Έκδοση αποτελεσμάτων Γυμνασίων- Σοβαρή αναντιστοιχία θεσμικού πλαισίου και πληροφοριακού συστήματος myschool
Δημιουργούνται προϋποθέσεις σοβαρών νομικών συνεπειών για τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών
Γάλλος Νικόλαος
Διευθυντής 8ου Γυμνασίου Χαλανδρίου
Σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο η αρμοδιότητα έκδοσης αποτελεσμάτων σε μια σχολική μονάδα ανήκει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών.
Πρακτικά η έκδοση αποτελεσμάτων γίνεται με τη διαμεσολάβηση του πληροφοριακού συστήματος myschool. Μέσω της παραμετροποίησης του πληροφοριακού συστήματος ερμηνεύεται το θεσμικό πλαίσιο και δημιουργεί τετελεσμένα.
Στην περίπτωση των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων/εισών μαθητών/τριών, το θεσμικό πλαίσιο αναιρείται μέσω του πληροφοριακού συστήματος myschool, δημιουργώντας εν δυνάμει, νομικές συνέπειες για τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών.
Σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄211), όπως τροποποιήθηκε με τον Ν. 4692/2020 (Α΄ 111), ορίζεται ότι:
«4.α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη».
Με βάση την τροποποιητική παράγραφο 4 του άρθρου 6 του Νόμου 4692/2020 (Α11) «οι κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12.
«Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ΄ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10)».
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης σύμφωνα με την περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 12 του παρόντος, τότε επαναλαμβάνουν την τάξη.
Με βάση τα παραπάνω καθίσταται απολύτως σαφές ότι: μαθητής/τρια ο/η οποίος/α έχει χαρακτηρισθεί κατ’ ιδίαν διδαχθείς/θείσα και έχει βαθμολογηθεί στις Προαγωγικές και Απολυτήριες εξετάσεις σε μαθήματα με βαθμό μικρότερο του δέκα (10) παραπέμπεται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Όμως με βάση την υπάρχουσα παραμετροποίηση του myschool , αυτός/η ο/η μαθητής/τρια που έχει βαθμολογηθεί σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα με βαθμό μικρότερο του δέκα (10) απορρίπτεται και δεν παραπέμπεται.
Σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε την αντίφαση ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών εφαρμόζοντας τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 6 του Νόμου 4692/2020 (Α11) να βγάζει αποτέλεσμα παραπομπής και το myschool απόρριψης.
Υπό αυτές τις συνθήκες δημιουργούνται προϋποθέσεις σοβαρών νομικών συνεπειών για τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών.
Αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει να προσέλθει μαθητής/τρια στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και να μην του/της δοθεί η δυνατότητα, αν και ο Νόμος το προβλέπει.
Η υπάρχουσα παραμετροποίηση στο myschool υφίσταται από το σχολικό έτος 2021-2022, ενώ πιο πριν ίσχυε η θεσμικά ενδεδειγμένη. Δηλαδή, το myschool με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο, ανά έτη, εκδίδει διαφορετικά αποτελέσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου