Οι Φυσικοί που κληθήκαμε ως βαθμολογητές στο 59ο Βαθμολογικό Κέντρο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, νιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε δημόσια:

Α) Τον έντονο προβληματισμό μας για τα  πρωτοφανή  θέματα  Φυσικής, επιλογές της επιτροπής, άστοχα ως προς την ποιότητα (επιστημονική ορθότητα)  αλλά και την ποσότητά τους (φτάσαμε σε ρεκόρ υποερωτημάτων συνολικά;) 

Όλοι οι εμπλεκόμενοι καθώς και  οι επιστημονικοί φορείς,  τα χαρακτήρισαν ως τα πιο απαιτητικά μετά την εποχή των Δεσμών.

Β) Την ολόθερμη συμπαράσταση και κατανόηση στην πικρία των μαθητών μας, νιώθοντας την κατάφωρη αδικία που υπέστησαν σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους στις υπόλοιπες κατευθύνσεις. 

Γ) Την αγωνία μας για την τύχη του μαθήματος μέσα στο σχολικό πρόγραμμα, αλλά και την αγανάκτησή μας για τη συνεχή απαξίωση και υποβάθμιση του κλάδου μας.

Τα ζητήματα που προέκυψαν είναι πολλά:

Πού αποσκοπούσε η δυσκολία αυτή και αν ήταν συμβατή με τους διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί από το Υπουργείο και τις αναλυτικές οδηγίες του μαθήματος.

Δεν υπήρξε η αναγκαία διαβάθμιση δυσκολίας, ώστε να αξιολογηθούν παιδαγωγικά οι υποψήφιοι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γεγονός που θα οδηγήσει σε στρεβλές βαθμολογίες.

Με ποια λογική δόθηκαν σύνθετα θέματα και υπερπαραγωγές στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Μήπως θεώρησε η επιτροπή  πως απευθύνονταν σε  διαγωνισμό Φυσικής;

Οι θεματοδότες δεν έχουν γνώση για το πώς διδάσκεται το μάθημα  προκειμένου να επιλέξουν θέματα; 

Είναι αλήθεια στο απυρόβλητο χωρίς καμιά ευθύνη;

Δεν χρονομέτρησαν τις λύσεις για να προβληματιστούν πώς οι μαθητές θα ανταποκρίνονταν σε 3  ώρες(!)  -και σε συνθήκες καύσωνα- εφόσον οι διδάσκοντες καθηγητές χρειάζονταν τουλάχιστον τον μισό χρόνο;

Οι Φυσικοί είμαστε υποψιασμένοι πως και αυτό το γεγονός που στιγμάτισε τους μαθητές μας, είναι άλλο ένα συμβάν που ήρθε να προστεθεί σε μια προσπάθεια συντονισμένη από κάποιους κύκλους (;) με κύριο στόχο την γενικότερη απαξίωση του μαθήματος.

Τα τελευταία 15 χρόνια ο τομέας της φυσικής υπήρξε θύμα των αλλαγών του ωρολογίου προγράμματος και ενώ οι ώρες διδασκαλίας ελαττώνονται, αυξάνεται η διδακτέα ύλη (!)  σε αντίθεση με άλλες ειδικότητες-αντικείμενα.

Το μάθημά μας εξακολουθεί να διδάσκεται από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, γιατί οι διορισμοί φυσικών είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με τις ανάγκες και ταυτόχρονα πλεονάζουν βιολόγοι και γεωλόγοι.

Είναι προφανές πως τα θέματα που μπήκαν, δεν πρόκειται να επηρεάσουν  δυσμενώς μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές στην επιλογή της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν.

Με τα δεδομένα που δημιουργούνται, ποιος μαθητής θα ρισκάρει να επιλέξει κλάδο με Φυσική, όταν ο δρόμος για την επιτυχία μέσα από τα άλλα πεδία είναι ευκολότερος;

Πιθανότατα μάλιστα θα απαξιωθεί στα μάτια γονέων και μαθητών το Δημόσιο Σχολείο- Πανεπιστήμιο, τώρα που υπάρχει πλέον η δυνατότητα της Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας  Εκπαίδευσης με εύκολη πρόσβαση.

  1. ΚΟΥΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ 
  2. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  3. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ 
  4. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ      
  5. ΤΖΙΑΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 
  6.  ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  7. ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 
  8. ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
  9. ΑΓΓΟΥΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 
  10. ΓΚΟΤΣΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
  11. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ 
  12. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
  13. ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
  14. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
  15. ΚΟΛΙΓΚΙΩΝΗΣ  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ                 
  16. ΝΙΚΟΛΑΚΑΡΟΥ ΜΑΡΙΝΑ
  17. ΣΒΕΡΚΟΥΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ                      
  18. ΚΑΠΕΡΩΝΗ ΑΚΡΙΒΗ
  19. ΚΩΣΤΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                             
  20.  ΚΟΛΙΩΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ