύ έξυπνα . Αυτή είναι και η αιτία που δεν μπορούν να αντέξουν ένα τόσο καταπιεστικό εκπαιδευτικό σύστημα .



Κάνετε μιά έρευνα στην τάξη ή στο σχολείο και θα δείτε ότι τα παιδιά με μορφωμένους ή πλούσιους γονείς είναι σχεδόν πάντοτε καλοί μαθητές ενώ τα παιδιά με αμόρφωτους και φτωχούς γονείς σε μεγάλα ποσοστά είναι '' κακοί '' μαθητές . Γιατί άραγε ;



Οι τιμωρίες στο σχολείο είναι περιορισμένες και συγκεκριμένες . Αποβολή από την τάξη γιά μιά ώρα , αλλαγή θέσης μέσα στη τάξη , έγγραφη επίπληξη , αποβολή από το σχολείο μέχρι τρεις ημέρες από τον διευθυντή και πέντε ημέρες από τον σύλλογο καθηγητών . Επίσης μπορεί ένας μαθητής να απομακρυνθεί σε άλλο σχολείο (αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ) γιά σοβαρούς λόγους και μετά από πολλές άλλες τιμωρίες . Τίποτε άλλο τελεία και παύλα . Κάθε άλλη τιμωρία είναι από το νόμο παράνομη .



Κάθε τιμωρία πρέπει να είναι αιτιολογημένη και να γράφεται στο βιβλίο πρακτικών του σχολείου . Σε όλες τις συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών που γίνονται γιά τιμωρία μαθητή , έχετε δικαίωμα να παραβρίσκεστε με εκπροσώπους του δεκαπενταμελούς και του πενταμελούς του σχολείου . Αυτοί όπως και οι κατηγορούμενοι(ος) έχουν δικαίωμα λόγου αλλά δυστυχώς όχι ψήφου και δυστυχώς σύμφωνα με τον Μαθητικό κανονισμό , αποχωρούν από τη συνεδρίαση πριν τη ψηφοφορία .



Κάθε απόφαση που σας τιμωρεί έχετε δικαίωμα να την ζητήσετε να σας δοθεί εγγράφως . Αν δεν συμφωνείτε μ 'αυτήν τότε μπορείτε να προσφύγετε με αίτηση των γονιών σας στη διεύθυνση Β/ βάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής σας . Πρέπει να ξέρετε ότι κάθε τιμωρία είναι μία ήττα του εκπαιδευτικού μας συστήματος , που δεν κατάφερε να σας πείσει γιά την ορθότητά του.

.

Αρκετά από τα μαθήματα του Γυμνασίου πρέπει να γίνουν προαιρετικά και σχεδόν όλα του Λυκείου . Θα σπουδάζετε έτσι αυτό που σας αρέσει και όχι αυτό που σας επιβάλεται . Τα μαθήματα και οι καθηγητές θα γίνουν καλύτερα , γιά να σας γίνουν ελκυστικότερα .



Η σεξουαλική σας διαπαιδαγώγηση είναι πιό σημαντική απ ' όλα τα μαθήματα , που θα διδαχθείτε σε όλη σας τη σχολική ζωή . Απαιτήστε να διδαχτείτε αυτό το μάθημα σε όλο το βάθος και πλάτος του . Zητήστε να μάθετε περισσότερα γιά την οικολογία , γιά τους νόμους της χώρας , για τις βασικές θρησκείες , για τη διατροφή σας , για την τοπική σας ιστορία , γιά την παιδαγωγική , τις κύριες φιλοσοφίες , τις εξαρτησιογόνες ουσίες , γιά τον επαγγελματικό προσανατολισμό , για την υγεία σας και τόσα άλλα επωφελή γιά την ζωή σας και όχι απηρχαιωμένα μαθήματα και αναχρονιστικές γνώσεις .



Ζητήστε περισσότερες πολιτιστικές δραστηριότητες στο σχολείο . Ο νόμος δίνει λίγες δυνατότητες στο πολιτιστικό επίπεδο μα το σχολείο προσφέρει ακόμα λιγότερες . Συνεργαστείτε με κάποιους - ευτυχώς υπάρχουν ακόμα - καθηγητές και πλημμυρίστε το σχολείο με μουσική , θέατρο , κινηματογράφο , εικαστικά , αθλήματα ,διαγωνισμούς και παιχνίδια και παρατήστε κινητό , τηλεόραση και καφετέρια . Να είστε σίγουροι ότι όλα τα προηγούμενα διαπλάθουν καλύτερους ανθρώπους παρά τα μαθηματικά , τα θρησκευτικά ή η φυσική . Γι ' αυτό λείπουν από το σημερινό σχολείο , που όπως λειτουργεί διαμορφώνει υπάκουους απολίτιστους υπαλλήλους .



Μην ανεχθείτε να βρίσκεστε στι προαύλιο με παιδιά άλλου σχολείου ανώτερης ή κατώτερης βαθμίδας βαθμίδας . Αυτές οι γειτονίες παράγουν τουλάχιστον εξάρτηση και καταπίεση.



Κανείς δεν επιτρέπεται να κατάσχει αντικείμενά σας παρά μόνο που αυτά ο νόμος προβλέπει και μόνο κατά την διάρκεια της σχολικής ημέρας . Το κινητό τηλέφωνο επιτρέπεται να χρησιμοποιείται μόνο στα διαλλείματα . Γιά λογους υγείας όμως χρησιμοποιήστε το όσο το δυνατόν λιγότερο .



Μην περιμένετε άλλοι να αλλάξουν τα πράγματα στην τάξη σας . Πάρτε μόνοι σας πρωτοβουλία και αλλάξτε την αίθουσά σας , τον τρόπο διδασκαλίας σας , τη διάταξη των θρανίων σας , την καθαριότητα του σχολείου , την επικοινωνία σας , τη δημοκρατία σας και τόσα άλλα που σας αφορούν .

Tιποτα δεν αλλάζει αν δεν ενδιαφερθείτε εσείς οι ίδιοι .Και να ξέρετε ότι κανείς δεν ενδιαφέρετε περισσότερο από εσάς γιά τα προβληματά σας . Κανείς .



Να λειτουργείτε ομαδικά , πάντοτε η ομαδικότητα φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και σας κοινωνικοποιεί . Μην εμπιστεύεσθε σε αρχηγούς και μην τους δίνετε τη δυνατότητα να σας κάνουν ότι θέλουν αυτοί . Μη κατασκευάζετε εσείς τους καταπιεστές σας . Να δίνετε δυνατότητα , όλοι κατά διαστήματα να έχουν αρμοδιότητες και να συμμετέχουν στα κοινά . Όλοι μα όλοι έχετε τη δυνατότητα κάτι να προσφέρετε .



Μην εκλέγετε μόνιμους αρχηγούς . Η εξουσία φθείρει .Εκλέξτε συντονιστές της προσπάθειάς σας οι οποίοι θα είναι ανά πάσα στιγμή ανακλητοί . Όλοι είστε ικανοί αν δράτε συλλογικά να χειριστείτε τα προβλήματά σας .



Οι καθηγητές είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους - οπως και σεις μεταξύ σας - και μην περιμένετε εύκολα να καταδικάσουν συνάδελφό τους που σας κακομεταχειρίζεται . Μαζέψτε στοιχεία χειροπιαστά που αποδεικνύουν τα λάθη του και θέστε τα υπ' όψι τους με ηρεμία . Μη σταματάτε την προσπάθεια , επιμένετε να διεκδικείτε τα δίκαια αιτήματά σας και συνεχίστε σε ανώτερα επίπεδα διοίκησης της εκπαίδευσης .



Αν το αίτημά σας αποριφθεί έχετε δικαίωμα να το προωθήσετε στην διεύθυνση Β / βάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής σας και στο υπουργείο αν νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο . Πρέπει να ξέρετε ότι τα αιτήματά σας συνήθως αντιμετωπίζονται αρνητικά . Γι' αυτό ανακοινώστε το πρόβλημα σας στις εφημερίδες και στην τηλεόραση αν είναι δυνατόν .Οι αρμόδιοι φοβούνται , τρέμουν κυριολεκτικά τις καταγγελίες στον τύπο , εντυπο ή ηλεκτρονικό , κι αυτό είναι το μεγαλύτερο σας όπλο .



Προσπαθήστε να αποκτήσετε συμμάχους όσους καθηγητές σας υπερασπίζονται ,στην πράξη βέβαια . Συζητήστε και συμβουλευτείτε τους γιά τις ενέργειές σας που πρέπει να είναι στην αρχή κόσμιες , όσο οι αρμόδιοι δεν σας γράφουν στα παληά τους παπούτσια . Μην αδικείτε το δίκηο σας !



Πριν καταγγείλετε καθηγητή συζητήστε μαζί του πολλές φορές και προσπαθήστε να τον μεταπείσετε . Όλοι μας κάνουμε λάθη αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται γιά πολύ καιρό .Υπάρχουν και άλλα μέσα γιά να τα αντιμετωπίσετε όπως λευκή απεργία στο μάθημα και στο διαγώνισμα .



Κανείς καθηγητής δεν μπορεί να σας τιμωρήσει γιά ενέργειές σας έξω από το σχολείο . Το αναμορφωτήριο αρχίζει από τη σχολική πόρτα και μέσα !



Όλα τα αιτήματά σας να τα διατυπώνετε εγγράφως και πάντα προς τον σύλλογο καθηγητών ,έστω κι αν είναι αρμοδιότητας αποκλειστικά του διευθυντή . Έτσι θα συζητώνται απο πολλούς καθηγητές και ίσως αποκτήσετε υποστηρικτές . Να ζητάτε και έχετε δικαίωμα ,οι απαντήσεις που θα παίρνετε να είναι γραπτές γιά να μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε σε παραπέρα ενέργειές σας . Τα αιτήματά σας επίσης αν δε γίνουν αποδεκτά μπορείτε να τα καρφιτσώσετε με εμφανή σημειώματα στο στήθος σας μέσα και έξω από το σχολείο . Κανείς μα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σας τα αφαιρέσει με το ζόρι . Αν το κάνει παρανομεί κατάφορα ,κατηγορήστε τον γιά βιαιοπραγία .



Υπερασπιστείτε τους συμμαθητές σας και τα δικαιώματά τους , αν δεν το κάνετε θα έλθει και η σειρά σας . Συγεντρώσετε στοιχεία , πληροφορίες και επιχειρήματα γιά να μπορέσετε να στηρίξετε τα αιτήματά σας . Εκλέξτε μιά επιτροπή που θα τα προβάλει εγγράφως στους αρμόδιους . Βοηθάτε και ελέγχετε την επιτροπή , μπορεί να κουραστεί και να υπαναχωρήσει .



Πάρτε συλλογικές αποφάσεις γιά τα πράγματα που θέλετε στο σχολείο . Γιά να επιτευχθεί αυτό πρέπει να σέβεστε τον συμμαθητή σας και να μην τον διακόπτετε , ότι και να λέει . Όταν έλθει η σειρά σας μπορείτε να του απαντήσετε . Μην είστε απολύτως σίγουροι γιά τις απόψεις σας , ακούστε και τους άλλους .

Με λίγα λόγια κάνετε το ακριβώς αντίθετο που κάνουν οι ενήλικες στα τηλεοπτικά παράθυρα .



Οργανωθείτε σε παρέες ,ομίλους , ομάδες και διασκεδάστε , ψυχαγωγηθείτε , μελετήστε και δημιουργήστε ομαδικά . Βρείτε ένα σπίτι συμμαθητού και κάντε το στέκι σας . Κάντε το καταφυγιό σας και χώρο για την ανάπτυξη της άμυνάς σας σε σχολείο και κοινωνία .





Μην περιμένετε σε ομαδικές διαμαρτυρίες να σας ακολουθήσουν όλοι . Εξασφαλίστε απ ' την αρχή την υπόσχεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον τα 3 /4 των συμμαθητών σας και αυτό θα αποτελέσει ένα βήμα γιά να πειστούν αρκετοί από τους υπόλοιπους .



Μην απομονώνετε κανένα συμμαθητή σας γιά κανένα θρησκευτικό , αθλητικό , εθνικό , φυλετικό , οικονομικό , εμφανισιακό λόγο ούτε αν είναι '' κακός '' μαθητής . Μην πιστεύετε τους γονείς σας που σας λένε ότι είστε τα καλύτερα παιδιά . Σε όλα τα παιδιά όλοι οι γονείς τους τα ίδια λένε .



Όλοι σας έχετε κάποια ελαττώματα και κάποια προτερήματα . Αν έρθετε κοντά με τους συμμαθητές σας , θα τα ανακαλύψετε . Αξιοποιήστε τα προτερήματα των συμμαθητών σας και βελτιώστε τα ελαττώματα τους . Μείνετε ενωμένοι , η διάσπαση σας , βοηθάει στους καταπιεστές σας να επιβάλουν τις απόψεις τους .



Γιά να διεκδικήσετε κάτι στο σχολείο πρέπει να το αποφασίσετε συλλογικά πείθοντας όσο το δυνατόν περισσότερους συμμαθητές σας και όχι επιβάλοντας την άποψή σας . Έτσι θα έχετε περισσότερους υποστηρικτές των αιτημάτων σας . Μάλιστα αν μπορείτε , συμμαχήστε και με τα παιδιά άλλων τμημάτων . Όσοι περισσότεροι , τόσο καλύτερα γιά τα αιτήματά σας .





Όσοι απο τους γονείς ή καθηγητές σας λένε ότι δεν ξέρετε να επιλέγετε σωστά τους αντιπροσώπους σας , ρωτήστε τους αν σας βοήθησαν να αναπτύξετε το διάλογο μεταξύ σας - προυπόθεση γιά να επιλέξετε τους καταλληλότερους - και επίσης ρωτήστε τους γιατί οι μισοί ενήλικες συχνά μετανιώνουν γιά ότι ψήφισαν στις εκλογές .



O Mαθητικός κανονισμός είναι ένα μέσον γιά να έχετε κάποιο λόγο και να διεκδικήσετε καλύτερα τα αιτήματά σας αλλά δεν είναι αρκετός γιά τα δίκηα σας .Φροντίστε να εφαρμόζεται πιστά , να βελτιωθεί και να επεκταθεί . Μην εγκλωβίζεστε όμως μόνο στον κανονισμό . Υπάρχουν και άλλοι τρόποι πρόσφοροι γιά να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας πέραν αυτού . Στη δική σας θέληση , οργάνωση , συλλογικότητα και ερευνητικότητα έγκειται να τους βρείτε .



Οι επιχειρηματίες θέλουν εξειδικευμένους πειθήνιους υπαλλήλους , οι παπάδες εκκλησίες γεμάτες πιστούς , η ιδιωτική ελληνική και ξένη εκπαίδευση σπουδαστές , οι υπολογιστές παθιασμένους χειριστές , οι επιστημονικοί σύλλογοι διδακτικές ώρες , οι γονείς ιμιτασιόν φοιτητές , τα γήπεδα κοπαδούς , τα φροντιστήρια πελάτες ,οι ημέτεροι θεσούλες , η τηλεόραση βόδια , τα κέντρα διασκέδασης θαυμαστές , οι πολιτικοί ψήφους . Γιατί άραγε να βελτιωθεί η εκπαίδευση ;

απόσπασμα από το βιβλίο του Θ.Ραβασόπουλου ''Μην αφήσετε να φυλακίσουν τα ονειρά σας'' συνεχιζεται....

Δεν υπάρχουν σχόλια: