Τα θέματα στο σύνολό τους διακρίνονται από διαβαθμισμένη δυσκολία. Θεωρούνται εντός της εξεταστέας ύλης του τρέχοντος σχολικού έτους 2023-2024 και είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά θέματα.

Στο θέμα Γ υπάρχει αναπαραγωγή από αντίστοιχο θέμα του 2006 και υπάρχει λάθος διατύπωση στο Γ3 που επηρεάζει και την απάντηση στην διάμεσο 

Ειδικότερα ανά θέμα και ανά υπο-ερώτημα:

ΘΕΜΑ Α

Α1. Θεωρία, απόδειξη βασικής πρότασης (κανόνα παραγώγισης), αναμενόμενο θέμα.

Α2. α) Θεωρία, ορισμός αναμενόμενο θέμα.
      β) Θεωρία , αναγραφή τύπου (δεν είναι δόκιμο να ζητούνται τύποι, μια και σε ενδοσχολικές εξετάσεις δίνονται σύμφωνα με             τις οδηγίες του Υ.ΠΑι.Θ.Α.)

Α3. Ερωτήματα επιλογής  Σωστού-Λάθους που διατρέχουν αρκετό μέρος της εξεταστέας ύλης. Οι απαντήσεις τους είναι άμεσες και προκύπτουν από την θεωρία του σχολικού βιβλίου.

ΘΕΜΑ Β

Β1. Παραγώγιση πολυωνυμικής συνάρτησης, απλή εφαρμογή.  

Β2. Μελέτη μονοτονίας και ακροτάτων με παράγωγο πολυώνυμο 2ου βαθμού. Απλή περίπτωση.

Β3. Εύρεση εξίσωσης εφαπτομένης, απλή περίπτωση.
Β4. Απαιτείται γνώση του ορισμού της παραγώγου διαφορετικά έχει πολλές αριθμητικές πράξεις.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Εύρεση ορίου, βατό.

Γ2. Απαιτεί καλή γνώση των τύπων της στατιστικής, δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Γ3. Υπάρχει λάθος διατύπωση. Τα δεδομένα της άσκησης δεν συμβαδίζουν με τα συμπεράσματα. Η τιμή του κ είναι -176 και όχι κ=10  βαθμούς  που δεν μπορεί να εκφράζει θερμοκρασία της Ελλάδας.
Γ4. Απαιτεί καλή γνώση και κατανόηση της έννοιας του συντελεστή μεταβολής και την γνώση σχετικής εφαρμογής του σχολικού βιβλίου.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1. Απαιτεί γνώση του Πυθαγορείου Θεωρήματος και την κατανόηση γεωμετρικού προβλήματος για τον προσιορισμό του πεδίου ορισμού.

Δ2. Απαιτεί γνώση από ρυθμό μεταβολής-παράγωγο συνάρτησης

Δ3. Καλή γνώση παραγώγων διαφορετικά έχει πολλές αριθμητικές πράξεις.
Δ4. Γνώση μονοτονίας συνάρτησης διαφορετικά έχει πολλές αριθμητικές πράξεις με αμφίβολο αποτέλεσμα.

Καραγιάννης Ιωάννης