Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

 07.08.2023 - 11:04

Η βάση εισαγωγής: Με πρόσχημα το υπαρκτό πρόβλημα της αμορφωσιάς και του αναποτελεσματικού σχολείου, συνέπεια των πράξεων τους, σπρώχνουν πελατεία στους ιδιώτες χορηγούς τους

To 50% (για την ακρίβεια 48,8%) των θέσεων των 7 τμημάτων Φυσικής στην Ελλάδα, μένουν κενά, λόγω βάσης εισαγωγής.

Η βάση εισαγωγής έχει νόημα και θα μπορούσε να συμβάλλει ορθώς στη μη εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο μαθητών που δεν κατέβαλλαν την παραμικρή προσπάθεια, μαθητών κάποιες φορές που δε θα έπρεπε να περνούν τις τάξεις στο σχολείο. Όμως η ελάχιστη βάση εισαγωγής έχει αξία και λόγο ύπαρξης μόνο αν εξασφαλίζονται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

1) Τα θέματα στις Πανελλαδικές εξετάσεις να είναι ορθά επιλεγμένα και κλιμακούμενης δυσκολίας, βάσει των όσων το σχολείο είναι εφικτό να διδάξει.

2) Αν η πολιτεία κρίνει ότι η πόρτα πρέπει να κλείνει στη δυνατότητα να σπουδάσει Μηχανικός εκείνος που έγραψε 8, διότι θεωρεί ότι δεν έχει τη δυνατότητα, τότε δεν πρέπει να του επιτρέπεται να γίνει Μηχανικός ούτε από ιδιωτική, πληρωτέα σχολή. Δεν είναι δυνατόν ο μαθητής που κρίθηκε ότι δεν έχει το δικαίωμα να εισαχθεί σε Δημόσια σχολή γιατί απέτυχε στα προαπαιτούμενα, να έχει δικαίωμα να σπουδάσει το ίδιο αν πληρώσει! Η είναι ικανός ή δεν είναι.

3) Το Λύκειο να είναι μια βαθμίδα η οποία πριν καν τις Πανελλαδικές φρενάρει μαθητές - τουρίστες, τους υποχρεώνει να κάνουν μια μίνιμουμ προσπάθεια, διαφορετικά τους απορρίπτει διδασκοντας τους την αξία της προσπάθειας και της μόρφωσης και προετοιμάζοντας τους για την κοινωνική κι επαγγελματική ένταξη, στην οποία δε θα συναντήσουν αποδοχή της λούφας.

Ας έρθουμε στο τι συμβαίνει στη χώρα μας: Οι νεκροθάφτες της Δημόσιας Παιδείας, εκείνοι που παρακολουθούν ατάραχοι την οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής οικογένειας για να ανταπεξέλθουν τα παιδιά τους σε ασύμμετρες εξετάσεις, για να μάθουν ξένη γλώσσα, λόγω της ανικανότητας τους να στοχοθετήσουν 5 βασικά πράγματα, εκείνοι που τα παιδιά τους δεν πέρασαν ούτε απ' έξω από Δημόσιο σχολείο και από Ελληνικό Πανεπιστήμιο, βάζουν τη μάσκα του ανθρώπου που ενδιαφέρεται για τη Δημόσια Παιδεία.

ειδική αγωγή

Εγώ δέχομαι ότι κάθε θετικό μέτρο είναι ευπρόσδεκτο, ανεξάρτητα από ποιον προέρχεται και από το κίνητρο του. Ο περιορισμός του να σπουδάσει κάποιος που δεν προσπάθησε ποτέ για τίποτα και δεν ήξερε ποια βιβλία έχει στην τσάντα του, είναι θετικός. Αξία έχει να μάθει από το σχολείο ότι δε θα προχωρεί όντας προκλητικά αδιάφορος, αυτό έχει πολύ μεγαλύτερη αξία, παιδαγωγική, κοινωνική και προσαρμογής στο περιβάλλον, από το να εισαχθεί σε κάποια σχολή στο όνομα μιας δήθεν προστασίας του δικαιώματος για σπουδές. Άνθρωποι που προστατεύτηκαν και βίωσαν την επιείκεια στον υπερθετικό βαθμό, ήδη τελειώνοντας το σχολείο, όντας … τουρίστες, δεν βοηθιούνται δια της εισαγωγής τους σε σχολές.

Όταν όμως η μπάλα παίρνει και παιδιά που έχουν δυνατότητες και πληρώνουν την ανεπάρκεια του σχολείου και το συχνά απαράδεκτο επίπεδο των εξετάσεων, όταν το Λύκειο αφήνεται ως ... Δημόσια υπηρεσία όπου δε μπορεί μαθητής να μείνει, ό,τι και να κάνει, όταν οι ίδιοι "ευαίσθητοι" αφήνουν τους "αποτυχόντες" να σπουδάσουν το ίδιο επάγγελμα ιδιωτικά, πληρώνοντας, τότε εκτός από το ότι έχουν ιδιοτελές και ανήθικο κίνητρο, στην ουσία όχι μόνο δε λύνουν το πρόβλημα του ανεπαρκούς μορφωτικού επιπέδου του Έλληνα απόφοιτου, αλλά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής σπρώχνουν τους μαθητές προς τους ιδιώτες κολλητούς τους.

Γίνεται σαφές ότι αυτός ακριβώς είναι ο στόχος τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: