Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2023

 


Διαμαρτυρία Ψυχολόγων για ΜΝΑΕ: Ψήφισμα για την καθυστέρηση του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ

Για την καθυστέρηση υλοποίησης για φέτος του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ) διαμαρτύρονται με διαδικτυακό ψήφισμά τους μέλη ΕΕΠ Ψυχολόγοι ΠΕ23.

Σε επιστολή διαμαρτυρίας τους αναφέρουν ότι «κρίνουμε πως η καθυστέρηση του προγράμματος πρακτικά ακυρώνει το θεσμό του συμβούλου καθηγητή, σημαντικό μέρος από τις αρμοδιότητες του ψυχολόγου και δυσχεραίνει τη διαμόρφωση συνδιδασκαλίας, ακυρώνοντας ταυτόχρονα όλα τα πλεονεκτήματα που θα μπορούσε αποφέρει στο σχολικό πλαίσιο. Ως εκ τούτου, ζητάμε να υλοποιηθεί το πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” στη δεύτερη φάση προσλήψεων για το σχολικό έτος 2023-2024″».

Δείτε εδώ το διαδικτυακό ψήφισμα των ψυχολόγων στο Avaaz.

Η επιστολή

“Επιστολή διαμαρτυρίας μελών ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ23 (Ψυχολόγων) για την καθυστέρηση υλοποίησης του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” προσλήψεις Ψυχολόγων ΠΕ23

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα,

 Την 15η Σεπτεμβρίου 2023 πληροφορηθήκαμε με λύπη μας πως το πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)” δε θα δοθεί στο χρόνο που ήταν προγραμματισμένο. Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την αγανάκτηση μας, καθώς είναι ένα πρόγραμμα με πολλαπλά οφέλη για το σχολείο.

Τα τελευταία χρόνια, οι ειδικότητες του ΜΝΑΕ ήταν νωρίτερα στις θέσεις τους σε σχέση με άλλες χρονιές, γεγονός που βοηθούσε αρκετά το εκάστοτε σχολείο. Ωστόσο, η συνδιδασκαλία και το έργο του Ψυχολόγου είναι απαραίτητο να διαμορφώνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Το εκπαιδευτικό και διευθυντικό προσωπικό αναμένει κάθε χρόνο την υλοποίηση του προγράμματος με μεγάλη χαρά, αφού οι ανάγκες είναι αυξημένες. Αρχικά, ο θεσμός της συνδιδασκαλίας (δεύτερος Φιλόλογος ή Μαθηματικός) προσφέρει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνονται καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να παρεμποδίζεται η συνήθης διαδικασία της διδασκαλίας και η συνέχιση της διδακτέας ύλης.

Παράλληλα, σε Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., φαίνεται πως η συνδιδασκαλία λειτουργεί αρνητικά ως προς τη σχολική διαρροή, αφού βοηθάει τους ενήλικες, ιδιαίτερα, μαθητές να αποκτήσουν ξανά καλή σχέση με τη γνώση και, ως εκ τούτου, να προχωρήσουν στη συνέχιση των σχολικών τους καθηκόντων.

Επιπλέον, η ειδικότητα του ψυχολόγου είναι απαραίτητη στο συγκεκριμένο πλαίσιο τόσο για την ατομική ή ομαδική συμβουλευτική υποστήριξη των μαθητών, γονιών και καθηγητών αλλά και για την δικτύωση τους με διάφορους τοπικούς φορείς ψυχικής υγείας.

Χρειάζεται, ακόμη, να αναφερθεί πως σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) έχει χαιρετίσει με θέρμη την εισαγωγή του κλάδου των Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ και ειδικά σε αυτή τη δυσμενή κοινωνικο-οικονομική συγκυρία που διάγει η χώρα μας σε συνδυασμό με την έξαρση φαινομένων βίας, καθιστούν αδήριτη και επιτακτική την ανάγκη της συνέχισης του προγράμματος ΜΝΑΕ, αν θέλουμε να μιλάμε για συμπεριληπτικό και με μηδενική ανοχή στη βία σχολείο.

 Το εκπαιδευτικό προσωπικό, μάλιστα, συμβάλλει τα μέγιστα δυνατά στον κλάδο των Ψυχολόγων και, ιδιαίτερα, ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή, που μπορεί να αποτελέσει ένα πρόσωπο αναφοράς στην επικοινωνία με τους μαθητές. Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως το πρόγραμμα ΜΝΑΕ (Ψυχολόγοι, Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Σύμβουλος Καθηγητής κ.λπ.) έχει αφήσει πολύ θετικό αποτύπωμα στα ΕΠΑ.Λ., όπως αναδείχτηκε από την επιμορφωτική ημερίδα του ΙΕΠ το Μάρτιο του 2023 (31/03/2023) και τη θερμή εισήγηση όλων των συμμετεχόντων για τη συνέχιση του προγράμματος!

Συνολικά, κρίνουμε πως η καθυστέρηση του προγράμματος πρακτικά ακυρώνει το θεσμό του συμβούλου καθηγητή, σημαντικό μέρος από τις αρμοδιότητες του ψυχολόγου και δυσχεραίνει τη διαμόρφωση συνδιδασκαλίας, ακυρώνοντας ταυτόχρονα όλα τα πλεονεκτήματα που θα μπορούσε αποφέρει στο σχολικό πλαίσιο. Ως εκ τούτου, ζητάμε να υλοποιηθεί το πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” στη δεύτερη φάση προσλήψεων για το σχολικό έτος 2023-2024″.

Δεν υπάρχουν σχόλια: