Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

 

Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να διαβάσει, να γράψει ή να λύσει μαθηματικά προβλήματα

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ένα σύνολο διαταραχών που επηρεάζουν την ικανότητα ενός ατόμου να μάθει και να επικοινωνήσει, είτε προφορικά είτε γραπτώς.

Αυτές οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να διαβάσει, να γράψει ή να λύσει μαθηματικά προβλήματα.

Σύμφωνα με την παιδοψυχολόγο Jessica Myszak, οι τρεις πιο συχνές μαθησιακές δυσκολίες είναι η δυσλεξία, η δυσγραφία και η δυσαριθμησία. Η δυσλεξία, η πιο συχνή από αυτές, επηρεάζει περίπου το 20% του πληθυσμού και αφορά δυσκολίες στην ανάγνωση λέξεων, ενώ η δυσγραφία αναφέρεται σε δυσκολίες στην έκφραση μέσω της γραφής.

Από την άλλη, η δυσαριθμησία σχετίζεται με προβλήματα κατανόησης αριθμών και απλών αριθμητικών κανόνων.

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συχνά εμφανίζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος και δυσκολία στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, κάτι που μπορεί να επηρεάσει και την επαγγελματική τους πορεία στο μέλλον.

Παρά τις δυσκολίες τους, αυτά τα παιδιά συνήθως διαθέτουν μέση ή υψηλή νοημοσύνη και καλή ψυχική υγεία. Το πρόβλημα έγκειται στις αντιληπτικές και εκφραστικές τους ικανότητες, οι οποίες καθιστούν πιο δύσκολη τη διαδικασία μάθησης.

Οι γονείς, όταν εντοπίσουν σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά τους, θα πρέπει να αναζητήσουν τη βοήθεια ειδικών, όπως παιδαγωγών ή ψυχολόγων, για να κατανοήσουν την κατάσταση και να ακολουθήσουν αποτελεσματικές στρατηγικές υποστήριξης. Το σημαντικό είναι να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον για το παιδί, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή του.

Επίσης, η συνεργασία με το σχολείο και η αίτηση για αξιολόγηση μέσω του Υπουργείου Παιδείας μπορούν να οδηγήσουν σε κατάλληλες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, διευκολύνοντας τη μάθηση και την κοινωνική ένταξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: